• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

    Jag tycker att den är riktigt bra daniiel

    Lite kortfattat så handlar det om att figurer från sagornas värld har hamnat i vår värld. Den elaka drottningen från Snövit är borgmästare och det är historien om henne och Snövit & Prinsen som allt kretsar.
    Snövit och Prinsen fick ett barn strax innan sagornas värld utsattes för en hemsk förtrollning (som gjorde att dom hamnade i vår värld bland annat) och dom lyckades rädda barnet genom att skicka det till vår värld separat.

    Ingen av de från sagornas värld vet att dom kommer därifrån förutom drottningen.
    Snövits dotter får ett barn som hamnar i drottningens vård (ska inte dra upp alla omständigheter) och han har kommit över en sagobok som han direkt drar paralleller till karaktärerna i staden Storybrook där alla lever.

    Nu är det upp till Snövits dotter att bryta förtrollningen, en förtrollning som drottningen inte vill se bruten... 

  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-08-16 10:17:33 följande:
    Nikkita skrev 2012-08-16 09:26:25 följande:
    Jag är ledig idag Solig så nu ska jag roa mig med att gå på akupunktur! 

    Ikväll bänkar jag mig framför tv'n & ser på säsongsstarten av "Once Upon a Time" Glad 
    Vi kunde inte hålla oss utan kollade klart första säsongen (det som sänds nu i svensk TV är inte säsong 2, utan andra halvan av första säsongen som dom så abrupt gjorde uppehåll i mitt i serien). Så vi väntar på att säsong 2 ska släppas ut för att kolla på webben Glad
    Aha, det var därför jag tyckte att säsongen var så himla kort, nu förstår jag Glad Kul att den är tillbaka iaf, för jag tycker den är riktigt bra! 
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-08-16 11:23:05 följande:
    Aha, det var därför jag tyckte att säsongen var så himla kort, nu förstår jag Glad Kul att den är tillbaka iaf, för jag tycker den är riktigt bra! 
    Jepp, vi också Skrattande
    Den kändes lite stressad i dom sista avsnitten för första säsongen. (ska inte avslöja vad som hände dock).
    Men det var väl för att dom ville komma till en punkt i historien där det var lämpligt att ta en paus.

    Jag vill verkligen veta vad som händer sen Skrattande 
  • Darling Daisy

    Oh, "Once upon a time" låter ju som en riktigt bra serie. Den har jag missat helt o hållet! Finns den att få tag på på dvd, tro?

    Idag har jag lastat två unghästar och det gick jättebra! Skönt! De gick in, åt lite pellets, och gick lugnt ut igen. Ikväll blir det en omgång till och imorgon ska vi provköra dem. 

    Vilken liten söt apa, hjgs! Det ser ut som en riktig kanonsemester, sol och värme och trevligt sällskap!  

    Vad spännande med skolstarten, Daniiel! De växer upp så fort, de små gullungarna! 

  • Chicita

    Jag tror att den kanske är för ny för att hitta på dvd. Men det är ju alltid värt att kolla upp.

    Annars hittade vi hela första säsongen på en sida som är typ tv3play, fast amerikansk. Så det går att ta hem och kolla på den.
    Vi hämtade hem den direkt till boxen till och med Glad 
    Men fråga inte vad sidan hette, för det minns jag inte det är ju typ ett halvår sen vi laddade hem serien *hihi*
    Det var lätt att hitta via google i alla fall

    Skönt att det gick bra med lastningen, det är ju så viktigt att dom är lättlastade (vilket ingen av mina hästar har varit).

    Om du kan få tag i en gammal transport så kan det vara idé att palla upp den väldigt väldigt stadigt i en hage, och lägga in mat (hö är bra) i den, så dom måste gå in och ut ur transporten för att äta, och dom kan även använda den för att söka skydd.

    Vi gjorde så med en ponny jag red när jag var mindre. 
    Eller rättare sagt i det stallet där ponnyn stod. Vi parkerade en gammal men stor transport permanent i en hage, la in betongblock under golvet och fyllde upp med hårt packad jord, och byggde ramper av stampad jord under och bredvid baklämmen så att dom inte kunde trampa snett och skada sig.
    Transporten gick från att vara otäck att gå in i, till en trygghet. Och ingen av hästarna hade problem med lastning där 

  • Darling Daisy

    Chicita: 
    Det där med att ha transporten i hagen tror jag är en toppenidé! Har inte prövat det själv, men hört från andra som provat med gott resultat. 
    Vi har en enhästars transport med utlastning fram, så vi öppnar både bak- och framläm och går rakt igenom tills det slutar vara otäckt. Sen stänger vi fram och backar ut osv... Det brukar funka riktigt bra. Jag gillar verkligen den transporten, det är toppenbra med utlastning fram.
    Jag trodde att treåringen skulle vara lite hispig, men hon var riktigt cool. Skönt. Hon ska på inridning nu, så det är väl så dags att börja träna lastning ordentligt nu

    Jag googlade efter "once upon a time" och hittade den på cdon. Visserligen bara för bevakning än så länge, men då kan jag hålla lite koll på den. Vi är lite tv/film-nördar här i familjen, köper mycket filmer och ibland nån box.
    Min senaste favvoserie är Veronica Mars. Lite töntigt, jag vet, men jag gillar den verkligen. Speciellt de första säsongerna. Såg den när den gick på svt, nån gång kring 2005, men köpte dvd-boxen nu i sommar. Så nu har jag plöjt den på tråkiga kvällar.

  • Chicita

    En sån transport borde jag ha haft till mina hästar, men jag behövde inte transportera dom så ofta så det var ju i alla fall bra med tanke på hur panikslagna dom blev varje gång dom såg transporten...

    Spännande med inridning Glad 
    Ni gör det inte själva alltså? Det var väl det jag gillade bäst med att jobba på stuteri, att få rida in unghästarna Solig 
    Dom är så formbara i början och bara man har tålamod så blir dom ju lugna och harmoniska och villiga att lära och arbeta Skrattande 

    Ja vi köper en hel del filmer här också.
    Filmer vi gillar kan vi både se på bio och sen köpa hem i första utgåva och senare extended version Tungan ute 

  • Darling Daisy

    Nja, jag håller mig på marken tills de är stadiga. Sen väger jag alldeles för mycket nu, det är inte sjysst att slänga upp mig på unghästarna. Och så har jag inte ridit aktivt på ca 4 år, så balansen är inte på topp heller. 

    Fina ursäkter, va? (sanningen är nog helt enkelt att jag är för feg)

    Fast nu är jag på gång med igångsättning av både mig och fyraåringen, så snart är jag i full ridfart igen! Jag saknar ridningen, det är så härligt när man får hästen att göra det man vill med små fina hjälper! 

    Treåringen som ska iväg på inridning nu är min egna uppfödning och den femte generationen i familjen. Min pappa fick hennes mormors mormor när han var 11 år. Det är roligt att känna till alla stona bakåt. 

  • Chicita

    Vad härligt det låter Skrattande
    Du får ge dom en puss på mulen från mig också. Jag saknar hästarna enormt, men det är för stor risk för mig att fortsätta med hästar. Så då får jag ju lov att vara förnuftig och stå över...

Svar på tråden BT-Veteraner