• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD
    Nikkita skrev 2012-10-07 15:19:18 följande:
    Honung fungerar i övrigt bara om man tar det kallt (dvs inte i te). De goda ämnen som är bakteriehämmande slutar att verka i temperaturer över 40 grader!

    Så ta i så fall en sked honung & sug på istället, fungerar bättre då Flört
    Houng stoppar jag i munnen om det handlar om liv eller död ;) Det är så fruktansvärt äckligt :)
  • Chicita

    KanJang

    Och så kan du gurgla med Nyodex (tror jag det heter) en liten rosa flaska med koncentrerad jod.
    Smakar illa men borsta tänderna direkt efteråt och skölj bara munnen då så sitter effekten kvar i halsen men du slipper smaken 

  • Nikkita

    Förut använde jag echinacea (hur det nu stavas). Några droppar i vatten sen dricker man det fort. Det fungerar om man tar det direkt då man känner av symptomen.

    Men detta ska inte användas av de som har en autoimmunsjukdom... Det ska förresten inte KanJang heller (bara för att informera)

  • Chicita

    Sådär då. Stygnen är tagna. 9 st...
    Flera var inväxta i huden och ett satt så illa att hon knappt fick loss det.
    Ärret känns dock väldigt stelt och klumpigt. Hoppas att det kommer bli bättre med tiden bara 

  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-10-08 17:34:57 följande:
    Sådär då. Stygnen är tagna. 9 st...
    Flera var inväxta i huden och ett satt så illa att hon knappt fick loss det.
    Ärret känns dock väldigt stelt och klumpigt. Hoppas att det kommer bli bättre med tiden bara 
    Vad jobbigt för dig med stygnen. Men hoppas verkligen att ärret blir bättre med tiden. Det brukar ju vara stramt ett tag efter men lättar efter hand. (vad jag erfarit iaf) Man känner ju det såå mycket mer på handen också, så jag förstår att det är jobbigt. Men håll ut så håller jag tummarna för att det snart blir bättre  {#emotions_dlg.flower}
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-10-08 19:45:15 följande:
    Vad jobbigt för dig med stygnen. Men hoppas verkligen att ärret blir bättre med tiden. Det brukar ju vara stramt ett tag efter men lättar efter hand. (vad jag erfarit iaf) Man känner ju det såå mycket mer på handen också, så jag förstår att det är jobbigt. Men håll ut så håller jag tummarna för att det snart blir bättre  {#emotions_dlg.flower}
    Tack Glad
    Jag brukar kunna få riktigt fula och tjocka ärr. Så jag hoppas att det blir bättre med det här siliconplåstret som jag ska använda. Det lär ju inte skada i alla fall Glad
    Och så skulle jag få en återbesökstid om några månader så dom släpper mig inte bara helt ovetande... Så det känns bra 
  • TheD
    Chicita skrev 2012-10-08 17:34:57 följande:
    Sådär då. Stygnen är tagna. 9 st...
    Flera var inväxta i huden och ett satt så illa att hon knappt fick loss det.
    Ärret känns dock väldigt stelt och klumpigt. Hoppas att det kommer bli bättre med tiden bara
    Det håller vi tummarna för :)
  • Chicita
    TheD skrev 2012-10-08 20:44:03 följande:
    Det håller vi tummarna för :)
    Tack Glad

    Hur går det med halsen då? 
  • TheD
    Chicita skrev 2012-10-08 20:53:46 följande:
    Tack Glad

    Hur går det med halsen då?
    Nu har jag inte så ont där... Nu hostar jag istället ;) Så dagen i skolan idag var jätterolig - NOT!
  • Chicita
    TheD skrev 2012-10-08 20:56:50 följande:
    Nu har jag inte så ont där... Nu hostar jag istället ;) Så dagen i skolan idag var jätterolig - NOT!
    Attans 
    Hoppas det försvinner snabbt. Hosta är ju så extremt irriterande 
Svar på tråden BT-Veteraner