• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

    ;)


     


    Jag och maken såg filmen "Möhippan" (Bachelorette) igår... Förstår inte varför den har det namnet och den var dålig! Den filmen borde inte få ha biopremiär den 29/10.

  • daniiel

    Jag håller med TheD. Jag såg den filmen för ett par veckor sedan och stängde faktiskt av mitt i för den var så dålig. Jag hade förväntat mig mer och bättre. Såg färdigt den någon dag senare, men det hade jag kunnat skippa.

    Idag blir vi med gåband, det känns bra :) Nu kanske jag kan röra på mig lite mer, utan att behöva gå ut. Det låter ju hemskt, men jag har inte möjligthet att gå ut så ofta som jag skulle vilja, då jag har skola när dottern är på skolan och sen måste jag vara hemma, inne, med henne på dagarna. Jag vågar inte gå ut ensam på kvällen! haha


  • TheD
    Chicita skrev 2012-10-21 10:35:23 följande:
    Då kan man stryka den filmen från listan "att se" då Glad
    Betala inte för den kan jag ju säga! Som daniiel skrev så förväntade jag mig mycket bättre! Jag skulle ha kunnat sätta ihop filmen betydligt bättre än det där fjantet.

    daniiel: kan du inte ta med gåbandet till skolan? :) Stå och traska under föreläsning :)
  • daniiel

    Håller med, betala absolut inte för att se den filmen Chicita! Det är bortkastade pengar. Jag skulle nästan rekommendera att inte se den alls. Det finns bättre saker att lägga dom två timmarna på.

    Haha ja, jag önskar att jag kunde göra det, men jag tror inte gåbandet får plats i väskan ;P

    Men på tal om film, finns det andra filmer som ni tycker är bra och kan rekommendera? :)


  • TheD
    daniiel skrev 2012-10-21 11:55:30 följande:
    Håller med, betala absolut inte för att se den filmen Chicita! Det är bortkastade pengar. Jag skulle nästan rekommendera att inte se den alls. Det finns bättre saker att lägga dom två timmarna på.

    Haha ja, jag önskar att jag kunde göra det, men jag tror inte gåbandet får plats i väskan ;P

    Men på tal om film, finns det andra filmer som ni tycker är bra och kan rekommendera? :)

    Vad för slags filmer gillar du/ni? Skräckisen "The woman in black" är sååå braa! Har sett den två gånger och blir lika rädd även om jag vet vad som ska komma. Bra gjord. Så ska en skräckis vara :)


    Två dagar i New York är en konstig film. Man skäms och förstår ingenting och i nästa sekund skrattar man...


    Så ja...vad för slags filmer? :)

  • daniiel

    Maken gillar verkligen skräck och rysare, så jag ska tipsa han om den filmen :)

    Två dagar i New York har jag inte hört talas om, men kikade på IMDB och den såg ju rätt lovande ut ändå. Jag kollar alltid "People who liked this also liked..." där och jag gillar då 5 av de 6 filmerna. Måste nog pröva se den då :)

    Jag gillar komedier. Jag tycker om att få skratta när jag se på något. Rädd och andra såna, enligt mig hemska, känslor har man för ofta ändå tycker jag, så jag behöver inte frivilligt utsätta mig för sånt :P Så komedi och kärlek, en riktigt tjejig tjej :)


  • TheD

    Såg Sammys äventyr 2 på bio idag. Och hemma nu så såg vi nyss nya Tingelingfilmen :D Jag ÄLSKAR Tingeling ;)

  • Chicita

    Oh vad jag håller med daniiel angående filmer...
    Jag vill skratta och underhållas när jag ser film. Att bli rädd eller få stress-känslor för att man vet att "snart händer det något otäckt" osv, det är inget för mig. 

  • TheD

    Jag försöker komma på de senaste filmerna vi har sett hemma eller på bio men det är helt stopp!!! Det kan bli ett antal filmer under helgen :)

Svar på tråden BT-Veteraner