• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • meandmylove

    Nu såg jag ditt förra inlägg Julibrud2014! Jättefint kort! Men kanske en snäcka eller en liten sten istället för myntet? Då är nog havsytan mer tydlig! Jag har ett annat tips till dig!

  • meandmylove

    Jag har problem med att ladda upp bild från telefonen. Men jag kunde få in den i mitt bildgalleri! Den är döpt till julibrud2014. Silversprayade snäckskal som dekor på borden :) dessa kan man ju ha genomgående i bröllopet! På inbjudningar, använd dem som placeringskort (skriv fint med kalligrafipenna på snäckan, dekorera borden bablabla

  • Jennan


    Är i fullgång med pyssel inför vår stora dag den 8/2-14. Tänkte mig dessa hjärtan till bordsplaceringen. Ska bli 70 stycken när jag är klar med alla :)
  • Julibrud 2014
    meandmylove skrev 2013-11-06 19:04:06 följande:
    Jag har problem med att ladda upp bild från telefonen. Men jag kunde få in den i mitt bildgalleri! Den är döpt till julibrud2014. Silversprayade snäckskal som dekor på borden :) dessa kan man ju ha genomgående i bröllopet! På inbjudningar, använd dem som placeringskort (skriv fint med kalligrafipenna på snäckan, dekorera borden bablabla
    Vad gulligt av dig! Tyvärr kom jag inte åt dina bilder, fick ett meddelande om att jag saknade behörighet, men jag förstår idén :) Snäckskal kommer nog att leta sig in i dukningen på något vis, och det är alltid bra att ha alternativ!

    Jag använde den här mallen till kuverten, men det finns förstås en massa andra för kvadratiska kuvert etc. Jag skrev ut mallen på ett A4, modifierade det lite så att alla sidor var helt "raka" (det är en liiiiiiiten liten vinkel som annars inte syns förrän man lägger den mot en kant). Klippte ut den modifierade mallen i papp, sedan var det enkelt att massproducera då man kunde göra en massa på rad!

    Myntet ligger bara på kuvertet för att tynga ner öppningsfliken för kortet som skuggade ;) Borde tänkt på att lägga det lite off-centre så att det framgick bättre. En snäcka hade nog varit fint, men tror du inte att risken är stor att de går sönder på posten?
  • meandmylove

    Julibrud2014; bilden jag försökte visa dig var massa snäckskal och mossen skal som spraymålats silvriga. Det hade säkert passat ert tema jättefint! Kanske hittar du någon plattare snäcka alternativt ett musselskal? Annars kan man ju vardera kuverten men det kanske är lite mycket eller om alla gäster bor i samma stad åka runt och dela ut breven (då slipper du dessutom porto) :D

  • Julibrud 2014
    meandmylove skrev 2013-11-07 07:18:12 följande:
    Julibrud2014; bilden jag försökte visa dig var massa snäckskal och mossen skal som spraymålats silvriga. Det hade säkert passat ert tema jättefint! Kanske hittar du någon plattare snäcka alternativt ett musselskal? Annars kan man ju vardera kuverten men det kanske är lite mycket eller om alla gäster bor i samma stad åka runt och dela ut breven (då slipper du dessutom porto) :D
    Hmm, det kanske hade vart ett alternativ, ett par månader kvar tills inbjudningarna ska iväg så jag får lura på det :) Tack så mycket för alla tips!
  • Milli

    Här är mitt senaste pysselprojekt till bröllopet :) En låda att lägga alla kort i. Känns som den tog en hel dag att göra då jag först måla alla lådorna silver, sen skärde till dom (är ihålig så alla korten ramlar ner i nedersta boxen) och sen limmade jag en och en sida med pensel och strödde på glitter, gjorde sne så på alla sidor och på den översta är de massa bling-bling stenar istället :) Texten är bokstäver som jag vitglittrat och sen målat vita så att de ska synas lite bättre..



  • Ponduss

    Dessa är mina första pyssel till bröllopet, tanken är att fixa flera olika flaskor i olika storlekar och dekorera med olika spetsar. De kommer användas som vaser. Den här flaskan är en Baileys flaska. 

    Sen testade jag göra en servettring av några pärlor jag hade hemma. Så nu har jag beställt stora glaspärlor från ebay. Sen är det bara att sätta igång och göra ca 80 servettringar haha.


  • Modigh
    Ponduss skrev 2013-11-17 12:10:37 följande:
    Dessa är mina första pyssel till bröllopet, tanken är att fixa flera olika flaskor i olika storlekar och dekorera med olika spetsar. De kommer användas som vaser. Den här flaskan är en Baileys flaska. 

    Sen testade jag göra en servettring av några pärlor jag hade hemma. Så nu har jag beställt stora glaspärlor från ebay. Sen är det bara att sätta igång och göra ca 80 servettringar haha.

     


    Så vill jag me göra på mina flaskor! Hur mycke snöre gick det åt ungefär till den flaskan? Har köpt på mig 600m  hampasnöre, men då ska ja även ha de till andra dekorationer.. :)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)