• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    Darling Daisy skrev 2012-08-18 14:28:29 följande:
    Chicita; så får du ju inte skriva. Jag blir ju jättenyfiken  
    hehe nu har jag lugnat ner mig Flört

    Det var någon som vägrade se helheten i mina inlägg i en tråd och skulle debattera detaljer istället.
    Och när jag talade om att jag inte ställde upp på det längre, så fick jag svaret att jag hade slut på argument och att denne alltså hade vunnit Tungan ute 

    Jag kan ha tålamod med mycket, men inte med ren dumhet Tungan ute 
    Speciellt inte när det kommer från någon som själv tycker att den är smart, eller i alla fall borde ha normal intelligens Flört 
  • knyttan

    Eftersom jag såg att det fanns fler Malmöiter i tråden så kan jag rapportera från MF att zombiewalken var mycket sevärd Skrattande

  • Nikkita
    knyttan skrev 2012-08-18 19:21:18 följande:
    Eftersom jag såg att det fanns fler Malmöiter i tråden så kan jag rapportera från MF att zombiewalken var mycket sevärd Skrattande
    Vad är zombiewalken för något? Inte hört talas om Glad
    Darling Daisy skrev 2012-08-18 14:28:29 följande:
    Nu har jag inhandlat syltburkar för ett helt regimente, tror jag. Nu ska jag bara till affären och skaffa lite ättika och andra roligheter för att få till mina husmorsprojekt

    Chicita; så får du ju inte skriva. Jag blir ju jättenyfiken  
    Va roligt med lite husmorsprojekt Glad Vad blir det för något???

    Ja jag blev oxå nyfiken på vad Chicita råkat ut för, sen scrollade jag ner & läste resten så det blev ingen lång väntan för mig Flört 
    Ja inte är det lätt inte när någon tar texten från helheten & inte inser att de uppfattat fel el. liknande... 
     
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-08-18 14:59:40 följande:
    Det var någon som vägrade se helheten i mina inlägg i en tråd och skulle debattera detaljer istället.
    Ja, jag läste det där. Otroligt onödigt av den andra personen och jag förstår helt klart att du drog dig ur den där diskussionen.
  • daniiel
    DD - Jag blir också nyfiken på vad det är för husmorsprojekt du har på gång? :)

    Vi har varit och spelade minigolf idag med makens föräldrar och hans syster med sambo. Jättekul var det :) Det var första gången dottern (5½år) prövade och hon var otroligt duktig. Det gick bättre för henne på många av banorna än för oss andra. Ja, på vissa andra så fick hon fuska lite :P Vi blev bjuda på middag hos svärföräldrarna också, alltid skönt :) Speciellt nu när vår spis inte funkar :P Vi får en ny i början av veckan och det ska bli så skönt! Har velat ha en ny sen vi flyttade hit för 2år sedan.
  • Chicita

    Missförstå kan ju alla göra, jag med.
    Jag är inte perfekt, och det försöker jag inte påstå heller även om jag fått höra att jag kan uppfattas så ibland Tungan ute 
    Men när man plockar isär inlägg och vrider om ord eller verkligen inte vill förstå poängen med ett inlägg så kan jag bli riktigt irriterad.
    Och då måste jag avreagera mig lite så jag inte blir riktigt dum tillbaka Oskyldig 

    På ett annat forum var jag med om en person som hela tiden (vilken tråd jag än skrev i) plockade isär och överanalyserade vissa delar av mina inlägg, men bara mina. Ingen annans.
    Och det kunde vara av typen att jag skrivit ett lååångt inlägg med innebörden "bättre att stämma i bäcken än i ån" och så plockas en mening ut, eller en del av en mening, eller ett ord till och med. Och så kom något som inte egentligen hade med ämnet att göra över huvud taget. Eller i alla fall som inte var relevant till det jag skrev.
    Typ: Vadå, varför ska man ringa för? Kan man inte skicka ett sms. Är det fel på sms eller? Eller du kanske inte vet hur man gör när man skickar ett, du som är från landet"
    (det var gärna kryddat med små förolämpningar om hur korkad jag var också) Tungan ute 
    Och om jag då skrev (som jag gjorde i dag) att det inte går att diskutera på det sättet så därför avslutar jag diskussionen. Så kom det (som i dag) "jaha, du har slut på argument / kan inte hitta bevis. Så då har jag rätt alltså. Men du behöver ju inte vara elak för det"...

