• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

    L o J:
    Det var ruskigt dyra klänningar, det! (fast snygga!)

    Förstår att du kikar på kinaklänningar  

     

  • daniiel
    L och J skrev 2012-08-04 07:43:09 följande:

    Tack Daniiel!


    har kikat runt där och hittat den översta faktiskt! får nog bli kina-klännning av nån av Rosa Claras modeller.


    för en begagnad kostade 25.000-30.000 haha! undrar då vad orginalet kostar? jösses.


    Hehe okej, jag orkade inte kika igenom alla på hemsidan :P Mja, jag kikade lite på Rosa Clara på www.preownedweddingdresses.com och där ligger de begagnade på ca 10 000kr och nypriset på en Rosa Clara kring 20.000 - 30.000kr. Det är ju hursom mkt pengar och blir nog betydligt billigare att beställa en kopia :P
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2012-08-03 20:06:02 följande:
    Usch då, Skummis! Hoppas att du piggnar på dig fort!

    Förstår att det kan vara lite trubbel med sonen och omställningen till storebror. Jag ser ju bara hur störd/irriterad/avundsjuk vår dotter blir om jag pratar för mycket med hundarna. Kan tänka mig att det vore etter värre att introducera ett småsyskon!  
    Ja det är inte lätt! Storebror vill helst att man håller honom i handen hela dagarna vilket är omöjligt. Skulle vilja klona mig...
    1700tal skrev 2012-08-03 20:50:50 följande:
    Du är en tuffing, du är ju stenbock! Hoppas du är ok nu dock? Hm, förstår att han tycker det är jobbigt. Men är du hemma själv eller är din man hemma nåt så du får avlastning? För det var ju tufft redan innan.
    Såklart! Njae, är inte alls återställd. Gick sönder rätt rejält och fick opereras efter förlossningen, sen släppte några stygn och det blev en infektion. Tappade mycket blod och fick påfyllning med några påsar. Har fått en nervskada i benet så det hänger inte riktigt med och jag har inte full styrka i det (det ska bli bra tids nog säger narkosläkaren). Sen fick jag mjölkstockning med tillhörande feber. Får se om det är stopp där... är stammis på akuten så pass att personalen vet vem jag är när jag kommer. Haha! Men jag överlever nog... 
    Maken är hemma nästa vecka också tack och lov, men jag är orolig för hur vardagen ska bli när han börjar jobba igen och jag klara det helt själv. 
  • daniiel
    Skumboll - Jag har ju helt missat.. Grattis till lilltjejen! :) Usch vad tråkigt att höra att du fått såna komplikationer dock. Låter väldigt jobbigt :( Jag vet ju själv bara hur jobbigt mjölkstockning är och sedan med allt det andra också, huaa..! Jag hoppas verkligen att du ska få må bättre snart och att det inte ska vara några problem sedan när din make börjar om att jobba.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-08-04 10:00:40 följande:
    Såklart! Njae, är inte alls återställd. Gick sönder rätt rejält och fick opereras efter förlossningen, sen släppte några stygn och det blev en infektion. Tappade mycket blod och fick påfyllning med några påsar. Har fått en nervskada i benet så det hänger inte riktigt med och jag har inte full styrka i det (det ska bli bra tids nog säger narkosläkaren). Sen fick jag mjölkstockning med tillhörande feber. Får se om det är stopp där... är stammis på akuten så pass att personalen vet vem jag är när jag kommer. Haha! Men jag överlever nog...
    Maken är hemma nästa vecka också tack och lov, men jag är orolig för hur vardagen ska bli när han börjar jobba igen och jag klara det helt själv.
    Herregud, när jag hör det där vet jag inte om jag törs överväga att gå igenom nåt sånt. Låter verkligen fruktansvärt... Förstår inte hur alla kvinnor/mammor kan va så starka och fantastiska! Hoppas verkligen du blir av med alla men och mår som vanligt igen snart.
  • bridetobe2013

    Har inte varit här inne på ett tag då jag ångrar mitt klänningsval. Får ångest när jag ser alla fina klänningar. Trodde jag kunde kika bara lite men blir bara ledsen så jag får nog göra ett längre uppehåll,,,, Jätte fina klänningar ni fått hem... Och GRATTIS TILL BEBBEN !


    1/6 2012
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-08-05 22:22:43 följande:
    Har inte varit här inne på ett tag då jag ångrar mitt klänningsval. Får ångest när jag ser alla fina klänningar. Trodde jag kunde kika bara lite men blir bara ledsen så jag får nog göra ett längre uppehåll,,,, Jätte fina klänningar ni fått hem... Och GRATTIS TILL BEBBEN !
    1/6 2012
    Nej, men vad säger du?! Varför ångrar du det? Du som var väldigt vacker som brud och din klänning var ju jättefin! Inte ska du ångra ditt val.
  • Skumboll
    daniiel skrev 2012-08-04 10:16:10 följande:
    Skumboll - Jag har ju helt missat.. Grattis till lilltjejen! :) Usch vad tråkigt att höra att du fått såna komplikationer dock. Låter väldigt jobbigt :( Jag vet ju själv bara hur jobbigt mjölkstockning är och sedan med allt det andra också, huaa..! Jag hoppas verkligen att du ska få må bättre snart och att det inte ska vara några problem sedan när din make börjar om att jobba.
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Allt blir nog bra tids nog... får ha lite tålamod och inse att kroppen behöver tid att återhämta sig bara. Tyvärr kör man ju på och på eftermiddagarna säger kroppen ifrån och jag tar mig ingenstans, får lära mig att ta det lite lugnare framöver. 
    1700tal skrev 2012-08-05 18:46:25 följande:
    Herregud, när jag hör det där vet jag inte om jag törs överväga att gå igenom nåt sånt. Låter verkligen fruktansvärt... Förstår inte hur alla kvinnor/mammor kan va så starka och fantastiska! Hoppas verkligen du blir av med alla men och mår som vanligt igen snart.
    Tack fina du! Vet du vad, man klarar rätt mycket (mycket mer än vad man tror!) och det är ju värt allt när man har den lilla plutten i famnen. Nu var inte förlossningen enbart negativ även om det är det man kommer ihåg i början, är verkligen superstolt över mig själv att jag fixade hela förlossningen helt utan smärtlindring... om man bortser från lite akupunktur! Cool
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-08-06 16:59:01 följande:
    Tack fina du! Vet du vad, man klarar rätt mycket (mycket mer än vad man tror!) och det är ju värt allt när man har den lilla plutten i famnen. Nu var inte förlossningen enbart negativ även om det är det man kommer ihåg i början, är verkligen superstolt över mig själv att jag fixade hela förlossningen helt utan smärtlindring... om man bortser från lite akupunktur! Cool
    Mm, jag hör vad du säger men fattar det inte... Men så talar en som inte har egna barn. Men varför fick du ingen smärtlindring??
  • 1700tal
    bridetobe2013 skrev 2012-08-05 22:22:43 följande:
    Har inte varit här inne på ett tag då jag ångrar mitt klänningsval. Får ångest när jag ser alla fina klänningar. Trodde jag kunde kika bara lite men blir bara ledsen så jag får nog göra ett längre uppehåll,,,, Jätte fina klänningar ni fått hem... Och GRATTIS TILL BEBBEN !
    1/6 2012
    Men du som var så vacker! Din klänning var ju jättefin!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!