• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

    Det var soool, sol, sol hela dagen lång igår och jag stod 10 timmar i köket och lagade mat :P Vi hämtade på kvällen upp nyckeln till lokalen där vi ska vara ikväll, men tror ni det gick att låsa upp? Nej! Paniken började smått infinna sig, hur ska vi hitta någon annanstans att vara på mindre än ett dygn? Nåja, efter ett par timmar hade vaktmästaren bytt lås och nu funkar det :)

    Idag skiner solen också, men jag ska göra klart det sista med maten, stryka alla dukar och fixa det sista som ska göras, tex blommor, musiken osv.

    Woho, ikväll firar vi ett år som gifta och det kommer bli skitkul! :D Lite mysigt också att den riktiga bröllopsdagen är på måndag, så den får vi helt för oss själva :)

    Hoppas att ni alla får en underbar helg! :)


  • Niini
    daniiel skrev 2012-08-11 10:41:42 följande:
    Det var soool, sol, sol hela dagen lång igår och jag stod 10 timmar i köket och lagade mat :P Vi hämtade på kvällen upp nyckeln till lokalen där vi ska vara ikväll, men tror ni det gick att låsa upp? Nej! Paniken började smått infinna sig, hur ska vi hitta någon annanstans att vara på mindre än ett dygn? Nåja, efter ett par timmar hade vaktmästaren bytt lås och nu funkar det :)

    Idag skiner solen också, men jag ska göra klart det sista med maten, stryka alla dukar och fixa det sista som ska göras, tex blommor, musiken osv.

    Woho, ikväll firar vi ett år som gifta och det kommer bli skitkul! :D Lite mysigt också att den riktiga bröllopsdagen är på måndag, så den får vi helt för oss själva :)

    Hoppas att ni alla får en underbar helg! :)
    Hoppas ni får en riktigt bra dag!

    Ska snart börja ställa mig i ordning för bröllop nr. 1, mycket mulet tyvärr men vi ska hoppas brudparet slipper regn idag :)
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-08-11 10:35:31 följande:

    Men vad synd! Den som var så fin! Och du med.


     


    Nästa år, då ska vi dit, kosta vad det kosta vill!


    Att maken lyckades välta ett glas rödvin över klänningen nere på Bistra Haren gjorde ju inte saken bättre Flört
    Men med massor av galltvål och en vända i tvättmaskinen så tror jag att jag lyckades rädda den, vet dock inte om den har krympt eller om tyget tagit skada...
    Men det får jag ta reda på senare Glad 

    Ja vi har två till taggade personer nu som längtar till nästa år. Så nu ska vi bara övertala svärföräldrarna att komma med, eller i alla fall en av dom... Makens mellanbror och sambo ville gärna ta med barnen nästa år, men då är det bra om det finns nån som inte är så intresserad av själva medeltidsevenemangen som inte har något emot att stanna hemma med dom i lägenheten / huset som vi ska försöka hyra Flört 
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-08-11 14:15:30 följande:
    Att maken lyckades välta ett glas rödvin över klänningen nere på Bistra Haren gjorde ju inte saken bättre Flört
    Men med massor av galltvål och en vända i tvättmaskinen så tror jag att jag lyckades rädda den, vet dock inte om den har krympt eller om tyget tagit skada...
    Men det får jag ta reda på senare Glad 
    Men ojdå, hoppas att du lyckats rädda den. 

    Imorgon ska vi iväg & titta på 5 olika hus Skrattande Får se om det är något vi fastnar för, ska bli spännande! 
  • 1700tal

    Daniiel - har härligt att ni får er fest till slut!! Det har ni förtjänat!


     


    Chicita - rödvin, aj då... Du får se den som extra autentisk, de hade ju inga tvättmaskiner då. Se det som klänningen fått lite medeltida plus i kanten om den inte blir ren. Jag tvättar aldrig mina klänningar, de slits med hälsan! Har så många så de blir aldrig ofräsha på det viset. Har en en gång pch sen vädras de. Samlar på lort och fläckar kring fållen, det ser mkt bättre ut då!


