• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Nevertheless
    tagetuss skrev 2012-10-19 15:04:40 följande:

     


    Jättefint vilket som!


    Tänkte dock på namnföljden. Enligt vett&ettikett ska kvinnans namn alltid stå först, men det kan man förståss göra som man vill :)


    såg så konstigt ut med mitt namn först bara hehe =) Iom att det är längre.. inte mycket längre men det såg bättre ut med hans namn först hehe :D 

    och vi är inte direkt kända för att följa vett och ettikett regler jag och gubben haha =D  
  • Fremm
    tagetuss skrev 2012-10-19 15:04:40 följande:

     


    Jättefint vilket som!


    Tänkte dock på namnföljden. Enligt vett&ettikett ska kvinnans namn alltid stå först, men det kan man förståss göra som man vill :)


    Intressant, är det så att kvinnans namn ska stå först? Vilken tur i så fall för jag känner mig lite ego som låtit mitt namn stå först på allt men så kommer mitt först i bokstavsordning oxå men alltid skönt/bra att veta att det är så att kvinnans namn ska stå först oxå... :)
  • Tokig
    Fremm skrev 2012-10-19 21:34:57 följande:
    Intressant, är det så att kvinnans namn ska stå först? Vilken tur i så fall för jag känner mig lite ego som låtit mitt namn stå först på allt men så kommer mitt först i bokstavsordning oxå men alltid skönt/bra att veta att det är så att kvinnans namn ska stå först oxå... :)
    Ähhh... vi hade makens namn först på allting. Av den enkla anledning att han ville det och jag brydde mig inte. Det spelar ju absolut ingen som helst roll :)
  • hallonfrossa

    Nyaste pysslet, blev en spontan idé här på kvälls kvisten.

    Blev mycket nöjd med mitt resultat, är tänkt att näbbarna ska ha de runt handlederna i stället för buket.



     
  • CoG

    Fint!
    Och lättare att hålla reda på :)


    hallonfrossa skrev 2012-10-20 01:18:38 följande:
    Nyaste pysslet, blev en spontan idé här på kvälls kvisten.

    Blev mycket nöjd med mitt resultat, är tänkt att näbbarna ska ha de runt handlederna i stället för buket.


  • hallonfrossa

    Jag har gjort små silkesblommor av silkespapper i våra färger, så klippte ut en lagom stor rund bit kartong, limmade på tre blommor och sedan ett band runt som matchar , när det torkat limmade jag bara dit en bit sidenband att knyta med 😊 Kul att ni gillade dom!!

  • Burre
    CoG skrev 2012-10-19 12:17:08 följande:
    Vårat "save the date" kort. (endast prototyp)

    Framsidan


    Vad fina =) Duktig du är!
  • CoG
    Burre skrev 2012-10-20 13:29:05 följande:
    Vad fina =) Duktig du är!
    Tack, vad snällt :)
  • tinaalpfält
    tagetuss skrev 2012-10-19 15:04:40 följande:

     


    Jättefint vilket som!


    Tänkte dock på namnföljden. Enligt vett&ettikett ska kvinnans namn alltid stå först, men det kan man förståss göra som man vill :)


    Där ser man...mitt namn kom först ändå men vi tänkte inte på det sättet. Jag heter Tina och min an heter Linus och för x antal år sedan råkade någon säga fel och sa Tinus...efter det har det blivit lite av vårt gemensamma namn. Eftersom att Ti från Tina kommer först där kändes det naturligt att sätta Tina före Linus i inbjudningskorten.
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)