• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • MissFannie

    Soderpling- vad spännande med bröllop i Paris! låter underbart! :D

    Nu har jag och tärnorna pysslat ihop inbjudningskorten så de är klara! :D Tänkte höra med er andra augustibrudar när ni tänkt skicka ut era inbjudningskort? Jag har inte skickat ut save the date så vet inte riktigt när man bör skicka :S Är det för tidigt att skicka ut dom februari/mars?

  • Grundell

    MissFannie: Jag skickade mina save the date kort i fredags så vi tänkte skicka ut våra inbjudningskort i början av Juni.

  • Längtandsfull

    Vi skickade ut våra inbjudningskort för 2 veckoren =)


    Finns inget att vänta på.

  • soderpling

    MissFannie:
    Min kompis (som gifter sig 2-3 veckor innan oss) har skickat "spara datum kort".  Jag tycker man kan sattsa pengarna på annat eller bara skicka inbjudningarna lite tidigare.

    Eftersom augusti är en jätte poppis månad att gifta sig i skulle jag skicka ut mina inbjudningskort redan i slutet av februari/ början av mars (om jag gifte mig i Sverige).

    Jag tänker att man redan i början av juni vill ha det mesta under klart/kontroll så att det bara är små saker kvar sedan.

  • JennieG

    Här är en till som ska gifta sig 3/8 kl 15


    Efter att ha läst lite olika trådar här inser jag att det är dags att bege sig ut på klänningsjakt illa kvickt!

  • Amandizzen

    Tjohooo! nu har jag beställt min ring! (bild kommer, om en månad när den är klar)

  • Amandizzen
    JennieG skrev 2013-01-28 15:05:42 följande:

    Här är en till som ska gifta sig 3/8 kl 15


    Efter att ha läst lite olika trådar här inser jag att det är dags att bege sig ut på klänningsjakt illa kvickt!


    Bästa lyckodagen!
  • Fröken Finemang

    idag har jag börjat med våra inbjudningskort. Less is more är definitivt vad som gäller, men de blir "Heléne-iga", och det är det som betyder nått.
    Sambon har godkänt designen fast han hade en åsikt så vi får se om vi kan fixa det!

    bild kommer! :)

    (vi har skickat save the date kort, ås våra kommer gå ut lagom till min födelsedag- början av april.) 

  • Heart80

    Så himla ärligt att följa alla i denna tråd! Vi har varit och kollat på tärnklänningar och har bokat in ett datum till för att slutligen bestämma oss. Lyckligtvis har tärnorna verkligen samma smak, så det är inga stora bekymmer. Vid samma tillfälle var de tre männen med och provade ut sina kläder som nu är beställda. Jöses så snygga de blev! Letar just nu efter prisvärda näbbkläder åt mina söner. Vi har beställt plastornger till samtliga killar (min blivande, två marskalkar och mina två söner), men ännu inte hittat vart vi ska köpa kläderna till sönerna. Det kostar iaf lika mycket att hyra som att köpa, hoppas att kunna få ett par hundringar för dem efteråt. Någon som har några tips? Blommorna börjar kännas underkonroll. Floristen fick fria händer från mig inom vårt färgtema. Däremot hade mannen en hel del åsikter så hon anpassade sig väl efter hans tankar. Vi gillar verkligen hennes förslg och kommer att köra på det. Provsmakningen på det festplatsen är bokad till mars. Känns riktigt bra att ha den gjord innan inbjudningarna går ut så att vi är helt säkra på att de uppfyller våra önskemål. Vi passade på att skicka ut save the datekorten som en nyårshälsning så nu vet alla om bröllopet vilket känns jätteroligt! Jag knåpar okcså på en bröllopshemsida som vi ska hänvisa till i inbjudningarna. VÄldigt enkelt att använda sidor som redan har allt färdigt egentligen, bar att lägga till bilder och text. Passar bra för en sån som mig som inte kan webdesigne Jag letar även efter gröna hårnålar eller hårsmycke som är med gröna pärlor. Någno som har några bra sidor? Hoppas ni får en fortsatt bra kväll!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!