     


    Nikkita - oj, vad spännande!! Berätta! Vi var på G att köpa ett stort torp men vi hävde köpet efter besiktningen. Nu har vi köpt en kolonistuga med stor tomt istället. Var ligger husen, strl, utseende, skick???

  • tågjäntan
    Chicita skrev 2012-08-11 14:15:30 följande:
    Att maken lyckades välta ett glas rödvin över klänningen nere på Bistra Haren gjorde ju inte saken bättre Flört
    Men med massor av galltvål och en vända i tvättmaskinen så tror jag att jag lyckades rädda den, vet dock inte om den har krympt eller om tyget tagit skada...
    Men det får jag ta reda på senare Glad

    Jag vet inte om jag kommer börja h änga här . Kunde dock inte låta bli att lägga näsan i blöt när jag läste om galltvål - jag brukar använda vanish rosa och galltvål för att få bästa effekt. Jag hörde någon som hade diskmedel och galltvål.


    Lycka till!

  • tågjäntan

    Hmmmm... vet inte vad som hände - min text blev visst "gråmarkerat". Ursäkta!

  • Chicita
    1700 tal: Ja lite patina brukar ju inte skada...
    Jag tvättar mina vanliga linneklänningar inför säsongen bara för att få dom att se lite så där lagom slitna ut. Den processen tar ju annars lite väl lång tid Flört 
    Men den här hade jag inte tänkt tvätta.
    Vin ända från midjan och ner till fållen, ett område på typ 1 kvadratmeter (om jag inkluderar det som kom på min stora klockärm) känns dock lite overkill... Tungan ute 

    Nikkita:  Jag håller tummarna för er då. Minns hur spännande det var med husvisningar och budgivningar innan vi byggde vårt hus Glad 

    tågjäntan: Tack för tipset, men den är ju redan tvättad och klar nu och den hängde på tork när vi for. 
    Misstänker att tyget egentligen inte får vattentvättas, men när man syr själv så är det inte så lätt med tvättråd Flört 
    Klänningen var dock för blöt för att jag skulle se om det hade hjälpt eller inte.
    Men det såg ut som om det kunde ha gjort det för den var jämnare i färgen nu i alla fall.
    Om tyget blivit förstört på annat sätt nu eller krympt så jag inte kan ha den pga det var en helt annan femma Flört 
  • Soldemor

    Hejsan!

    Efter fem år här känner jag mig lite kvalificerad. Hänger med något ojämna interaller på BT, oftare när jag jobbar (har skruttdator hemma).

    Har inga tvåbenta barn hemma, men väl tre x fyrbenta. Är det något mer som undras över? Är gift sedan snart 20 år så jag är nog lite veteran till åldern också!

  • Nikkita
    1700tal skrev 2012-08-11 16:07:18 följande:

     


    Nikkita - oj, vad spännande!! Berätta! Vi var på G att köpa ett stort torp men vi hävde köpet efter besiktningen. Nu har vi köpt en kolonistuga med stor tomt istället. Var ligger husen, strl, utseende, skick???


    Ja det är super spännande nu när jakten är igång Skrattande

    Husen ligger i området kring Malmö, inte allt för långt utanför då jag är en riktig storstadstjej Flört Så nytt skick som möjligt, varken jag el. mannen är speciellt händiga nämligen.
    Det viktigaste för oss är att badrum & kök är nyrenoverade, det vi max vill göra på huset är att måla om väggar & liknande. 
    Vi letar efter ett hus med minst 3 rum, på ca: 95-120 m², Toalett m. badrum + toalett med dusch är viktigt för oss & det ska få plats en stor bil & en liten, antingen på uppfart el. garage.

    I övrigt inga större krav Glad 
Svar på tråden BT-Veteraner