• Jag han

    Visa era bröllopstårtor! :)

    Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)


    Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

  • Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Nettis1985

    En bra kombo kan jag säga ;) Jag håller just nu på med just olika former av mousser på mitt jobb, där jag testat smakkombinationer då det gäller choklad. Browniebotten med choklad/ browniebotten med passionsfrukt är otroligt gott ihop, lika så hallon och choklad. En mer udda variant, är hallon och lakrits då på sockerkaksbotten :) Hoppas det var till någon hjälp :)

  • EmlizPemliz

    Våran tårta som svägerskan gav oss i bröllopspresent.
    Ljusa bottnar med nougatfluff, hallonmousse och spacklat med chokladsmörkräm.



     
  • Mela
    Madreh73 skrev 2011-09-05 15:03:11 följande:
    Här blir man ju inspirerad som bara den! Foten i munnen

    Jättefin!!
    hur mycket kosta er tårta??
  • Tok kär Annki

    Hej på alla blivande brudar!
    Om man är lite skrockfull, glöm då inte att spara en bit av bröllopstårtan. Som man sen ska ta fram på 1:a års bröllopsdagen, den tårtbiten bringar lycka. Flört 
    Vi har en tårtbit i frysen Flört Hjärta 
    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower} 


    Tok kär Annki
  • Rosi
    Tok kär Annki skrev 2012-09-07 10:26:36 följande:
    Hej på alla blivande brudar!
    Om man är lite skrockfull, glöm då inte att spara en bit av bröllopstårtan. Som man sen ska ta fram på 1:a års bröllopsdagen, den tårtbiten bringar lycka. Flört
    Vi har en tårtbit i frysen FlörtHjärta
    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tok kär Annki
    Vi fick över en hel tårta som vi har i frysen.. =)
  • sollan

    Nu är jag ju redan gift sedan ca 5 månader tillbaka och har visat våran fina tårta vi hade då.Men har hittat en annan som jag tycker är så vacker...Denna hade det blivit ifall jag inte redan var gift...hehe


    Gillar de vackra spetsdetaljerna.



    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Cesium

    Vi hade vanliga prinsesstårtor, fast med vit marsipan och lite extra dekorerade. Fem tårtor i olika storlekar som fick stå på olika vanliga tårtfat: två som lokalen hade och tre som vi hade med oss. 23 kr/bit fick vi betala för tårtorna, jag  tror att de sa på konditoriet att vanliga gröna prinsesser med en ros skulle kostat 16 kr/bit. Det var totalt 66 bitar till 62 personer och en bit av en tårta blev över, men jag vet inte hur stor, den fick följa med makens familj.

    Efter min telefonbeställning var jag väldigt tveksam till hur tårtorna skulle se ut, men de blev riktigt fina tack vare att min familj rättat till beställningen på plats. När de skulle hämta tårtorna på bröllopsdagen var de dock på väg tillbaka till bageriet eftersom tjejen på konditoriet inte tyckte de var rätt, men de fick vända, för då fanns det ju ingen tid att ändra något.



  • Teresa L


    Här är tårtan vi tänkt beställa. Har dock inte bestämt fyllning ännu och vi ska ha lila rosor istället för vita. :)
  • Kotthare

    Jag kanske är korkad. Men hur skär man en bit av en såndär tårta? 

  • Teresa L
    Kotthare skrev 2012-09-27 23:20:00 följande:
    Jag kanske är korkad. Men hur skär man en bit av en såndär tårta?
    Vilken av tårtorna menar du?
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)