• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • CoG

    Ja, precis!


    Fremm skrev 2012-10-12 08:58:19 följande:
    Japp :), Kanon att man får testa innan för det är ju supersvårt att se på bild vad som passar både på fingret och till sin befintliga förlovningsring! :)
  • MagnusFru
    Anny skrev 2012-10-11 19:34:21 följande:
    Tack! Sidenmatt och blank är helt rätt, men båda är i vitguld
    Jäklars vad svårt det är att se skillnad på vitt guld och blank titan! Jag tänkte att den nedre ringen var sidenmatt titan och den övre blank titan...jag tyckte den övre ringen med blank yta såg ut som mina blanka titanringar...
     
    Fina ringar
  • lenuz

    Du har precis likadan förlovningsring som jag. vad glad jag blir över att se en fin kombination tillsammans med den ringen, har lutat mest åt att måsta göra om förlovningsringen för att få nått som passar till den. Eftersom förlovningsringen är så tunn så går det inte att fälla ner stenar i en till ring av samma storlek - enligt juveleraren.


    LitenSandra skrev 2012-08-20 13:53:30 följande:
    Mina ringar, den undre förlovningsring och den övre är vigselringen sedan 11 augusti. Den har 7 diamanter som representerar våra 7 år och 7 månader tillsammans. Är supernöjd och superlycklig!


  • MagnusFru
    Fjärilen skrev 2012-10-13 08:18:05 följande:
    Här är våra ringar. Bilden är tagen dagen efter bröllopet :)


    Åh så fina ringar! Är det vitt guld med diamanter?
    Jättefin kombination Ja din makes ring är ju också fin
  • Fjärilen
    MagnusFru skrev 2012-10-13 11:05:52 följande:
    Åh så fina ringar! Är det vitt guld med diamanter?
    Jättefin kombination Ja din makes ring är ju också fin
    Tack så mycket :)
    Det är Schalins ringar himla och passion. Jag gillar namnen :)

    Det är vitt guld och diamanter. På den innersta ringen är det 12 st 0,03ct och på vigselringen är det  10 st 0,02ct och 1 st 0,25 ct. 

     
  • drake

    Hejsan
    Jag undrar vad du har för förlovningsring när namnet står på ovansidan?
    Är det vitguld,samt var har du hittat den?
    Den är helt underbar. 

  • LitenSandra
    lenuz skrev 2012-10-12 15:07:11 följande:
    Du har precis likadan förlovningsring som jag. vad glad jag blir över att se en fin kombination tillsammans med den ringen, har lutat mest åt att måsta göra om förlovningsringen för att få nått som passar till den. Eftersom förlovningsringen är så tunn så går det inte att fälla ner stenar i en till ring av samma storlek - enligt juveleraren.
    :) Jag kämpade också ett tag med att hitta något som passar, ville inte ha en till likadan ring. Hittade flera tunna halvaliansringar som passade jätttefint till ringen. :)  Tror nog att du också hittar något som passar din ursprungliga förlovningsring, det var viktigt för mig att ha den kvar, och inte byta ut den. :) Lycka till! 
  • Chicky

    Frem, jättefint med den ljusrosa stenen. Har själv 3 rosa safirer i min förlovningsring och till vigseln sätter jag på mig en enstensring.

  • seelila
    MWM skrev 2012-09-27 08:59:30 följande:
    Provar igen då...


    Jättefina ringar vad har du köpt dessa å vad fick du ge??
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012