• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

    Vi såg 1000 words (tror jag den hette) med Eddie Murphy häromdagen och den var rätt ok, inte jättebra, men ok om man inte hittar något annat. Eddie är ju alltid rolig att titta på... 
    Sen såg jag två filmer när maken var på konferensresan, som var så dåliga att jag har glömt vad dom hette till och med Tungan ute 

  • TheD

    "Hamilton - Men inte om det gäller din dotter" Gillade jag jättemycket!!!!! Mycke bättre än den förra Hamilton.


    "Ted" var bara konstig.


    "Cockpit" trodde jag skulle vara en dum svensk komedi men det var faktiskt bra. Inte en komedi som man kan tro. En film som kan visas i skolan för att sedan diskuteras. Den filmen fick mig att verkligen börja tänka på hur det är med könsroller och dess fördelar/nackdelar i arbetslivet och arbetssökande...


    "Ice Age 4" naaaw


    "Madagaskar 3" fånig. Jag gick till datorn i hallen efter ett tag för jag tröttnade.


    "Magic Mike" hm... jag trodde den skulle vara betydligt bättre. Det bästa i filmen är militärscenen ;)


    "Paranorman"..kommer jag inte ihåg haha


    "Modig" gillade jag.


    Men vilka fler filmer.....

  • daniiel

    Modig gillade jag också :) Dottern älskar Tingeling, så vi ska se den nya tillsammans. Såna filmer måste vi ju alltså vänta med att se tills dom finns med svenskt tal.

    Jag har så svårt för Eddie med tanke på hur han hanterat hela faderskapsgrejen med Mel B. Konstigt, men det påverkar faktiskt vad jag tycker om honom som skådespelare och filmer han är med i. Det gäller många skådespelare. Jag har dock blivit bättre på senaste, för maken tycker jag är tjollrig :P

    Jag har igen aning om vilka filmer vi sett på senaste.. kommer inte ihåg någon. "The five-year engagement" såg jag i samma veva som "Bachelorette". Någon här på BT hade pratat så bra om den filmen, att den skulle vara fantastiskt rolig. Bra var den väl, men inte så bra. Helt okej. Då tycker jag "What to expect when you're expecting" var mkt bättre :) Och "We bought a zoo" var en väldigt charmig och rolig film faktiskt :)


  • TheD

    Har sett alla ;) The five-year engagement tror jag var en sån film som gjorde att vi gjorde annat istället. We bought a zoo tummen upp och what to expect... var också helt ok.


    Men jag klev upp från sängen bara för att skriva en film:"Leap year" :D Jag såg den med min bästa killkompis (han hade redan sett den en gång):"Det är så kul att se den här med dig för jag upptäcker nya sakeri filmen som jag inte alls har lagt märke till och sen hur du reagerar vid vissa tillfällen som jag känner so what..."

  • daniiel

    Jag älskade "Leap year"! Otroligt rolig film faktiskt :D Så väldigt gullig :) Filmen "Happythankyoumoreplease" är också en sån där film som jag kommer ihåg och tyckte väldigt mycket om, trots att den är lite.. ja, jag vet inte vad den är. Underlig kanske.

    En annan film jag blev helt förälskad i är "Midnight in Paris", ni har inga tips på liknande filmer?


  • TheD

    Så mycket film som vi ser på....men jag kommer verkligen inte ihåg!!!!! Nu ser vi av de nya Johan Falk. Sen är det ju Solsidan, Downton Abbey osv... så det är blandat med serier och filmer. Plus att det blir när vi ses ;)


    vI såg "you may not kiss the bride" men den var ju lite...inte den bästa men sämre har man definitivt sett!


    Nu måste jag lägga mig... ska försöka iaf.

  • TheD

    "Grannpatrullen" var ju ett skämt.


    "The tall man"..jag trodde det skulle vara en skräckis men det var det inte. Vilket jag förstod i slutet ;) Men vill man bara se komedi eller romanstiska filmer så ska man inte se den här.


     

  • Sessan67

    Kan rekommendera "En oväntad vänskap" - det bästa jag sett på länge Solig

Svar på tråden BT-Veteraner