• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • sabz

    jag ahr kopplat mitt kort, är det bara att tuta och köra då alltså? Jag behöver alltså inte föra över?

  • Tinzi

    Fick hem våra 4 svarta västar till blivande & marskalkarna idag! SÅ nöjd, fina , billiga och bra kvalitée!
    ca. 200:- st.

  • Protexblue
    sabz skrev 2012-03-08 16:35:31 följande:
    jag ahr kopplat mitt kort, är det bara att tuta och köra då alltså? Jag behöver alltså inte föra över?
    När jag kopplade mitt kort så gick de ju till så att paypal drar 15 kr från kortet för att se så de är rätt kort (dom får man tillbaka). Men sen ska man även gå in på sitt konto och kolla upp kontoutdraget för det hamnar en kod där som man behöver för att vertifiera kortet. Men när detta är gjort då är de bara att köra på.. =)
  • Protexblue
    Tinzi skrev 2012-03-08 16:47:08 följande:
    Fick hem våra 4 svarta västar till blivande & marskalkarna idag! SÅ nöjd, fina , billiga och bra kvalitée!
    ca. 200:- st.
    Vart köpte du dessa? =)
  • Imke1977
    sabz skrev 2012-03-08 14:04:32 följande:
    Asså jag hatar också paypal. Jag skulle köpa min brudlkänning på ebay. Loggar in på mitt gamla paypalkonto som jag inte använt på 5 år. Ser att man måste verifiera sitt konto och vänta på en kod. Detta tar ca 3 dagar. När koden äntligen har kommit verifierar jag mitt konto och jag tänker att nu är det bara att tuta och köra.

    Går igenom alla steg för att köpa klänningen men när sista steget är att trycka 'continue' (efter att jag loggat in på paypal och allt) så får jag ett meddelande om att jag måste verifiera mitt kreditkort på ebay samt skaffa mig ett konto för att få sälja saker på ebay, och det vill jag ju inte.

    Efter mycket försökande tänkte jag att "jaha, det kanske är för att mitt konto på paypal är tomt, även fast jag knutit mitt kreditkort till kontot. Så jag förde över och fick vänta ytterligare ett par dagar för att pengarna skulle föras över. Meeeeeeen det funkade ändå inte. Kontaktar ebays support som säger att det är paypal som är problemet och att många har problem med dom.

    Då jag hittat samma klänning på en annan site så beställde jag den där och det gick igenom smärtfritt tills jag såg att min hemadress på paypal fortfarande var min gamla adress (och då hade jag ändrat ca 3 gånger till min nya).

    Hittade ett ställe där man tydligen skulle ställa in sin hemadress, det räckte alltså inte med att bara skriva in en ny adress. Passade då på att ta bort de gamla adresserna så det inte kunde bli fel. Då får jag ett j-a mail från paypal där det står att "nu har du ett begränsat konto då det har varit aktivitet på ditt konto, du måste ändra lösenord och lösenordsfrågor blaha blaha".

    Jag ändrar lösenord och frågor och ser då att betalningen på min klänning är lagd som en dispyt. Paypal har alltså öppnat ett ärende...
    "PayPal is constantly monitoring site activity and reviewing transactions. This payment has been selected for review and we have opened an investigation."

    Har nu mailat och frågat varför. Jag blir knäpp. Behövde bara skriva av mig lite när jag såg att ni andra också ansåg att paypal är jävulens påfund.
    Har haft väldigt liknande problem med dom och har mailat dom TRE gånger utan något som helst svar :-/
  • Pagnie

    Måste bara meddel att jag äntligen lyckades få över pengarna. Så nu har jag kunnat betala en väldigt förstående säljare och jag väntar nu med spänning på mitt första köp från Ebay ever.

  • lindahhh

    Julibrud89: är det din klänning? Vart har du köpt den och vad kosta den? Har funderat på den klänningen jag med förstår du! :)

  • sabz
    Imke1977 skrev 2012-03-08 20:31:58 följande:
    Har haft väldigt liknande problem med dom och har mailat dom TRE gånger utan något som helst svar :-/
    Jag håller på och mailar med dom nu. Får det ena idotsvaret efter det andra...
    Först var det mitt kort det var fel på trodde dom. Att det var spärrat mot internetköp eller liknande, Fast jag har ju kunnat handlat på ex toodresses.com via paypal så nej.

    Andra orsaken var att jag nu inte hade täckning på kontot, fast det hade jag när jag ville köpa varan, samt att mitt kort är kopplat till mitt paypal-konto.

    Tredje orsaken var att jag inte har konverterat mina SEK/EUR till USD. *suck och stön*. Då har jag alltså redan handlat från toodresses.com med paypal för USD utan att behöva konvertera själv. Försökte konvertera och handla men det gick ändå inte.

    Nu väntar jag på svar. Igen. Från folk som inte kan ngt.
  • Bollan

    Jag älskar Ebay, det är mitt guld Har handlat massor där och är helnöjd. Men så är jag van också och vet var man ska leta och hitta dessutom. Har köpt två brudklänningar där och jag är helnöjd - (jag ska inte gifta om mig dock, utan köper för att plåta i dem och göra vackra brudbilder till vår portfolio med olika modeller. men men, jag köpte nedanstående klänning på bilden och den är så fin, min vän köpte en likadan till sitt kommande bröllop (hon provade min först) och man kan knappt tro att de är så billigt, köpte även tiara med för endast 100 kr..ja jag har fått en hel utstyrsel till under 1200 kr med frakt.

    Men klart man ska våga satsa med, de finns ju även de som syr upp klänningar där och då blir de aningen dyrare och längre väntan men de är fina tyger och snygga fall på dem.

    Däremot köpte ja inte skorna där, men nu har jag även sett man kan köpa brudbuketter i sidenblommor och de var ju inte så billiga direkt men så fina..blir nog sedan att inhandla så slipper ja köpa blommor varje gång som ändå vissnar..



  • lindahhh

    Bollan har du köpt den klänningen? Har du ingen bild på hur den ser ut i verkligheten?

Svar på tråden EBAY tråden!