• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • Supernova


    Inte världens bästa bild. Det här är förlovningsringen! Kul med en ovanlig ring tycker jag :)
  • mille88

    Dessa är det tänkt att vi ska ha förlovningsringarna i titan och vigselringen i vitguld tror ni att det kan passa bra ihop?

  • CharliesChoice
    mille88 skrev 2012-11-04 10:57:34 följande:
    Dessa är det tänkt att vi ska ha förlovningsringarna i titan och vigselringen i vitguld tror ni att det kan passa bra ihop?
    Jag tycker det är jättesnyggt med olika material! Dock tycker jag helt personligen att man inte ska ha heeelt olika, utan ha nåt som "binder ihop" det hela, antingen att man har samma form, samma mönster eller samma material.
  • cgosfeldt

    Nu har vi precis kommit hem från en underbar resa i Paris där vi förlovade oss,


    och äntligen får jag visa upp våra underbara egendesignade ringar.


    Gillar ni dem? :)




  • CharliesChoice
    cgosfeldt skrev 2012-11-04 18:16:05 följande:

    Nu har vi precis kommit hem från en underbar resa i Paris där vi förlovade oss,


    och äntligen får jag visa upp våra underbara egendesignade ringar.


    Gillar ni dem? :)





     


    SUPERFINA!!! Din ring ser nästan exakt ut som den ring jag håller på att "bygga"!!

    Om du vill dela med dig hade det varit kul, vad är det för sten; (4C)
  • cgosfeldt
    CharliesChoice skrev 2012-11-05 08:13:23 följande:
    SUPERFINA!!! Din ring ser nästan exakt ut som den ring jag håller på att "bygga"!!

    Om du vill dela med dig hade det varit kul, vad är det för sten; (4C)
    Ååh tack :) Vad roligt! Ja självklart ska jag göra det men vet inte så mycket om själva stenen.

    Ringen är i 18K vitguld 4mm bred och stenen är en briljantslipad diamant som är 3,5 mm i diamter, vilket motsvarar 17 karat. Har tyvärr inte tagit reda på klarhet eller liknande. :/
  • Tokig
    cgosfeldt skrev 2012-11-05 08:42:03 följande:
    Ååh tack :) Vad roligt! Ja självklart ska jag göra det men vet inte så mycket om själva stenen.

    Ringen är i 18K vitguld 4mm bred och stenen är en briljantslipad diamant som är 3,5 mm i diamter, vilket motsvarar 17 karat. Har tyvärr inte tagit reda på klarhet eller liknande. :/
    Du menar 0,17 karat väl?

    En 17 karats diamant skulle vara runt cirka 17 mm i diamater och kosta runt 1 miljon dollar (beroende på kvalitet såklart).
  • CharliesChoice
    cgosfeldt skrev 2012-11-05 08:42:03 följande:
    Ååh tack :) Vad roligt! Ja självklart ska jag göra det men vet inte så mycket om själva stenen.

    Ringen är i 18K vitguld 4mm bred och stenen är en briljantslipad diamant som är 3,5 mm i diamter, vilket motsvarar 17 karat. Har tyvärr inte tagit reda på klarhet eller liknande. :/
    Antar att du menar 0,17 ct eftersom 17ct kostar typ 10 miljoner och är superstor.

    Det hade varit jätteintressant att veta specen på stenen om du får reda på det, alltid kul att se det på en sten som är innefattad!

    Hursomhelst väldigt fin ring!
  • cgosfeldt
    Tokig skrev 2012-11-05 09:07:39 följande:
    Du menar 0,17 karat väl?

    En 17 karats diamant skulle vara runt cirka 17 mm i diamater och kosta runt 1 miljon dollar (beroende på kvalitet såklart).
    Haha oj förlåt, ja det gick visst lite fort i morgonstressen. Självklart ska det stå 0,17 karat :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012