• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Mmmaria

    Jag hade en enkel bukett med brudslöja, prärieklocka och ormbunke (läderblad).
    Den var gjord i en hållare och rund som en boll (sonen var väldigt förtjust...).
    Den blev effektfull trots att det bara var vitt och grönt. Pris 700 kr


  • sirifredde

    jag ska ju ha en liten bukett. Tänkte ev ha rosorna i lite rosa eller creme toner ngt tips?

  • missmalin

    Enkel och underbar


    Fru 0728 skrev 2012-08-08 15:12:12 följande:
    Här kommer min bukett, enkel och endast rosa rosor. Stjälkarna är korta med vitt sidenband runt samt pärlor och bling.


  • Teresa L


    Jag .tillhör dem som ska göra min egen bukett av konstgjorda blommor. Dels för att bespara mig ett stressmoment och dels för att det finns allergi i familjen. Tänkte visa mitt experiment jag pysslade med i veckan. Blev inte alldeles tokigt va?

  • Teresa L


    Lägger upp en så ni kan se lite på håll oxå. Ska tillägga att denna kostat mig ca 150 kr. Det jag betalat för att brudhållaren o de små mörklila rosorna, resten hade jag redan hemma. :)
  • CoG

    Jag tycker att det ser jättebra ut!


    Teresa L skrev 2012-10-05 07:47:06 följande:


    Jag .tillhör dem som ska göra min egen bukett av konstgjorda blommor. Dels för att bespara mig ett stressmoment och dels för att det finns allergi i familjen. Tänkte visa mitt experiment jag pysslade med i veckan. Blev inte alldeles tokigt va?


  • Teresa L

    Tack! Va kul att du tycker det! :) Nästa steg blir att knåpa ihop tre buketter till tärna/näbbar. Men vi gifter oss inte förrän nästa år så jag har gott om tid på mig.

  • CoG

    Skönt att slippa stressa :)

    Vi gifter oss också nästa år


    Teresa L skrev 2012-10-05 12:46:55 följande:
    Tack! Va kul att du tycker det! :) Nästa steg blir att knåpa ihop tre buketter till tärna/näbbar. Men vi gifter oss inte förrän nästa år så jag har gott om tid på mig.
  • Camilla837


    Betalade 2500:- för brudbukett, 3 corsager, 2 tärnbuketter och en näbbbukett
  • Äriqa
    Teresa L skrev 2012-10-05 07:47:06 följande:

     


    Jag .tillhör dem som ska göra min egen bukett av konstgjorda blommor. Dels för att bespara mig ett stressmoment och dels för att det finns allergi i familjen. Tänkte visa mitt experiment jag pysslade med i veckan. Blev inte alldeles tokigt va?


    Var köper du blommorna?
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!