• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • lurigmumin
    Tuvan skrev 2013-01-26 22:41:38 följande:
    Det heter Edwardian script. Är dock lite oroli att det är för svårläst men jag håller tummarna. 
    Har för mig att jag laddade ner det men är inet säker. 
  • fayefaye
    Skogus skrev 2013-01-26 15:35:35 följande:
    Jag har precis gjort färdigt prototypen med det rätta materialet, eller ja nästan det rätta... Embossingpulvret var lite fel, så det ska inhandlas nytt... Här är första utgåvan:



    Fint!
  • Tuvan

    Hej alla BTare! 
    Jag är ny här på tråden och behöver HJÄLP!!
    Funderar på inbjudningskort och vi kom på att göra typ pergaments rullar, vilket inte är det lättaste att få pappret som jag vill (arbetar fortfarande lite på det).
    Nu till mina frågor. Ni har alla gjort grymt fina kort och har därmed bra smak Glad
    Kan jag över huvudtaget göra såna här inbjudningskort? Eller ser det inte riktigt klokt ut? Och vilket band föredrar ni? Det ska hänga ett dubbelhjärta där vid rosetten, men den är inte fastsydd än, därför måste jag hålla i den.

    Nu har jag ingen bild på insidan eftersom det fortfarande är blank, men där ska bara stå skrivet det viktigaste med snirklig text av nåt slag.

    Så vad tror ni? Kan detta funka eller måste jag börja tänka om?
    Har för övrigt tänkt posta dem i små rullar så att de förhoppningsvis överlever posten.



  • Juli2013

    Jag tycker rullarna är jättefina, det kommer garanterat blir uppskattat då det ser väldigt välarbetat ut! Sen vet jag inte hur svårt det är att få tag i rullar och hur mycket det kostar att posta dem.. :) kanske andra som har erfarenhet av det. Jag tycker bandet du knyter runt ska vara så tidsenligt som möjligt, eftersom det är gammal stil på rullen så att säga :) så av dina band det ljusa, eller något ännu rustikare band! När gifter ni er? Våra inbjudningskort är nu äntligen klara och levereras förhoppningsvis idag, weee! Postade i söndags kväll, vigsel 27/7 :)

  • pamjofre
    Tuvan- verligen jätte snygga inbjudningar!! så kul med lite orginella!! Håller med ovanstående, att köra med ett band så tidsenligt som möjligt, föredrar alltså de ljusare bandet. Verkligen jätte fina! Era gäster kommer verkligen att uppskatta dessa!
  • Tuvan
    Juli2013 skrev 2013-01-29 13:07:26 följande:
    Jag tycker rullarna är jättefina, det kommer garanterat blir uppskattat då det ser väldigt välarbetat ut! Sen vet jag inte hur svårt det är att få tag i rullar och hur mycket det kostar att posta dem.. :) kanske andra som har erfarenhet av det. Jag tycker bandet du knyter runt ska vara så tidsenligt som möjligt, eftersom det är gammal stil på rullen så att säga :) så av dina band det ljusa, eller något ännu rustikare band! När gifter ni er? Våra inbjudningskort är nu äntligen klara och levereras förhoppningsvis idag, weee! Postade i söndags kväll, vigsel 27/7 :)
    Vi gifter oss samma datum som er Skrattande
    Har planer på att använda rullar från hushållspapper och slå in i dem med ett sigill på baksidan (lite svårt att förklara).
    Är de det lila organzabandet du tycker passade bäst? eller det övre, guldiga?  
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut