• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • emmadeckmar
    Just precis nu håller Landy på att lägga in MASSA bilder på klänningar, alltså riktiga bilder på klänningar de gjort!

    Så jag kommer få gå igenom alla sidor igen för att hitta den där med rosorna igen! hoppas den finns kvar!
    Förvånad
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-06-14 12:12:48 följande:
    Skönt att höra att man inte är helt bortglömd! {#emotions_dlg.flower} Önskar jag hade ork att tillbringa lite mer tid här, kanske speciellt för att följa dig som fortarande har det roliga kvar! :D Vilket datum var det Hur känns det? Börjar du bli klar med allt? Och vad blev det för klänning i slutändan?

    Vi längtar massor efter lilltösen, tyvärr verkar det som att jag åkt på högt blodtryck igen så det är mest sängläge och vila och dagarna går förbannat långsamt då.

    Klart du inte är bortglömd, din lilla gammelhöna! Den 18 aug smäller det, det mesta är fixat. Bara lite dataljer kvar med musik och annat tråkigt. Det står 50/50 mellan La sposan (den såg du väl) och den sista från milly med svarta bandet. Har nyss sytt in den med svart bandet för den var ju väldigt stor. Så nu är de lika små och jag MÅSTE gå ner ett par kilon om jag ska kunna andas.


     


    Men åh. vad kul med en liten *vill oxå*, men förstår att det är väldigt frustrerande att ligga i sängen hela dagarna. Låter ju dock som ett utmärkt sätt att fördriva den vakna tiden vore att hänga här... Hade ni bestämt namn?

  • 1700tal

    Emma, ah, då förstår jag dig med. Tycker inget av det du skriver låter löjligt eller tråkigt, alla är vi olika. Personligen avskyr jag fåniga lekar på bröllop (förstår verkligen inte varför man ska skapa dagisstämning på en så högtidlig och sofistikerad tillställning ) och tycker sånt är SÅ pinsamt. Gillar inte tal heller, känns ganska otryggt att folk ska prata OM oss inför alla gäster som inte känner oss lika väl som de som talar. Så jag hoppas att det inte blir så mkt sånt. Tråkigt - fine isf! Fast jag som gäst tycker inte det är tråkigt, jag hade föredragit ett bröllop som ditt faktiskt!


     


    Och här får du skriva hur långa öcker du vill om vad du vill - that's what we DO!

  • 1700tal
    1700tal skrev 2012-06-14 12:43:41 följande:

    öcker du vill om vad du vill - that's what we DO!


    Glömde ett B där...
  • Five year engagement

    Darling Daisy: Tack för dina råd... du har nog rätt, att underkjolen inte är så fin att se.. tänkte inte på det, att den syns.. attans... 

    hmm, vilken menade du var lite finare?

    klänningarna har inte kommit... Eller de försökte ju i tisdags, men då slutade jag sent och hann inte ringa innan fedex stängde sin telefontid. Så på onsdag morgon tog jag med lappen för att kunna ringa ifrån jobbet. Då hade de försökt leverera den igen på onsdagen, men jag hade ju inte satt upp fullmakten eftersom jag tog med den till jobbet.. visste inte att de automatiskt kom 3 gånger för att leverera.. stod att jag var tvungen att ringa för att boka nytt leveransförsök..

    i morse satte jag upp fullmakten på dörren och förväntade mej att hitta paketet vid dörren när jag kom hem tidigt från jobbet - men ingenting.. fullmakten var kvar och inte ett spår efter något paket! =( ringde fedex som blev lite arga på posten som inte skött sitt jobb! Så nu hoppas jag att det blir rätt imorgon!!! är ju ingen brådska, men jag är ju såååå nyfiken! 

    nästa vecka kommer nog min andra klänning, samma modell fast (förhoppningsvis) rätt storlek!  hoppas det går lite smidigare med leveransen då... 

