• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • augusti2012

    shoppat på ebay idag :) 
    Köpte servettringar och candle lantern.
    12 stycken servettringar för 9,95 dollar och 10 candle lantern för 8.99. :) 

     



  • citrondoft

    Underbara skor! Vilken säljare??


    ungbrud skrev 2012-03-05 20:08:41 följande:
    funderar på att beställa dessa från ebay, tror ni att de är för höga?


  • Pagnie
    ungbrud skrev 2012-03-06 01:13:02 följande:


    Klickade hem dessa precis :D:D
    åh dom var så fina så jag var tvungen att klicka hem 2 st till mina brudtärnor. Detta var mitt absolut första köp på ebay och jag måste erkänna att jag är helt förvirrad. Jag har skapat ebay konto och bekräftat det. jag har lagt dessa i min kundkort och bekräftat köpet. Jag har tryckt på knappen betala med paypal sen gått vidare. Sen står det 2 steg och jag måste tydligen nu vänta tills pengarna kommer in. Sen måste jag in igen för att avsluta. Låter det som att jag gjort rätt?
  • selma03

    Min transaktion brukar gå över direkt under en och samma gång. men handlade du på ebay.se så har jag ingen aning hur det fungerar. Jag handlar bara ebay.com


    Pagnie skrev 2012-03-06 23:12:55 följande:
    åh dom var så fina så jag var tvungen att klicka hem 2 st till mina brudtärnor. Detta var mitt absolut första köp på ebay och jag måste erkänna att jag är helt förvirrad. Jag har skapat ebay konto och bekräftat det. jag har lagt dessa i min kundkort och bekräftat köpet. Jag har tryckt på knappen betala med paypal sen gått vidare. Sen står det 2 steg och jag måste tydligen nu vänta tills pengarna kommer in. Sen måste jag in igen för att avsluta. Låter det som att jag gjort rätt?
  • Viccan
    augusti2012 skrev 2012-03-06 18:00:32 följande:
    shoppat på ebay idag :) 
    Köpte servettringar och candle lantern.
    12 stycken servettringar för 9,95 dollar och 10 candle lantern för 8.99. :) 

     



     


    Jag har också köpt likadana servettringar men i silver och vitt.
    Jag beställde dessa för 3v och 2 dagar sedan och jag har fortfarande inte fått dom Gråter
    Undra hur länge jag behöver vänta.

    Du får gärna meddela när du fått dina så jag vet om mina kommit bort eller ngt.
    Jag beställde från samma person på Ebay.
  • Pagnie
    selma03 skrev 2012-03-07 08:19:18 följande:
    Min transaktion brukar gå över direkt under en och samma gång. men handlade du på ebay.se så har jag ingen aning hur det fungerar. Jag handlar bara ebay.com
    Ja fast det borde väl kvitta när det handlar om paypal? För paypal är väl detsamma oavsett?
  • annapanna88
    Pagnie skrev 2012-03-06 23:12:55 följande:
    åh dom var så fina så jag var tvungen att klicka hem 2 st till mina brudtärnor. Detta var mitt absolut första köp på ebay och jag måste erkänna att jag är helt förvirrad. Jag har skapat ebay konto och bekräftat det. jag har lagt dessa i min kundkort och bekräftat köpet. Jag har tryckt på knappen betala med paypal sen gått vidare. Sen står det 2 steg och jag måste tydligen nu vänta tills pengarna kommer in. Sen måste jag in igen för att avsluta. Låter det som att jag gjort rätt?
    Har du skapat ett paypal konto och satt över pengar på det då?
    Om du har pengar på paypalkontot (alternativt har ditt kort kopplat)så ska köpet gå igenom direkt.
  • Pagnie
    annapanna88 skrev 2012-03-07 20:05:42 följande:
    Har du skapat ett paypal konto och satt över pengar på det då?
    Om du har pengar på paypalkontot (alternativt har ditt kort kopplat)så ska köpet gå igenom direkt.
    okej. nej jag satte över pengar i samband med köpet och det stod att det kunde ta 1-2 dagar. får se i morgon då.
  • Pagnie
    annapanna88 skrev 2012-03-07 20:05:42 följande:
    Har du skapat ett paypal konto och satt över pengar på det då?
    Om du har pengar på paypalkontot (alternativt har ditt kort kopplat)så ska köpet gå igenom direkt.
    Det här med paypal är för i helvete djävulens påfund. Nu börjar jag bli riktigt jävla irriterad. Jag satte över pengar samtidigt som jag köpte varan. Alltså jag satte över pengar den 6:e mars. Igår den 7:e mars stod det att pengarna dragits från mitt konto. Och idag 8:e mars fortfarande inte ett jävla öre på mitt jävla paypal konto. Skulle inte den här skiten vara bra sa dom?
    Jag vet inte vad fan jag ska göra nu. Jag har skrivit mejl till dom men jag vet fan inte ens vart mejlet kommer fram. och ja jag skrev in rätt kod när jag satte över för jag kollade typ 30 gånger.
    ååååh vad jag hatar det här.
Svar på tråden EBAY tråden!