• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Pekkiisch4
    Doofie skrev 2012-04-27 12:11:49 följande:
    Ah så fin! Tänker mig något liknande, gillar verkligen kottarna och ormhassel som vi också tänkt ha som bordsdekorationer :) Ändå inte så farligt dyrt för allt det där :)
    Wow!

    en sån jag hade tänkt mig fast med några röda rosor i :)
  • Pekkiisch4
    malin martin skrev 2012-03-19 20:31:19 följande:


    tror det blev ca 3200kr totalt med min bukett, en tärnbukett, till min man och bestman samt trollhassel och rosor till bordsdekorationerna. 
    WOW en sån jag tänkt migg, fast med några röda rosor i ! :)
  • malli716

    Här är buketten som jag gjorde till min mamma. ( Jag är utbildad florist men jobbar inte som det längre) Vi hade turen att kunna beställa direkt från grossisten via min mammas mans företag. Rosorna gick då på 5-6kr st (20 st) + 2 hortensia 15kr st + murgröna  25kr (i kruka) grönt plus pälor och ståltråd ca 40 kr. Allt som allt ca 150 kr för buketten. Dock får man ju inte beställa 1 kruka med murgröna utan vi beställde 12 till dekoration i matsalen och kyrkan. Hortensia måste man beställa minst 5 samt att vi gjorde en näbb-bukett och två corsage (ett i nödfall) Rosen heter Aqua och är av klass I.

    Alla som har företag brukar kunna bli kund hos en grossist utan problem även om man bara beställer en gång. Nu har ju min mammas man en affär så han beställer ju regelbundet varje vecka. Men har man någon i sin familj som har eget företag kan man ju alltid fråga Skrattande


  • hjgs
    Tuttan80 skrev 2012-05-12 10:16:08 följande:


    500kr kostade min=)
    superfin
  • hjgs
    malli716 skrev 2012-05-12 11:38:06 följande:
    Här är buketten som jag gjorde till min mamma. ( Jag är utbildad florist men jobbar inte som det längre) Vi hade turen att kunna beställa direkt från grossisten via min mammas mans företag. Rosorna gick då på 5-6kr st (20 st) + 2 hortensia 15kr st + murgröna 25kr (i kruka) grönt plus pälor och ståltråd ca 40 kr. Allt som allt ca 150 kr för buketten. Dock får man ju inte beställa 1 kruka med murgröna utan vi beställde 12 till dekoration i matsalen och kyrkan. Hortensia måste man beställa minst 5 samt att vi gjorde en näbb-bukett och två corsage (ett i nödfall) Rosen heter Aqua och är av klass I.

    Alla som har företag brukar kunna bli kund hos en grossist utan problem även om man bara beställer en gång. Nu har ju min mammas man en affär så han beställer ju regelbundet varje vecka. Men har man någon i sin familj som har eget företag kan man ju alltid fråga Skrattande


    Jättefin bukett, hur hittar man en blomgross.?

  • malli716
    hjgs skrev 2012-05-12 12:21:18 följande:

    Jättefin bukett, hur hittar man en blomgross.?


    Tack! Fråga din florist varifrån de beställer sina blommor. I Östergötland är det nog främst Östgöta trädgårdshall (ÖTH) i Linköping. Eller sög i gula sidorna på eniro. Bor man på en mindre ort kanske man dock får åka långt...
    Lycka till!
  • maddiz
    Sackhina skrev 2011-05-22 21:26:40 följande:
    Väldigt fin!
    Vad är det för blad? Riktigt fin bukett!
    // M
  • Camilla837


    Jag har förälskat mig i den här buketten. Har ingen aning om vad den kommer kosta. Någon som vågar gissa?
  • Mrs S 2012
    Camilla837 skrev 2012-05-13 20:01:04 följande:


    Jag har förälskat mig i den här buketten. Har ingen aning om vad den kommer kosta. Någon som vågar gissa?
    Vill du ha äkta eller oäkta blommor? För jag känner igen buketten från silkblooms.co.uk där jag tänkte köpa min bukett först! De görs i Skottland men de skickar till Sverige!
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!