• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • 2011

    Vi köpte ringarna inför vårt bröllop förra året (finns i tråden för 2011), men de kanske fortfarande kan inspirera någon.

    http://www.brollopstorget.se/hem/2011/gallery/phpp1t6ia.jpghttp://www.brollopstorget.se/hem/2011/gallery/php7jqqvb.jpghttp://www.brollopstorget.se/hem/2011/gallery/phpl7f1wz.jpg

  • Anny
    sofi 88 skrev 2012-05-07 20:12:31 följande:

     


    Idag var min ring färdig men den får ligga kvar hos guldsmeden till slutet av juni, från och med den 7/7 får jag har på mig den, förhoppningsvis för resten av livet <3
    Aha! Snarberg??

    Min ring ligger klar och gosar i valvet tills hösten  
  • Berlan
    Anny skrev 2012-05-09 18:47:25 följande:
    Aha! Snarberg??

    Min ring ligger klar och gosar i valvet tills hösten  
    Jag tyckte också det såg ut som Snarberg! Vi var där och fick våra vigselringar graverade för ett par veckor sedan :)
  • Anny

    Här är min ring (förlovningsringen ska putsas ochsådär också förstås )



     
  • sofi 88

    Haha, ja det är Snarbergs :) Är jättenöjd med honom, väldigt kunnig och trevlig. Ångrar att vi inte köpte våra förlovningsringar av honom också.

  • Anny
    sofi 88 skrev 2012-05-09 21:09:33 följande:
    Haha, ja det är Snarbergs :) Är jättenöjd med honom, väldigt kunnig och trevlig. Ångrar att vi inte köpte våra förlovningsringar av honom också.
    Det gjorde vi =) Fast våra är schalins också.
    Men min vigselring gjordes nu till mig. Han ska dock använda "mallen" framöver också så jag behövde inte betala extra för det extra arbete det blev för de. Och ja han är mycket kunnig och trevlig!
  • Willow
    Lindaam skrev 2012-05-08 21:19:39 följande:
    Willow, om jag får fråga! Var har du fått gjort denna fantastiska ring och vad kostade den? Den är underbar!
    Tack Den ar gjord pa en liten butik i Hatton Gardens i London's 'diamant distrikt' dar finns hur manga guldsmedsbutiker som helst och dem flesta har sina egna guldsmeder som kan designa i princip vad du vill, det ar betydligt billigare an manga guldsmedskjedjor i Sverige - i alla fall efter priser jag sett online hos t.ex Schalins och skulle vilja pasta battre kvatlite dessutom. Skickar dig ett PM med mer detaljer.
  • Tokig
    Willow skrev 2012-05-10 17:28:41 följande:
    Tack Den ar gjord pa en liten butik i Hatton Gardens i London's 'diamant distrikt' dar finns hur manga guldsmedsbutiker som helst och dem flesta har sina egna guldsmeder som kan designa i princip vad du vill, det ar betydligt billigare an manga guldsmedskjedjor i Sverige - i alla fall efter priser jag sett online hos t.ex Schalins och skulle vilja pasta battre kvatlite dessutom. Skickar dig ett PM med mer detaljer.
    Snälla Willow vill du skicka ett pm till mig också. Är helt förälskad i stilen på din ring. Den är helt underbar!
  • mrs2b

     


    Här är min förlovningsring! Gillar den supermycket. Skrattande Tänkte kombinera med en lite smalare alliansring, men har inte hittat någon ännu. Någon som känner till var man kan hitta det?

  • jimmyojennifer


    Min förlovningsring är en fleming Uziel ring med 3 diamanter i olika storlekar. (0,006 ct) Den är i röttguld   18k och rundad. 6 mm bred.
    Vigselringen kommer att bli en Alliansring från Engelbert i rött guld med samma rundade skena (de kändes så himla bra, dom nästan flöt ihop)

    alliansringen har 12 stycken diamanter, 0,24 ct och är 2,5 mm bred. Som jag längtar efter att jag får bära dom, kände mig så himla vacker!

     

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012