    Därför blev jag extra irriterad nu. För det påminnde så mycket om den situationen  

  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-08-18 19:53:38 följande:
    På ett annat forum var jag med om en person som hela tiden (vilken tråd jag än skrev i) plockade isär och överanalyserade vissa delar av mina inlägg, men bara mina. Ingen annans.
    Och det kunde vara av typen att jag skrivit ett lååångt inlägg med innebörden "bättre att stämma i bäcken än i ån" och så plockas en mening ut, eller en del av en mening, eller ett ord till och med. Och så kom något som inte egentligen hade med ämnet att göra över huvud taget. Eller i alla fall som inte var relevant till det jag skrev.
    Typ: Vadå, varför ska man ringa för? Kan man inte skicka ett sms. Är det fel på sms eller? Eller du kanske inte vet hur man gör när man skickar ett, du som är från landet"
    (det var gärna kryddat med små förolämpningar om hur korkad jag var också) Tungan ute
    Och om jag då skrev (som jag gjorde i dag) att det inte går att diskutera på det sättet så därför avslutar jag diskussionen. Så kom det (som i dag) "jaha, du har slut på argument / kan inte hitta bevis. Så då har jag rätt alltså. Men du behöver ju inte vara elak för det"...

    Låter som en härlig person :-P


    Såna vill man ju bara dänga lite på med en stekpanna!


    Lite mindervärdeskomplex kanske?...


     


     


    Känner mig lite som en utböling i tråden just nu Jag har alltid älskat matte och alltid funnit att det kommer väldigt naturligt för mig.


    Pluggade en kombinationslinje på gymnasiet med naturbruk(hästskötare) och naturvetenskapligtprogram och nu pluggar jag till ingenjör med inriktning teknisk matematik, som sagt lite outsider här


    Däremot kan jag känna igen mycket av lärardiskussionen här, tror ett vanligt problem med lärare i allmänhet och matematiklärare i synnerhet är att de själva har väldigt lätt för ämnet och är dåliga på att förstå hur det upplevs av någon som har svårt för det.


    En mattelärare på mitt gymnasium berättade en gång att han aldrig hade det så lätt för ämnet men han var tydligen fantastiskt duktig på att förklara för de som hade svårt för det.


    Ett lärartrick som jag upplevt som är fruktansvärt simpelt men mycket effektivt är att formulera det på sätt som är lite tramsiga, tror det relaterar till att om man faktiskt kan få eleverna att le och skratta lite så sätter de sällan upp blockeringar för sig själva, även konkreta metaforer hjälper otroligt mycket eftersom man då plötsligt har en bild i sitt huvud att relatera ett fenomen till, men det är ju min teori.


    Hade nämligen stora skälvan inför att börja läsa programmering, var helt säker på att det skulle gå käpp rätt åt helvete men läraren hade gjort det på 5-års nivå med sköldpaddor man skulle styra och små monster som åt upp icke refererad data osv. och det var verkligen en av de roligaste och bästa kurser jag läst.


    Sen hade vi en gammal stofil som höll en matematikföreläsning där ämnet faktiskt intresserade mig, vi var kanske 20 personer längst fram i en föreläsnings sal och jag svär 5(!) personer SOMNADE och andra satt och nickade till.

  • Chicita
    daniiel skrev 2012-08-18 19:42:36 följande:
    Ja, jag läste det där. Otroligt onödigt av den andra personen och jag förstår helt klart att du drog dig ur den där diskussionen.
    Ja man måste ju dra gränsen någonstans Glad
    Sara 120707 skrev 2012-08-18 21:14:07 följande:

    Låter som en härlig person :-P


    Såna vill man ju bara dänga lite på med en stekpanna!


    Lite mindervärdeskomplex kanske?...


    haha ja om jag hade kunnat så hade jag nog gjort det efter ett tag faktiskt Tungan ute
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-08-18 21:26:38 följande:
    Sara 120707 skrev 2012-08-18 21:14:07 följande:

    Låter som en härlig person :-P


    Såna vill man ju bara dänga lite på med en stekpanna!


    Lite mindervärdeskomplex kanske?...


    haha ja om jag hade kunnat så hade jag nog gjort det efter ett tag faktiskt Tungan ute
    Ibland är det nog tur att man inte har möjligheten, när självkontrollen drivs till sin spets
  • Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-08-18 22:11:25 följande:
    Ibland är det nog tur att man inte har möjligheten, när självkontrollen drivs till sin spets
    Precis... och det går att gå ifrån datorn och hämta en kopp kaffe eller något innan man läser igenom sitt inlägg för att posta det.
    Har hänt några gånger att jag fått lov att formulera om mig för att jag låtit lite väl bitsk Flört 
Svar på tråden BT-Veteraner