• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Pertinax

    Vart ligger nya butiken då? På stan?


    Chicita skrev 2012-08-21 12:55:50 följande:
    Nu börjar det bli nervöst...
    Om ca 30 min ska jag ta bussen till Kupolen (köpcentret där den "gamla" butiken ligger) så jag kan vara med dom och lära mig kassan och se vilka rutiner dom har vid stängning.
    I morgon ska jag vara med och öppna butiken.

    Största problemet just nu är att min yrsel har slagit till igen med full kraft. Skulle tippa på att det är delvis pga vädret (lågtryck) för jag börjar känna av huvudvärk som skulle kunna slå över till migrän om jag har otur.
    Så jag ska nog se till att ta en tablett mot huvudvärken redan nu
  • Chicita

    Dom öppnar en till butik, i grannstadens ena galleria.
    Men vi som ska jobba i den behövde ju någonstans att få träna lite på kassan och såna grejor nu innan vi börjar bygga upp vår butik och öppnar den Glad 

  • Pertinax

    I Falun alltså . Smart att öva innan i den andra butiken! Borde ju bli lite bättre flyt då kan man tycka. Är väl nog mycket att tänka på ändå.

  • Darling Daisy

    Är det nån som har något bra tips på vart man kan åka om man skulle vilja åka och bada med dottern, 3 år, i höst?
    Antingen till något barnvänligt familje/äventyrsbad inom Sverige eller till något annat land där det är sisådär 25 grader varmt i oktober.
    Önskemål: barnvänligt, badvänligt, inga terrordåd, inte allt för lång restid, sjysst mat, ja och så gärna gratis, typ.

  • Nikkita
    Darling Daisy skrev 2012-08-21 16:42:49 följande:
    Är det nån som har något bra tips på vart man kan åka om man skulle vilja åka och bada med dottern, 3 år, i höst?
    Antingen till något barnvänligt familje/äventyrsbad inom Sverige eller till något annat land där det är sisådär 25 grader varmt i oktober.
    Önskemål: barnvänligt, badvänligt, inga terrordåd, inte allt för lång restid, sjysst mat, ja och så gärna gratis, typ.
    Inte gratis precis, men ett toppen ställe där det är varm året runt, barnvänligt & inte lång resa dit. 
    Tropical island i Tyskland  http://www.tropical-islands.de/

    Man kan köpa all-inclusive, men då ska man äta & dricka mycket (alkohol) om det ska vara lönt. Annars är det billigare att bara betala efter hand. 
  • Darling Daisy

    Tack för tipset, Nikkita! Det såg ju jättehärligt ut. Ska undersöka vidare.

    Fler tips? 

  • Darling Daisy

    Inspirerad av Minuz viktväktartråd, tar jag nu och traskar ut till stallet och ser till att få lite konditionsträning (dvs mockning och promenad med häst).

    Jag var ju och red på ridskolan i måndags, attans vad kul det var! Fick en bjässe på 185 cm, tack o lov att de hade pall! Har lite ont i rumpan och ljumskarna nu, men det gör inget för det var så jääääääääää-la kul att rida igen!!!   

  • Chicita

    Sådär då, andra dagen avklarad på upplärningen. I morgon börjar vi bygga upp vår egen butik Skrattande
    Tja den är ju byggd och inredingen är på plats, men alla hyllor och sånt ska väl upp på rätt ställen, alla varor packas upp och läggas in i kassasystemet osv...

    Tårtan står på kylning nu i alla fall så jag kan täcka och dekorera den lite senare i kväll 

  • Darling Daisy

    Vad kul det låter med nya jobbet, Chicita!

    Nu ska jag till stan och shoppa spackel, ska tapetsera om ett rum och måste nog, tyvärr, göra en del underarbete först. Blä. Men det blir ju snyggt till slut, så får tänka på det när jag slipar o spacklar

     

  • Niini

    Usch, förarbete är inget kul..

    Jag har min sista semestervecka denna vecka o hade storslagna planer på att gymma, fotografera, planera husbygget men istället fick jag sällskap av min (o)vän förkylningen i måndags...


Svar på tråden BT-Veteraner