• Jag han

    Visa era bröllopstårtor! :)

    Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)


    Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

  • Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Minuz
    Chicita skrev 2012-08-13 14:28:50 följande:
    Stoppar den i en kartong med kylklampar kanske?

    Det var ett tips annars... inte en order.
    Funkar det inte för er så finns det säkert en soptunna i närheten som tar emot överbliven tårta. 
    HAHAHA................... Bra svar Skrattande
  • Smulan
    LyckligaBruden skrev 2012-08-13 14:08:59 följande:
    Ja precis. Jag har bara varit på ett bröllop och jag orkade inte mycket tårta alls. Men som med allt annat vill man ju inte att det ska finnas för lite heller. När brukar man servera tårtan? Kommer inte ihåg hur det var på det bröllopet jag var på men har för mig att det var ganska så sent för då bjöds det även på avec och sånt.

    Vi kommer bli max 45 personer tror jag, varav några ungar och två stycken som måste få specialtårta pga allergi. Ska man göra en 60-bitars då kanske? Om inte annat får man väl svulla som en galning i några dagar efteråt haha.
    Vi skulle varit 46 st (två blev borta pga sjukdom så vi var 44) men vi beställde till 50 pers. Vi har topptårtan och den näst minsta tårtan är det 3/4 delar kvar på. Detta stoppade vi i frysen för att ha sedan=)
  • Krystal


    Åh, jag har också sådat smurfpar som ska få agera brudpar på tårtan, om vi inte skulle hitta något annat
  • LyckligaBruden
    Smulan skrev 2012-08-13 15:18:02 följande:
    Vi skulle varit 46 st (två blev borta pga sjukdom så vi var 44) men vi beställde till 50 pers. Vi har topptårtan och den näst minsta tårtan är det 3/4 delar kvar på. Detta stoppade vi i frysen för att ha sedan=)
    Massor med fredagsmys att hämta i frysen alltså Skrattande
    Antar att man får gå lite på känn, dubbla portioner känns som att ta i men iaf så det finns tillräckligt ifall några känner för att svulla på lite =)
  • Chicita
    LyckligaBruden skrev 2012-08-13 14:35:08 följande:
    Jag skojade lite bara, är du på dåligt humör?
    Nej jag är inte på dåligt humör.
    Men vilket svar hade du förväntat dig på den frågan? 
  • Smulan
    LyckligaBruden skrev 2012-08-13 15:41:41 följande:
    Massor med fredagsmys att hämta i frysen alltså Skrattande
    Antar att man får gå lite på känn, dubbla portioner känns som att ta i men iaf så det finns tillräckligt ifall några känner för att svulla på lite =)
    ha ha japp massor av fredagsmys i frysen=) Perfekt! Ja alltså jag tänkte i jämna tal när jag beställde just för att jag vet att en del gärna tar en extra bit (vilket de gjorde ;P). Så säg om du har 52 gäster så skulle jag ha tagit 55 bitar. Och som vi 46 tog jag 50 bitar=). Säger som Chicita det är bättre att ha lite för mycket än för lite. Men dubbla ska du inte ta då får du hur mycket tårta som helst över.
  • Willow
    Minuz skrev 2012-08-13 13:53:39 följande:
    Vi eller gubben rättare sagt vill inte ha choklad medan jag älskar choklad och anser att det aldrig kan bli för mycket. Men iaf så har vi kommer fram till att vi vill ha en "fräsch" tårta. Kommer nu inte ihåg vilka smaker vi pratade om men vet iaf att päronmousse var med och något till den ev vit chokladmousse iaf......

    eller har ni någon bra smak kombo på en fräsch och lätt tårta?
    Varfor inte ha olika smaker pa tartorna sa att ni bada far det ni vill ha? Vi hade vanlig tartbotten med rabarber/jordgubbs mousse i botten och tva oversta tartorna var chockladbotten (brownie liknande fast inte lika kladdig som brownie lite mittimellan) med rarorda hjortron och vitchokladmousse - alla var mer an nojda och belatna
    Minuz skrev 2012-08-13 13:46:15 följande:
    Så underbar!!!!!!!!!!!!!!
    Tack
  • LyckligaBruden
    Chicita skrev 2012-08-13 15:44:11 följande:
    Nej jag är inte på dåligt humör.
    Men vilket svar hade du förväntat dig på den frågan? 
    Varför bli så stött för då? Antar att du inte förstod att jag skojade om att eftersom vi har långt att åka så får jag väl käka upp tårtan på vägen då den inte kan åka in i frysen på en gång. Fick ett bra svar!
  • LyckligaBruden
    Smulan skrev 2012-08-13 16:48:25 följande:
    ha ha japp massor av fredagsmys i frysen=) Perfekt! Ja alltså jag tänkte i jämna tal när jag beställde just för att jag vet att en del gärna tar en extra bit (vilket de gjorde ;P). Så säg om du har 52 gäster så skulle jag ha tagit 55 bitar. Och som vi 46 tog jag 50 bitar=). Säger som Chicita det är bättre att ha lite för mycket än för lite. Men dubbla ska du inte ta då får du hur mycket tårta som helst över.
    Nej dubbla portioner känns lite overkill, då får folk ta med sig doggybag
    Om vi blir 40 så kan man ju ta 50 bitar, bara för att vara supersäker.

    Brukar man ta ut tårtan när man fikat klart så att säga, eller står den kvar där hela kvällen så att folk kan gå och mumsa lite som de vill? *Noll koll*
  • FruStendahl
    FruStendahl skrev 2012-08-13 10:36:54 följande:
    Våran bröllopstårta från Ica Maxi Karlskoga, passionsmousse med persika och noisettkräm med vit chokladchippets, vit marsipan.. såååå god!! den lilla är en gräddtårta för dom som hade nötallergi :)


    Ica Maxi tog 30:- biten och det tycker jag är ett bra pris så vi betala 1.500kr, fick dock med mig halva tårtan hem... :) mums!
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)