• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • lillasofie
    Kotthare skrev 2012-08-06 22:30:27 följande:
    Hej!
    Jag är en utflyttad Västeråsare som nästa sommar ska gifta mig med min norrbottning hemma i Västerås :)

    Funderar lite på om ni bokat lokal och vad ni isåfall betalar?
    Vi har bokat och betalt handpenning och betalar alldeles för mycket tycker jag! Men vi ville absolut ha den lokalen så då fick det bli så 5000 för lokal och deras ljudsystem.
  • sophiebus

    sofie vi ska oxå göra inbjudningar å festprogram m.m själva. jag älskar att pyssla.
    är ute hela tiden för att hitta den finsta inbjudningarna =)
    men jag tror nästan det blir dyrare att göra dom själv. om man vill ha finare papper å band m.m
    henke sa igår att man kan ju beställa enklare inbjudningskort m.m å sen pimpa dom. men jag får se hur det blir.

    vi har hittat en bra lokal som är billig tack vare att min morfar är medlem i den föreningen.
    vi betalar 3.500kr för lokalen å då får vi den dagen innan å lämnar den kl 02.00 på natten.
    då ingår 2 personal + att dom städar efter festen. 
    skulle blivit mycket dyrare om han inte varit medlem säkert runt 7000.
    (man inte välja bort dom två tanterna som ingår i priset)
    Lokalen ligger precis vid vattnet med stora gräs ytor å en jätte stor grillplast som blir kanon eftersom vi ska ha grillbuffé =)
     

  • sophiebus
    Juni 2012 skrev 2012-08-07 16:13:25 följande:
    Vi gifte oss i Västerås juni 2012 :)
  • Kotthare

    Jag förstår att det skiljer sig beroende på vilken standard man tänker sig, men här är våra förväntningar på lokalen, så får ni ett "hum" om läget 

    - Nära kyrkan
    - Egen mat/alkohol (möjligen catering) 
    - Ingen restaurang/hotell
    - Ca 60 gäster 
    - Västerås, dvs, medelstor stad.

    Vi har sett en lokal som precis är renoverad som ligger på ett läge vi gillar, men de har inte satt pris än. De uppfyller ovanstående, men jag vet inte alls vad vi ska förvänta oss? 5000? 10 000? 15 000?  
    De skulle återkomma om två veckor och ville inte ens säga något mellan tummen och pekfingret... 

  • Juni 2012

    Min man och jag hyrde en bygdegård en helg för att fira hans födelsedag. Den gården uppfyller ungefär dina krav och det kostade 1000 kr.

  • Kotthare
    lillasofie skrev 2012-08-07 23:33:46 följande:
    Vi ska vara i Badelunda som också uppfyller de kraven, och kostar som sagt 5000.
    Oj! Dyrt för en bygdegård tycker jag. 
  • JOOL 09

    Vi ska också vara i Badelunda Kyrkskola, ska dit på fredag och kolla hur det ser ut. Har varit där tidigare men kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut :/

  • lillasofie
    Kotthare skrev 2012-08-08 15:04:00 följande:
    Oj! Dyrt för en bygdegård tycker jag.
    Vet inte om det är en Bygdegård. Det är en kyrkskla, men det kanske är samma sak? Men den är ju väldigt populär, så de vet väl att ta betalt... När jag ringde och bokade för typ 3-4 veckor sen (?) var det redan 9 bröllop bokade nästa sommar!
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013