• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Fröken Finemang

    nu kommer den.
    paniken.

    Paniken at vi inte får ihop de pengar vi behöver.
    Hur gör vi då?
    Vad är vår plan b och c?

    Vi gifter os 3 augusti kl 15. Oavsett.

    Bjuder vi mindre folk å har fest?
    Bjuder vi alla men inte har fest utan middag?
    Tar vi bara närmsta familjen?

    Så mycket tankar, om jag bara kunde få mig ett arbete så ja, vet att vi kan spara undan det vi behöver.
    Och kanske behöver jag faktiskt få e nfull ersättning från a-kassan så jag VET hur vår ekoneomi ser ut.... inte bara målar fan på väggen.  så, ja, tack för att ni lyssnar på min panik, nu kanske de blir lite lugnare i mitt huvud ett par dar igen :)

  • MissFannie

    Hej alla brudar!


    Så roligt att läsa om hur ni andra planerar! och nu kan även jag sälla mig till gänget här :) Bröllopet blir 24 augusti utanför Helsingborg!


    Lokal, fotograf, liveband och klänning är bokat och klart! Första riktiga pysslet blir till helgen då jag och mina brudtärnor ska försöka knåpa ihop massa inbjudningskort och prova ut lite mousserande som sedan ska vara till brudskålen! :) Nu börjar det kännas att det är på riktigt!
    Tycker att det hela tiden fylls på på checklistan med saker att göra och det är så roligt att pyssla med bröllopsplanering! :D

  • Längtandsfull

    Va långt ni kommit.. Jag vill göra så mycket nu men å andra sidan vill jag inte gö allt nu för va ska jag gö då om några månader?? Känns som att jag har jättelång tid på mig. Gifter oss 10 augusti.

  • Augusti13
    Längtandsfull skrev 2013-01-23 16:12:04 följande:
    Va långt ni kommit.. Jag vill göra så mycket nu men å andra sidan vill jag inte gö allt nu för va ska jag gö då om några månader?? Känns som att jag har jättelång tid på mig. Gifter oss 10 augusti.
    Samma datum som dig, fast jag känner tvärtom :p Att det är så mycket som ska hinnas med, så jag är nästan stressad. Till exempel har jag börjat höra mig för hos frisörer/makeup artister om de kan komma och fixa mig den 10:e, men flera är redan bokade. Galet! Köpte min klänning förra veckan och den kommer först i maj/juni. Så det finns mycket man kan tänka på redan nu.
  • Poppee

    Deere jag har också mamma kilo att bli av med, fick också en dotter 2012 har gått ner 29 kilo nu och har 5 kvar och jag räknar kalorier

  • Deede

    Poppee -Vad duktigt att ha gått ner så mycket! Jag har gått ner 14kg, 22kg kvar efter 2 graviditeter tätt. jag ammar, så jag kan inte direkt hårdbanta... Försöker äta nyttigt, inget godis och läsk, och ut å gå med vagnen varje dag. får räcka till efter efterkontrollen, sen kan man kanske börja ut å springa lite oxå.

  • Längtandsfull

    Augusti13: önskar jag kände som du för jag vill göra nått nu.. =) Men får väll planera oxh kolla lite iallafall..

  • Grundell

    Hej!!Här kommer ännu en augusti brud. Jag och min underbara sambo kommer att gifta oss den 24 augusti.Kul att hitta en tråd här med likasinnade som har fullt upp i all planering     

  • Grundell

    SaraWHPM skrev 2013-01-19 23:41:43 följande:Hej, här kommer ännu en augustibrud!Vi gifter oss 24 augusti 2013 strax utanför Varberg vid havet (förhoppningsvis, om vädret tillåter).Så roligt att få vara med och följa andras funderingar och planer, och se att man inte är den enda som ibland är lite vilsen i djungeln :)Var idag och köpte material till inbjudningskorten, känns märkligt verkligt nu!Nästa steg blir att kolla på klänning. Är det någon annan som funderar på att hyra? Jag vet inte om det gör så mycket i pris. Jag undrar även om någon rekommenderar något ställe som säljer/hyr ut i Göteborg eller Halmstad?Många gratulationer till er alla! :) Då gifter vi oss samma dag

  • Sofia82

    Fröken finemang:


    Vad tråkigt att du känner dig stressad över ekonomin runt bröllopet. Hoppas att du kommer få ett jobb och det lättar för er!


    Nu vet jag ju inte riktigt vad för arrangemang ni tänkt er, så tankarna nedan blir generella, men jag hoppas de kan vara till hjälp.


    Tankar kring det hela är i övrigt: Om ni inte skickat inbjudningskorten än, så kanske ni kan överväga att ha kuvertavgift? Då blir inte middagen så betungande. Betalbar är ju också vanligt och inget man tycker är konstigt som gäst. Det klart att man kan skära ner antalet gäster också, men överväg de andra alternativen med.Spara porto kan man göra genom att be släkt och vänner dela ut inbjudningar till de andra gästerna osv.. det finns många öppningar för att spara.


    I övrigt finns det kasnke personer i er omgivning som kan hjälpa till på olika sätt? Någon väninna kanske kan fixa ditt hår, finns dekorationsmaterial att låna av någon, bekanta kan hjälpa till i köket, osv. Försök tänka igenom hur ni kan göra saker så billigt som möjligt. Jag tror det kan vara bra att involvera närmsta släkten och vännerna i planeringen. De förstår ju säkert er situation och kan och vill hjälpa till med sina färdigheter och kontakter.


    Hoppas det löser sig på bästa sätt för er på eran dag!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!