• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Nevertheless
    Nevertheless skrev 2012-10-10 23:09:12 följande:



    det är två olika prototyper :) 
    Det ska se ut som det översta på utsidan så de små rosa kantbitarna man ser på insidan kommer inte att synas då man knyter upp och öppnar kortet med rosetten. 
    och det är inte klippt ordentligt på insidan på det gröna, satte grönt över hela först men det blev inge bra så klippte av mitten efter jag satt dit det hehe därav alla hemska kanter! :D 

    I mitten av den lilla fyrkanten på framsidan ska det stå våra namn, har inte bestämt hur det ska se ut ännu bara  
  • LILLSYRRAN
    Teresa L skrev 2012-10-09 21:52:34 följande:

    Jag va bara tvungen att lägga upp en länk på en urfräck klänning jag kom att tänka på när du skrev att ni ska ha vitt och silver. :)


    www.missmoneypenny.nu/sv/balklanningar-1/vack...


    Tycker den är hur häftig som helst!


    Så nu blev det rätt,var ju inte min bild.
  • Burre

    Vart köper ni alla siden band??

    Jag kollar runt, runt men tycker det är så dyrt!

  • Minuz
    Burre skrev 2012-10-11 12:07:21 följande:
    Vart köper ni alla siden band??

    Jag kollar runt, runt men tycker det är så dyrt!
    Har ni TGR / TIGER i närheten? De har billiga band.....
  • Burre

    Nej jag har ju inte de tyvärr :(

    Dock har jag en moster i Halmstad så kanske ska be henne köpa och sen skicka??

    Men är det sidenband då?

  • Fremm

    Igår satt jag och min älskade fästman och pysslade... jag fick idén att som extra favor ge en tändsticksask med en söt text på. Så vi har skurit ut färgat papper (lime och cerise enligt färgemat) skrivit ut en text om Marriage och dess betydelse på vitt papper att sätta på ena sidan och på andra sidan står det våra namn och bröllopsdatum i våra typsnitt och färger. :) Kanske kommer att dekorera ytterligare...

    Det enda som stör mig lite är att det är rött på sidorna där man tänder på och det skär sig med cerise, synd att det inte var vitt :-/ kom över dessa tändsticksaskar billigt och tänkte inte på det när jag köpte dem...

    I bild ser ni oxå en samtalsloppa som vi kommer ha lite här och där på borden, så kan man "leka" med grannen och ställa frågor om dem och deras liv genom loppan, en liten kul hjälp på traven att komma igång och prata med gästerna.

    Till sist ser ni bordsnumret i tolsbyramar, vi kommer ha sådana vid varje bord, sen kommer vi använda ramarna och stilen till lite annat på festen oxå... godisram osv...

    Så kul det är att pyssla och extra kul när man har en man som så gärna hjälper till! ♥



  • CoolJen

    Fint Fremm :)
    Ni är driftiga ni.
    Vad har ni för olika samtalsämnen på loppan?

  • Minuz
    Burre skrev 2012-10-11 12:35:24 följande:
    Nej jag har ju inte de tyvärr :(

    Dock har jag en moster i Halmstad så kanske ska be henne köpa och sen skicka??

    Men är det sidenband då?
    JA, jag har nu inte köpt det jag har på mina inbjudningskort där men det är likadant.......
    Har köpt andra färger där......... Kostar 10 kr för 15 m och är 15mm brett. Har för mig att dessa färger fanns:
    svart, lila, grönt, rött, turkos och ett par till som inte hjärnan kommer på.....
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)