• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • kj79

    Vi köpte ljus för några dagar sedan, från dollarstore och jag började skrapa bort etiketten. Då blev jag tipsad om att ta med en blöt trasa. Fick bort direkt. :) Men det kanske beror på hur mkt klister det är, men ni kan ju testa iaf. :)

  • Milli
    mlisso skrev 2013-08-27 19:38:56 följande:
    Jag lyckades! Glad
    Vilket coolt tema :) Hur har du gjort de stjärnorna som låg på bordet? Gillar dryckeslapparna också. Vi funderar på att ge några såna till alla gäster och att de sen när dom är slut får betala 10kr per öl/cider/vin som de vill ha :)
  • mlisso
    CJ5 skrev 2013-08-27 22:46:05 följande:
    Helt underbart tema! HELT underbart! :D



    Tackar! Vi är nördar båda två och ville göra vår dag lite speciell. :D
  • mlisso
    Milli skrev 2013-08-28 09:11:08 följande:
    Vilket coolt tema :) Hur har du gjort de stjärnorna som låg på bordet? Gillar dryckeslapparna också. Vi funderar på att ge några såna till alla gäster och att de sen när dom är slut får betala 10kr per öl/cider/vin som de vill ha :)



    Stjärnorna är plåtaskar som jag beställt från roligaprylar.se
    De hade specialpris på askarna i somras då det var kort datum på godiset som var i. Köpte på mig 80st och tömde dem. Fyller dem med chokladguldpengar till festen nästa sommar.

    Ja eftersom att vi kommer att ta en kuvertavgift så ville vi bjuda på all dryck, men för att minska risken för att folk tar för sig flera glas och lämnar hälften så valde vi alternativet med dryckesbiljetter.
  • linn84
    marie 81 skrev 2013-08-27 23:04:11 följande:
    CicciR: Är det barnmatsburkar? Hur har du fått bort klistret?
    Matolja och stålboll rekommenderar jag =)
  • Kattugglan

    Det enda pyssel jag faktiskt är färdig med. Vi har visserligen inte satt något datum än, men jag tycker inte om att stressa.



    Glas inköpta på diverse loppisar och second-handbutiker och målade med glasfärg. Det syns kanske lite dåligt men de blå glasen är målade med tre olika färger: antingen bara en frostad blå eller turkos och lila för att få rätt blå. Kommer nog bottnas med lite ljus sand innan jag sätter i ljus.
    Sedan ska det också bland annat bli cake-toppers i pärlor och blombollar i kräpp-papper.

    Angående klister på burkar så har min pappa tipsat om att man kan hälla vatten i burken och sedan ställa in den i mikron, i princip till vattnet kokar, sedan är det bara att dra bort etiketten. Fungerar på en del sorters klister i alla fall.
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)