• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • aurum
    MariaMagdalena skrev 2012-04-13 13:54:19 följande:
    Har hittat ett par skor som jag helt klart skulle kunna tänka mig, men det här med storlekarna nu då... Vad motsvarar strl 37 i US strl? Eller finns det någon guide någonstans kanske?
    Längst upp i varje beskrivning av saker finns en liten ruta med info som storlek, klackhöjd, färg osv.
    I denna ruta finns normalt sett en länk som heter "size guide" som du kan klicka på o få fram allt från skostorlekar i olika delar av världen till skor och bh-storlekar Flört
  • MariaMagdalena
    aurum skrev 2012-04-13 16:14:53 följande:
    Längst upp i varje beskrivning av saker finns en liten ruta med info som storlek, klackhöjd, färg osv.
    I denna ruta finns normalt sett en länk som heter "size guide" som du kan klicka på o få fram allt från skostorlekar i olika delar av världen till skor och bh-storlekar Flört

    Oj då, tack! Antar att man blir lite förblindad av allt fint och ffa billigt som finns


     


    Klickade just hem dom iaf, vilket oxå blev mitt första e-bayköp Hoppas hoppas dom kommer sitta bra nu!

  • aurum
    MariaMagdalena skrev 2012-04-13 16:20:39 följande:

    Oj då, tack! Antar att man blir lite förblindad av allt fint och ffa billigt som finns


     


    Klickade just hem dom iaf, vilket oxå blev mitt första e-bayköp Hoppas hoppas dom kommer sitta bra nu!


    hehe lätt att glömma läsa när man hittar fina saker Flört
    Har dock handlat där så länge nu att jag inte ens tänker på sådana enkla saker som storlekar och/eller annan info som kan behövas.
    Men ska erkänna att jag glömde kolla om en vara skickades till Sverige för ett tag sedan innan jag klickade köp, o det gjorde den inte...Skrikandes
  • MariaMagdalena
    aurum skrev 2012-04-13 16:28:04 följande:
    hehe lätt att glömma läsa när man hittar fina saker Flört
    Har dock handlat där så länge nu att jag inte ens tänker på sådana enkla saker som storlekar och/eller annan info som kan behövas.
    Men ska erkänna att jag glömde kolla om en vara skickades till Sverige för ett tag sedan innan jag klickade köp, o det gjorde den inte...Skrikandes
    Hoppsan, så kan det går! Men det går alltså att klicka på köp även om säljaren inte skickar till sverige? Ännu en sak man måste hålla koll på då ju :-/
  • DestinyD
    ungbrud skrev 2012-04-13 15:21:09 följande:
    Jag tog size 4, och de satt perfekt jag är en 37,5
    Men gud så nervös jag blir nu.... Jag har beställt ett par skor i strl US 6,5, och jag har normalt 37 här hemma. Pratade med min kusin som bor där, och hon sa att det verkar lämpligt. Säljaren föreslog strl US 5, men det hävdar min kusin är typ barnstorlek för den är så liten.
    Jag gick efter den här tabellen storlekar.se/skostorlekar.html och struntade i vad säljaren sa. Har säkert gjort helt galet då... Skit också! Gråter
  • aurum
    MariaMagdalena skrev 2012-04-13 16:38:37 följande:
    Hoppsan, så kan det går! Men det går alltså att klicka på köp även om säljaren inte skickar till sverige? Ännu en sak man måste hålla koll på då ju :-/
    Ibland går det, ibland går det inte. Beror på om dom ställt in att dom inte skickar till vissa länder eller bara skrivit det i produktbeskrivningen.
    Vissa är dåliga på att klicka i att de bara skickar t.ex inom USA...
  • aurum
    DestinyD skrev 2012-04-13 16:45:05 följande:
    Men gud så nervös jag blir nu.... Jag har beställt ett par skor i strl US 6,5, och jag har normalt 37 här hemma. Pratade med min kusin som bor där, och hon sa att det verkar lämpligt. Säljaren föreslog strl US 5, men det hävdar min kusin är typ barnstorlek för den är så liten.
    Jag gick efter den här tabellen storlekar.se/skostorlekar.html och struntade i vad säljaren sa. Har säkert gjort helt galet då... Skit också! Gråter
    Jag har 41 i skor här i sverige, beställer alltid size 10 från USA...
    Standardstorlek 37 motsvaras i USA av size 6
    6,5 är 37,5 i svensk storlek.
Svar på tråden EBAY tråden!