  • Skumboll
    1700tal skrev 2012-06-14 12:32:26 följande:

    Klart du inte är bortglömd, din lilla gammelhöna! Den 18 aug smäller det, det mesta är fixat. Bara lite dataljer kvar med musik och annat tråkigt. Det står 50/50 mellan La sposan (den såg du väl) och den sista från milly med svarta bandet. Har nyss sytt in den med svart bandet för den var ju väldigt stor. Så nu är de lika små och jag MÅSTE gå ner ett par kilon om jag ska kunna andas.


     


    Men åh. vad kul med en liten *vill oxå*, men förstår att det är väldigt frustrerande att ligga i sängen hela dagarna. Låter ju dock som ett utmärkt sätt att fördriva den vakna tiden vore att hänga här... Hade ni bestämt namn?


    :D Just ja, den 18 augusti var det ja... 18 hade jag i minnet men månaden försvann... minnet är lika bra som hos en fiskmås numera. Haha! Javisst, La Sposan såg jag och även den med svarta bandet...om jag får rösta säger jag den med svarta bandet! :D
    Skönt att det mesta är fixat, man vill ju gärna njuta lite av sommaren också!!

    Sonen tycker nog att jag är en vääääldigt tråkig mamma just nu, men snart är det förhoppningsvis över och man får tillbaka all energi igen. Hjälper ju inte att järnvärdet är i botten heller. Japp, en liten Sigrid blir det.
  • Five year engagement

    kanske får båda mina klänningar imorgon, såg nu att den andra har landat på arlanda =) spännande!!!!

  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-06-14 15:07:18 följande:
    :D Just ja, den 18 augusti var det ja... 18 hade jag i minnet men månaden försvann... minnet är lika bra som hos en fiskmås numera. Haha! Javisst, La Sposan såg jag och även den med svarta bandet...om jag får rösta säger jag den med svarta bandet! :D
    Skönt att det mesta är fixat, man vill ju gärna njuta lite av sommaren också!!

    Sonen tycker nog att jag är en vääääldigt tråkig mamma just nu, men snart är det förhoppningsvis över och man får tillbaka all energi igen. Hjälper ju inte att järnvärdet är i botten heller. Japp, en liten Sigrid blir det.

    Klart som korvspad att du får guldfiskminne när du aldrig är HÄR längre! Hm, en röst till på den med svarta bältet... Tror inte en enda har föredragit la sposan hittills. Hur ska det tolkas månn tro?


     


    Javisst, Sigrid var det ju, det har du redan sagt. Fint namn!

  • Darling Daisy

    Nej, men HEEEJ, Skumboll! Long time no see, vad kul att du kikar in!

    Vad mysigt att ni snart får träffa lillflickan! Väääldigt fint namn ni har valt också, det står högt upp på min favoritlista med! 
    Tråkigt att du inte får må riktigt bra, hoppas att det inte blir värre!

     

  • Skumboll
    1700tal skrev 2012-06-14 15:56:00 följande:

    Klart som korvspad att du får guldfiskminne när du aldrig är HÄR längre! Hm, en röst till på den med svarta bältet... Tror inte en enda har föredragit la sposan hittills. Hur ska det tolkas månn tro?


     


    Javisst, Sigrid var det ju, det har du redan sagt. Fint namn!


    Haha, tyvärr beror det nog på annat än att jag inte hänger här... Flört
    Ja, HUR ska du tolka det? Cool Klart du måste ha den med svart band! 
    Darling Daisy skrev 2012-06-14 16:05:30 följande:
    Nej, men HEEEJ, Skumboll! Long time no see, vad kul att du kikar in!

    Vad mysigt att ni snart får träffa lillflickan! Väääldigt fint namn ni har valt också, det står högt upp på min favoritlista med! 
    Tråkigt att du inte får må riktigt bra, hoppas att det inte blir värre!

     
    Heeeeeeeeej DD!! Ja, idag kände jag att det var dags att kika in och säga hej iaf! Hur har ni det?

    Vi får hoppas att blodtryck och allt annat håller sig stabilt så det får sätta igång av sig självt... vore kul att slippa IVA denna gång, haha! Vi gillar namnet, har väl kanske inte fått så bra respons på det från omgivningen men äsch, det är ju inte deras barn.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!