• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • M040812J
    Oonah skrev 2012-08-22 10:04:15 följande:


    Här är min broschbukett, som numera ligger på en hylla i vardagsrummet. Jag tillverkade den av gamla 40-, 50- och 60-talsbroscher, en berlock med våra bilder i och en gammal duk som min mormorsmor virkat en gång i tiden. Hela buketten gick nog på cirka 2500 -3000 totalt. Men då kommer den alltid att finnas kvar och se exakt ut som den gjorde på vår bröllopsdag! Glad

    Min dröm är att den någon gång kommer bli använd igen av något barn eller barnbarn. Eller barnbarnsbarn. Flört
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    otroligt vacker! 
  • Hipo1

    hade tre rosor och tre germini på stort grönt blad, lite "spröt" och blingstenar. Vitt och grönt band virat runt stjälkarna, fastsatta med nålar med blingstenar på. Buketten och corsage betalade jag 525 för.

  • Minuz
    Hipo1 skrev 2012-08-23 20:13:08 följande:


    Jättefin.Helt min smak!
     Vill ha något liknande men med amaryllisar........
  • eml33h

    Vi gifter oss 3 mars. Vinter alltså.
    Den finaste tiden på året här uppe i norrland : )
    Vad finns det för alternativ på blommor som ger den där vinterkänslan?

  • L och J
    Viii skrev 2012-08-22 19:11:51 följande:
    Här kommer en bild på min bukett som jag hade i lördags, jag verkligen älskar den!
    För den och 2 bröstbuketter (coursage) så betalade vi 1000:-


    helt fantastisk! härliga färger och fin längd 
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!