• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Här står det allmänt still just nu. Vi försöker boka vigselförrättare, en borgerlig sådan men är ute i för god tid för det är ingen som vill boka in ett datum redan nu. Funderar på om vi ska börja skissa på texten till festhäftet, tänkte oss en beskrivning på tre ord om varje gäst. Vi var på ett bröllop i somras som hade en sådan text och det var mycket trevligt. Till exempel (tar mig själv som exempel). Vad du pratar med personen om:


     


    Sofia Jönsson - Georg Jensen, julmobiler och katter


    Vigselring är bestämd, pengarna till den är ihopsparade (bland annat från ett arv efter mormor) och klänningsmodellen är bestämd. Nu ska jag bara gå ner i vikt också

  • Fröken Finemang
    Sjörå skrev 2012-12-10 21:41:26 följande:

     


    Vigselring är bestämd, pengarna till den är ihopsparade (bland annat från ett arv efter mormor) och klänningsmodellen är bestämd. Nu ska jag bara gå ner i vikt också


    "bara gå ner i vikt också"...
    hehe.. Ja.. det är bara...:D

    föga förvnande sa jag det med :D
    Idag bestämde jag o mamma att vi beställer klänningen i mars, då har sömmerskan (mormor)tid att göra eventuella förändringar..  vi beställer klänning och skickar ut inbjundingar samtidigt.

    Så jag frågade mamma:
    MEN VAD GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR jag tills dess??????

    Hon svarade:
    vad sägs om:
    utforma och göra inbjudningarna
    göra servettringarna
    sy alla stlsrosetter?

    Jaja, okej, jag har att göra ,) 
  • Tessla

    Gifter oss den 3 aug.... planerar en massa men bestämmer inte så mkt. 

    Det första vi köpte var vinet. Ett underbart rödvin från Villanyi , ett kripsigt vitt pinot gris och en mkt lyxig tokajer. 
    festlokal är bokad, vigselplats är hittad. En naturguide som ska guida våra gäster efter vigseln, på alvar och i den lilla öländska byn, medan vi förhoppningsvis tar foton., är bokad.
    Vigselförättare är bokad iaf. 

    Har bokat in boende men inte betalat, ingenting är betalt egentligen, vilket jag tycker känns lite så där.

    Har pratat med en sömmerska på etsy om att sy upp en färgglad regencyklänning. Men väntar lite med det också. Min fästman ska till Ungern för att sy upp sin högtidsdräkt i vår.  Men det är ju 8 månader kvar så egenligen vet jag inte varför jag hänger här på BT varje dag...lite vanbildande.

    Vi tycker det allra viktigaste är att vi kan bjuda våra gäster på en rolig kväll med mkt god mat och goda viner. Resten är ganska sekundärt. Men särskilt lyxigt blir det nog inte.... 

  • Sjörå

    Ja, det lilla bara att jag ska gå ner i vikt också. Men eftesom jag har lyckats minska mitt midjemått cirka 20 cm sedan i somras borde jag kunna gå ner lite till. Fast december är en hopplös månad. Jag får börja om igen efter nyår. Göra ett nyårslöfte helt enkelt. 

  • 88kaktus85
    NinaH skrev 2012-11-28 22:30:02 följande:

    Vi ska ha vårt bröllop 17 augusti 2013 och har ännu bara bokat vigsel/festlokal. Vi har börjat sprida datumet lite bland våra närmsta, men tänkte vänta med de egentliga inbjudningarna till feb-mars någongång.


    Bröllopet kommer att hållas i Göteborg.


    Det skulle vara kul att följa andra i samma sits för att se hur det går i planering etc.


     


    Hej hej! Vi ska oxå gifta oss den 17:e


    Vi har kommit långt i planeringen. Är ringar, blommor ( vet dock hur jag vill ha dem men inget pris) och håruppsättning/makeup som är kvar, resten har jag hyffsat koll på när det gäller pris och de flesta sakerna är bokade :)


     

  • NinaH
    88kaktus85 skrev 2012-12-14 21:40:42 följande:

    Hej hej! Vi ska oxå gifta oss den 17:e


    Vi har kommit långt i planeringen. Är ringar, blommor ( vet dock hur jag vill ha dem men inget pris) och håruppsättning/makeup som är kvar, resten har jag hyffsat koll på när det gäller pris och de flesta sakerna är bokade :)


     


    Vad skoj! Hur stort bröllop ska ni ha? Vad har ni för budget ungefär? Helt OK att skicka på mailen.


    Jag börjar känna mig lite småstressad, och skulle gärna vilja få lite tips på vad som behöver komma på plats i tid och så.

  • Juni 2014

    Hej!  Vi hade tänkt att gifta oss i juni 2014 men har tänkt om och satsar på augusti 2013 istället. Har dock inte bokat kyrka och lokal ännu och är rädd för att det kommer att vara svårt att få till det. När bokade ni kyrkor och lokaler? God Jul!       

  • Längtandsfull

    Vi ska troligtvis gifta oss i augusti. Inget är 100 bestämt ännu allt hänger på om vi kommer kunna spara ca 6000:- i månaden. Har precis börjat jobba på nytt jobb efter lång mammaledighet så får se i januarilönen hur det ser ut. Hoppas jag kan hänga på här =) Blir det bestämt i januari att vi kommer ha råd att genomföra vårt bröllop så är det snabba puckar med att boka allt.

  • kipso

    Jag har inte heller kommit så mycket längre i min planering än vad jag hade i augusti. Hade tänkt göra så mycket under hösten men det blev inte så mycket av det.
    Vi gifter oss den 24 augusti och har än så länge

    Kyrka (Kapell) bokat
    Lokal bokat
    Mat - bestämd, buffé där min pappa kommer göra det mesta
    Gästlistan - halvt klar
    Brudtärna/Bestman/Toastmaster färdiga
    Färgtema - grönt, vitt, guld (thai)

    Kan inte ordna med klänning ännu då jag är en aningen för rund för tillfället eftersom jag har en liten bebis i magen som kommer ut i februari.
    Därför kan jag heller inte ordna med inbjudningarna för vi ska ha dopet samtidigt.

    Jag längtar verkligen efter att få sätta igång på riktigt. Inbjudningarna har vi tänkt skicka ut egentligen så fort som möjligt efter att bebisen kommit... och klänningen längtar jag efter att få utforma

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!