• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • LinneaR

    Jag hade tänkt att göra mina egna inbjudningar, men nu när det bara är tre månader kvar inser jag att jag nog inte hinner. Hittade dock en passande prototyp på ebay och har precis beställt 40 sådana här kort (detta är bara en mall, våra kort kommer att skrivas både på svenska och engelska då vi har mixat bröllop) för 230 kr inkl. porto från england (inkl. kuvert). Det tyckte jag var en bra affär!

    För att göra det lite mer personligt ska jag göra ett litet magnetkort med vår bröllopshemsidas adress på och kanske slå in allt i tårtpapper ellet något för att ändå få till lite av tanken jag hade för några månader sedan när jag tänkte pyssla allt själv:)


  • Biographic

    Här är några av våra. Vissa har även spetsband, offwhite-sidenband eller rosa band.


  • anicay


    ursäkta den dåliga bildkvaliteen men här är fram och baksida av våra inbjudan som är på ep-skivor! :) har en bröllopshemsida med kompletterande info.

     

  • LinneaR

    Nu är det bara några inbjudningar kvar att sätta ihop:) Har gjort de engelska än så länge. De består av ett enkelt A6 kort med basinfo om tid och plats, sedan har jag gjort ett litet kort (important info) med magnet på baksidan så det kan sättas på kylskåpet. Lyfter man på det lilla tårtpappret hittar man vår hemsideadress där den mesta av vår info finns. Jag har slagit in allt med tårtpapper och då jag hade olika typer av papper ser korten olika ut.


  • Mandala
    LinneaR skrev 2013-02-18 11:37:59 följande:
    Nu är det bara några inbjudningar kvar att sätta ihop:) Har gjort de engelska än så länge. De består av ett enkelt A6 kort med basinfo om tid och plats, sedan har jag gjort ett litet kort (important info) med magnet på baksidan så det kan sättas på kylskåpet. Lyfter man på det lilla tårtpappret hittar man vår hemsideadress där den mesta av vår info finns. Jag har slagit in allt med tårtpapper och då jag hade olika typer av papper ser korten olika ut.

     


    Hur stora var era tårtpapper i dm?
  • LinneaR
    Mandala skrev 2013-02-18 12:10:23 följande:
    Hur stora var era tårtpapper i dm?
    Jag använde olika storlekar, så vissa tårtpapper har jag delat mitt i tu (de riktigt stora) och det tårtpappret som du ser på bilden med ett kort på var det som var bäst storlek....behövde bara klippa bort kanterna lite. Jag tyckte om den storleken bäst men hade kanske bara max 10 sådana...Mina A6 kort är 15 cm höga så gissar på att diameterna på tårtpappret som passade bäst var ca 19-20 cm (1,9-2,0 dm). Med denna storlek gick det att "slå in" kortet. Med de stora papprena (säkert 3 dm i diamter) kan man ju inte direkt slå in dem...blir ju lite knöckligt:)
  • Mandala
    LinneaR skrev 2013-02-18 13:57:06 följande:
    Jag använde olika storlekar, så vissa tårtpapper har jag delat mitt i tu (de riktigt stora) och det tårtpappret som du ser på bilden med ett kort på var det som var bäst storlek....behövde bara klippa bort kanterna lite. Jag tyckte om den storleken bäst men hade kanske bara max 10 sådana...Mina A6 kort är 15 cm höga så gissar på att diameterna på tårtpappret som passade bäst var ca 19-20 cm (1,9-2,0 dm). Med denna storlek gick det att "slå in" kortet. Med de stora papprena (säkert 3 dm i diamter) kan man ju inte direkt slå in dem...blir ju lite knöckligt:)
    Limmade du på baksidan av korten eller hur gjorde du för att de skulle fästa? Jag har tänkt att vi ska ha tårtpapper också men vi blir aldrig klara med våra kort. Har inte ens bestämt vilken stl de ska vara i. 
  • LinneaR
    Mandala skrev 2013-02-18 14:40:45 följande:
    Limmade du på baksidan av korten eller hur gjorde du för att de skulle fästa? Jag har tänkt att vi ska ha tårtpapper också men vi blir aldrig klara med våra kort. Har inte ens bestämt vilken stl de ska vara i. 
    Ja, precis, jag limmade baksidan av kortet på tårtpappret så när man väl "öppnat" tårtpappret så sitter det förhoppningsvis kvar:)

    Svårt det där med inbjudningskort. Jag hade tänkt att göra mina helt själv, men så rann tiden iväg samtidigt som jag hittade själva inbjudningskorten på ebay och tyckte att de var så fina, billiga och passade vår stil. Men då jag ändå ville pyssla lite själv så gjorde jag ju de små korten och tårtpappersgrejen så då känns det ändå som jag gjort något:)
  • MissFannie

    Nu kan jag äntligen lägga upp bild på våra inbjudningskort :D så här ser dom ut! 49st har jag och mina brudtärnor knåpat ihop. Tapet, vanligt utskritspapper, spetsband, embossing och diverse dekoration:D

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut