• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Ponduss
    Modigh skrev 2013-11-18 22:21:51 följande:
    Så vill jag me göra på mina flaskor! Hur mycke snöre gick det åt ungefär till den flaskan? Har köpt på mig 600m  hampasnöre, men då ska ja även ha de till andra dekorationer.. :)
    Vet inte exakt vad det gick åt till den flaskan, men gjorde samma sak på en annan flaska fast med lite tjockare snöre och då gick det åt 25m. Så det gick kanske nåt sånt 25-30m.

    Jag älskar verkligen hur fint det blir med lite snöre, så enkelt ju =)
  • Lollipoppan

    Så mycket snyggt det finns här! Är tyvärr inte så duktig på att fixa själv men något ska det bli iaf! :)

  • Milli

    Nu har jag gjort klart gästbokslådan till alla mina gästboksblad som jag knåpade ihop i paint, bilder på dom har jag redan visat men här kommer bilder på lådan. Hoppas att gästerna ska gilla idén :)



    I lådan ligger de 660 blad, skrivaren har aldrig gått så varm som nu ;)

  • frökenH

    Vilken bra tråd! Här kommer lite blder på vad vi pysslat ihop än så länge. Inbjudningarna:






    Rosor (har gjort ett 30-tal sådana) till brudbuketten och corsage:



    Eftersom vi har valt att ha ett ekologiskt bröllop är alla materialen återanvända eller miljövänliga. Texten på inbjudningarna har vi skrivit själva och typsatt i LaTex. Enkla inbjudningar i våra färger vitt, grönt och guld. Är riktigt nöjd med resultatet och budgeten är glad också :)
     
  • aerikaandersson

    Smått och gott från himmel och hav ;)

    Seating chart - varje person fick en pusselbit i en låda med sitt namn på, så fick de själva pussla ihop var de skulle sitta. "Ramarna" med rätt mönster på var redan utsatt.
    Kristallerna kommer från en gammal kristallkrona som ett par kompisar till oss skulle kasta :)



    Enkla blommor. Utklippta runda "löpare" i olika storlekar. Hjärtan bombaderade med glitter och små diamnter var också utspridda på borden.

    Och på vårt en "Mrs & Mr" hjärtan.
    Program med hjärtan och lila sidenband.



    Till-pimpad ljusstake (plastblommor)


    "Just in case" korg, där alla delar var inslagna i vitt papper (utom t.ex. korkar som man måste ta av) och hade vars en etikett som förklarade innehållet. Hade spray-deo, munskölj, handsprit, tamponger, plåster, handcreme hårklämmor och hårspray.


    Och blommor som så många andra ;)


    Tärnornas buketter (vänligen bortse från den fula röda emballage-plasten :)


     
  • Luci

    Gjorde en snabb prototyp (inbjudningsmapp) idag och behöver lite åsikter innan jag testar med bättre material. Vi funderar på ett brett sidenband med rosett runt. Funkar detta tycker ni? Om vi vill ha lite shabbychic känsla, vad för material bör funka? 



  • Ello

    Jag hade inte valt sidenband till shabby chick. Snarare ett bomullsband. Det går med siden om det är matt. Problemet är att det är otroligt svårt att få det att sitta fint.

    Pastell, mjuka färger. Blommor, mycket ryschpysch. "Brända kanter" är vanligt på shabby-kort.

  • Fjärilen
    Luci skrev 2013-12-08 21:16:43 följande:
    Gjorde en snabb prototyp (inbjudningsmapp) idag och behöver lite åsikter innan jag testar med bättre material. Vi funderar på ett brett sidenband med rosett runt. Funkar detta tycker ni? Om vi vill ha lite shabbychic känsla, vad för material bör funka? 
    Här kommer några förlsag med bilder. Lycka till

    Spetsband:
    toochiclittleshab.com/wp-content/uploads/2013/07/Shabby-Chic-Wedding-Invitations-11.jpg

    Tårtpapper:
    img1.etsystatic.com/013/0/7223452/il_fullxfull.428398809_kl82.jpg

    Säckväv:
    theeastcoastbride.com/wp-content/uploads/2013/03/Shabby-Chic-and-Vintage-Inspired-Wedding-Invitations_002.jpg
  • Luci
    Ello skrev 2013-12-08 23:18:49 följande:
    Jag hade inte valt sidenband till shabby chick. Snarare ett bomullsband. Det går med siden om det är matt. Problemet är att det är otroligt svårt att få det att sitta fint.

    Pastell, mjuka färger. Blommor, mycket ryschpysch. "Brända kanter" är vanligt på shabby-kort.
    tack för tipset :)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)