• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • friiddaa


    Gjorde den själv idag, gifter mig imorgon. Hade floristen gjort den hade den kostar 1500kr, jag betalade 500kr för blommorna och corsage.
  • Madreh73
    Smileycat skrev 2011-08-26 16:47:47 följande:
    tänkte bara flika in med att "Minigerbera" heter germini!
    De är ju såå söta germinis finns i många färger oxå! =)
    Haha, så mycket kunde jag om blommor som sagt! Solig Men det är den jag menar iaf och jag tycker dom är vääääldigt fina, speciellt dom dubbla.
    c4trin skrev 2011-08-26 16:13:22 följande:

     


    Den färgade blomman är en rosa pion =)


    Kom fram till det till slut, frågade en vän som kan mer....jag tycker din bukett är jättevacker. Men pion blir det inte för vår del, doftar för starkt tyvärr.
  • Äntligen blivande
    friiddaa skrev 2011-08-26 20:39:06 följande:
    Gjorde den själv idag, gifter mig imorgon. Hade floristen gjort den hade den kostar 1500kr, jag betalade 500kr för blommorna och corsage.

    Ni får ha en alldeles underbar dag imorgon!!! Verkar som att ni kommer få ett riktigt kanonväder!
  • passionsblomman

    Madreh73, för att våga ge tips i det här fallet, skulle det vara bra att veta vad dessa allergiker inte tål. det brukar nämligen vara väldigt olika och ofta långt ifrån enbart det om doftar. Det vore ju fruktansvärt att föreslå något så du i god tro dekorerar er lokal med något som en gäst får anafylaktisk chock av eller så.
    Blommor att konbinera med finns det massor, men som sagt, du skulle behöva fråga dem som är mest känsliga mer exakt om vad de inte klarar.

    Nu verkar iofs doften vara det som påverkar just dig mest, och brudbuketten är det ju enbart du som har speciellt nära dig, men ändå.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Syrinx

    Så här (ungefär) ska min brudbukett se ut när vi gifter oss i slutet av maj! Jag hoppas också på att det ska finnas rågax som har växt upp lite lagom mycket på åkrarna, som jag kan plocka och sätta in i buketten. En myrtenkvist från mammas myrten ska jag också ha i buketten, fast den kommer väl kanske inte synas så mycket. Väldigt dålig bildkvalité, men ni ser ju tanken iallafall!



     
  • Joanna86a
    Charmina skrev 2011-08-26 14:09:41 följande:


    Detta var min bukett. Pioner och rosor. Det gjordes en till mig, en mindre till min tärna, två små till mina näbbar och sedan 2 corsage till brdugummen och best-man.


    För min brudbukett betalade jag 750 kr :) JAG ÄLSKADE DEN!!


    Vacker!!
  • Madreh73
    passionsblomman skrev 2011-08-26 22:36:40 följande:
    Madreh73, för att våga ge tips i det här fallet, skulle det vara bra att veta vad dessa allergiker inte tål. det brukar nämligen vara väldigt olika och ofta långt ifrån enbart det om doftar. Det vore ju fruktansvärt att föreslå något så du i god tro dekorerar er lokal med något som en gäst får anafylaktisk chock av eller så.
    Blommor att konbinera med finns det massor, men som sagt, du skulle behöva fråga dem som är mest känsliga mer exakt om vad de inte klarar.

    Nu verkar iofs doften vara det som påverkar just dig mest, och brudbuketten är det ju enbart du som har speciellt nära dig, men ändå.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hmmm det här med allergierna är mest mat och så har fyra barn astma och två av dom är våra egna. Vet ingen mer än jag och min mamma som inte tål dofter, och då är det mest huvudvärk som gäller för oss båda. Tror inte att någon av dom andra gästerna har nåt mot blommor utan det är oss själva det handlar om. Skrev kanske lite illa om just det, men vad jag menar är att vi måste ju visa hänsyn till alla. Och det gör vi såklart,  och eftersom vi själva är dom som har dom största problemen så får ju gästerna rätta sig efter oss i det mesta. Ärligt talat vet jag ju inget alls om blommor, kan det vara nåt som blir korsreaktioner med mat tex? Och så har ju vår ena son svår pollenallergi mot gräs. Men hjälp mottages tacksamt och vi kommer inte ha mycket blommor alls som dekoration. Tänkte ju att vi skulle ha sån där gerbmini (eller vad den nu hette) som ska stå ensamt i en vas, två eller tre på varje bord och så nånting till det som slingrar tror jag.....grönt. Sen är det ju min bukett då och jag vill ju ha samma blomma där och nånting mer, gärna i vitt och grönt.

    Det är tur att jag har tid på mig känner jag. Finns det blommor som är släkt med jordnöt eller kokos så går dom bort direkt, har en som är superallergisk mot båda dessa och kan inte vistas i samma rum.
  • Kattpoet

    Varför inte  konst blommor istället så slipper du oroa dig?

  • passionsblomman

    Madreh73, jag skulle om jag var du, gå till en florist och faktiskt prata ihop dig, och provköpa hem enstaka blommor av det ni kommer fram till, så du själv får testa av ifall du kalrar de ensklida sorterna. När det kommer till blomval, så behöver inte bruden kunna ett smack om sorter och namn. det är floristens jobb att ta fram kreativa och passande förslag utifrån vad bruden tänker sig för känsla, stil och färger. När allergier kommer med i saken, så är det vettigt att pröva sig fra,.m. du har ju året på dig.

    Germini skulle funka fint ihop med Nejlikor, Prärieklockor eller Nerine, för att ge dig ett par olika sorter att kika på. Hortensia, Ranunkler eller kanske Hypericumbär i limegrönt är andra som åtminstone inte doftar.

    Men som sagt, med ett bra snack med en florist, ska ni få fram helt individuella och personliga förslag.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!