• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Mrs S 2012

    Nu är min bukett klar!

    Var ute efter en billig, allergianpassad bukett. Betalade ca 400:- för buketten, 3 knapphålsblommor samt frakt! (lite dålig bildkvalité dock)




     

  • Minuz
    Mrs S 2012 skrev 2012-05-28 09:51:09 följande:

    Nu är min bukett klar!

    Var ute efter en billig, allergianpassad bukett. Betalade ca 400:- för buketten, 3 knapphålsblommor samt frakt! (lite dålig bildkvalité dock)



    Kanonfin! Liknande denna vill jag ha. Fast lila istället för vitt. Vart har du köpt den????????
  • Mrs S 2012
    Minuz skrev 2012-05-28 10:32:12 följande:
    Kanonfin! Liknande denna vill jag ha. Fast lila istället för vitt. Vart har du köpt den????????
    Tack! Tyvärr har det varit en del strul med säljaren. Hon har 100% positiv feedback på eBay.
    Men hon var väldigt seg att svara på mail (jag fick skicka påminnelsemail flera ggr) och när jag fick den först hade vi missförstått varandra för den hade vara vita och ljusblå blommor. Så jag fick skicka tillbaka och sedan vänta ganska länge igen innan jag fick veta nåt.  Men nu tror jag att jag är nöjd (den ligger hemma hos min blivandes mamma och väntar)

    Säljaren heter iaf jane67 och hon har även en annan hemsida, men jag vet inte heller om de skickar till Sverige.
    Jag hade först tänkt handla från http://www.silkblooms.co.uk/ och har haft bra kontakt med dem, men sedan fick jag syn min bukett och blev kär i knapparna!

    Lycka till!
  • millemill

    En fråga, vi kommer att gifta oss i mitten av augusti, jag vill ha ranunkel eller anemoner i min bukett, men har förstått att det inte är säsong för dessa blommor då, är det någon som har koll på vad jag kan välja istället?


     

  • Rosi


    Min bukett kommer se ut som den på bilden kanske inte exat likadan och jag kommer få betal 700 kr för den.. =) (bilden hittad på Google)
  • millemill
    Sia skrev 2012-05-23 19:50:15 följande:
    Om du tittar lite närmare ser du att det är både delphinium och blåklint. ;)
    Sia- vad heter blomman på din presentationsbild?? Den är ju så fin!
  • Sia
    millemill skrev 2012-05-30 12:38:49 följande:
    Sia- vad heter blomman på din presentationsbild?? Den är ju så fin!
    Det är en fullt utslagen anemon! Såg att du vill ha tips på liknande blommor till augusti och kan tipsa om scabiosa, en jättefin blomma som brukar vara lätt att få tag i i augusti. ;)
  • Juni 2012

    Jag har ingen bild än för det är 9 dagar kvar till Dagen B Solig

    Men min bukett kommer bestå av lupiner i olika färger, prästkragar, kanske smörblommor och något mer efter tillgång för dagen.

    Kostnad 0 kr, medtag egen sax Tungan ute (klipper en sommarbukett medan vi morgonrastar hunden alltså)

  • Cicci90
    Juni 2012 skrev 2012-05-30 18:39:52 följande:
    Jag har ingen bild än för det är 9 dagar kvar till Dagen B Solig

    Men min bukett kommer bestå av lupiner i olika färger, prästkragar, kanske smörblommor och något mer efter tillgång för dagen.

    Kostnad 0 kr, medtag egen sax Tungan ute (klipper en sommarbukett medan vi morgonrastar hunden alltså)
    Vad mysigt! Hade jag gift mig nu hade jag gjort en egen bukett av liljekonvalj.. Det är min absoluta favoritblomma och vi har skogen full av dessa underbart doftande blommor nu!

    Är det någon som vet om floristerna kan beställa hem liljekonvalj även andra månader? Typ augusti.. :p
  • Kanonino
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-05-22 13:25:01 följande:




    Här kommer några bilder på min pionbukett! Första bilden är från dagen efter.
    12-05-12
    Min drömbukett! Så fantastiskt vacker :) Vad betalade du?
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!