• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • sommaren13
    confuzed86 skrev 2013-04-20 14:24:42 följande:
    i kinna utanför borås. ni då? haha såg nu att vi skriver i samma trådar ex augustitråden



    I Järfälla i stockholm 
  • Bäcksan


    Jag lämnade den här bilden till en florist i veckan, hon räknade: den här buketten, tärnbukett och två corsage just under 1500:-


    låter det rimligt??

  • MeaJ
    Bäcksan skrev 2013-04-27 21:27:17 följande:

     


    Jag lämnade den här bilden till en florist i veckan, hon räknade: den här buketten, tärnbukett och två corsage just under 1500:-


    låter det rimligt??


    Lät som ett riktigt bra pris tycker jag
    Sommarbrud 2013
  • Äriqa

    Skulle vilja ha en brudbukett av tygblommor. nån som vet var man kan få tag på det billigt och bra?

  • Chicita
    Äriqa skrev 2013-05-02 21:36:28 följande:
    Skulle vilja ha en brudbukett av tygblommor. nån som vet var man kan få tag på det billigt och bra?
    etsy.com Glad
  • BellaBella
    Bäcksan skrev 2013-04-27 21:27:17 följande:


    Jag lämnade den här bilden till en florist i veckan, hon räknade: den här buketten, tärnbukett och två corsage just under 1500:-


    låter det rimligt??


    LÄGG AV va snyggt! 
    LOVELY!!
  • säker

    Ett tips är att kolla upp om någon som tar studenten från en floristlinje... Vi kommer få hela brudföljet dvs. två näbbuketter, min brudbukett, myrtenkrona, en tärnbukett, corsage och buketter till borden i festlokalen för inte mer än 3000. Hon som gör det kommer nog inte ens komma upp i den summan. Hon sa att om en ros i affären kostar 75 kr, så kostar den kanske inte mer än 12 kr i inköp och det är det hon kommer att ta betalt av oss för.  Hon jobbar redan i butik och har gjort det brevid studierna, så jag är inte orolig över att det inte kommer bli en bra bukett. 
    Jag kollade upp innan vad det skulle kosta i butik att göra en brudbukett och myrtenkrona. Det skulle kosta ca 3000. Därför är jag så nöjd! Ett litet tips bara....  

  • Chicita
    Äriqa skrev 2013-05-03 15:47:41 följande:
    Har du någon speciell etsy shop du tänker på?
    Nej. Men det finns många fina syntetiska buketter där. 
    Sen får man väl kolla recensionerna på säljarna (som man gör på alla andra ställen) 
  • Äriqa

    Funderar på att beställa denna buketten.. men vet inte. Tycker ni den ser fin ut? (tygbukett)


    Den är ca 26cm i diameter. är det normalstort?

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!