• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    ungbrud skrev 2012-06-13 23:37:12 följande:
    Byta om 3 gånger under dagen? Nä men man får väll hitta på något
    Vi ska ha brucnh dagen efter har du något tips om man kan ha på sig då? 
    Haha ptja, ha en under vigseln, en under fotograferingen och en under middagen? ;P

    Jag hade ju själv två klänningar. Det tyckte jag var bra. En med släp i kyrkan och en liknande den korta modellen du funderar på under middagen sedan. Det var skönt att byta om :)

    Det beror ju på. Hur finklädd vill du vara? En vanlig (vit?) sommarklänning kan ju funka, det finns ju många fina i butikerna nu :) Om du vill vara uppklädd då, så kan ju den korta brudklänningen vara ett alternativ.
  • emmadeckmar
    Minuz skrev 2012-06-13 21:38:37 följande:

    emmadeckmar - den med rosor är så fin, här är en  till med rosor som jag själv har i min favvo mapp


    Det roliga är, att jag hatar rosor/blommor i verkliga livet. Men jag börjar släppa in sånt mer och mer nu. Den där klänningen var också jättefin, den påminner mycket om den klänningen jag la ut bild på Skrattande
  • ungbrud
    daniiel skrev 2012-06-13 23:39:59 följande:
    Haha ptja, ha en under vigseln, en under fotograferingen och en under middagen? ;P

    Jag hade ju själv två klänningar. Det tyckte jag var bra. En med släp i kyrkan och en liknande den korta modellen du funderar på under middagen sedan. Det var skönt att byta om :)

    Det beror ju på. Hur finklädd vill du vara? En vanlig (vit?) sommarklänning kan ju funka, det finns ju många fina i butikerna nu :) Om du vill vara uppklädd då, så kan ju den korta brudklänningen vara ett alternativ.
    Jo det vita korta har jag tänkt att jag kan byta till på kvällen alternativt ha den på brunchen, alla kommer nog vara lite uppklädda där med.
  • jakother
    Darling Daisy skrev 2012-06-13 23:16:16 följande:
    Vad spännande!!
    Jag tror att det menas 25 arbetsdagar, men är inte säker. Sen har de nog lite andra arbetstider i Kina än här, så det kanske går på ett ut. Men räkna med 25 arbetsdagar, så har du räknat högt och får den förhoppningsvis lite tidigare än beräknat!
    Såg modellen i en annan tråd, den är jättevacker!! Bra val!
    Okej, jo jag får nog räkna med i mitten på juli så blir jag ju inte orolig om den inte börjar komma nångång! =)
    Ville som ha en enkel klänning som inte var dyr(889kr med frakt) för att vi kommer vara ute i naturen hela tiden så jag gissar att klänningen kommer vara oanvändbar efteråt, haha Kunde kanske valt en kort klänning.. men nä! ;)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Minuz

    Ikväll har barnen skolavslutning!

    Men i år ska de vara i sporthallen och inte i kyrkan vilket är riktigt skit! Men men, så är det.

    Så det blir fullt upp i dag. Men ändå sitter jag här....... Ska baka tårta, klippa två barn när de komemr hem, + att dottern haft feber inatt och sover fortfarande, åka och köpa örhänge då det inte passade och helt plötsligt har ingen av mina 4 barn några skor....  Rynkar på näsan, sedan har nu en av sönerna kommit på att skolavslutningen är ju slut 18.30 och då hinner han till fotbollsträningen som börjar 18.30.  en dag som alla andra helt enkelt

    Solig

  • 1700tal
    emmadeckmar skrev 2012-06-13 10:16:24 följande:


     


    Jag har kollat här bra länge men har inte läst något om det du beskriver nu. Varför känns det jobbigt?

    Frågar bara eftersom jag själv känner att det är jobbigt. Jag har en viss social fobi och jag försöker skräddarsy allting så mycket jag bara kan för att jag ska slippa stå i centrum (lycka till) ha ha :P


    För det första, herreguuuuuuud vilken snygg klänning!!!!!!!! :-O :-O Den måste du ju bara göra... Och hos Landy, de gör den nog snyggast. Och i taft såklart!


     


    Och som svar på din fråga... Jag har inte social fobi utan kan få panikångest (inte alltid dock, oftast är det bara superjobbigt) i trängda situationer, typ alla ställen/situationer där jag känner mig låst och trängd. Värst brukar vara bussar, tåg, flyg, tunnlar osv. Men allra värst att att bli stående i bilköer (eller annat fordon iofs). Och att stå still i kyrkan inför alla människor kanske utlöser det hela, jag vet inte. Men superjobbigt kommer det vara iaf, och inte det minsta njutbart för min del. Det är inte alla människor i sig, utan att möjligheten att gå ifrån eller ha en utväg som tas ifrån mig i och med att alla sitter där. Typ. Om det nu gjorde nån klokare...


     


    Men jag förstår hur du menar med din sociala fobi, då är det nästan värre faktiskt för då handlar det väl främst om att stå i centrum och alla människor? Hur löser ni det med allt då, och hur gör ni med festen - känns det jobbigt då med eller är det mest vigseln?

  • Skumboll

    Hej alla finingar!! {#emotions_dlg.flower} Hur är det med er (inga nämnda, inga glömda men ni vet vilka ni är!)?
    Har inte vart här på lääääänge, just nu prioriterar jag att sova. Nu är det bara en månad till lillan är beräknad, börjar lessna rätt rejält. 

  • 1700tal
    Skumboll skrev 2012-06-14 12:02:12 följande:
    Hej alla finingar!! {#emotions_dlg.flower} Hur är det med er (inga nämnda, inga glömda men ni vet vilka ni är!)?
    Har inte vart här på lääääänge, just nu prioriterar jag att sova. Nu är det bara en månad till lillan är beräknad, börjar lessna rätt rejält.

    Men skummis, heeeej!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Vad skoj att du tittar in, du är mkt saknad! Åh, vad spännande med bara en månad kvar...


     


    Allt bra här, inte lång tid kvar till bröllopet nu. Efter att ha väntat såååå länge här!

  • Skumboll
    1700tal skrev 2012-06-14 12:05:35 följande:

    Men skummis, heeeej!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Vad skoj att du tittar in, du är mkt saknad! Åh, vad spännande med bara en månad kvar...


     


    Allt bra här, inte lång tid kvar till bröllopet nu. Efter att ha väntat såååå länge här!


    Skönt att höra att man inte är helt bortglömd! {#emotions_dlg.flower} Önskar jag hade ork att tillbringa lite mer tid här, kanske speciellt för att följa dig som fortarande har det roliga kvar! :D Vilket datum var det Hur känns det? Börjar du bli klar med allt? Och vad blev det för klänning i slutändan? 

    Vi längtar massor efter lilltösen, tyvärr verkar det som att jag åkt på högt blodtryck igen så det är mest sängläge och vila och dagarna går förbannat långsamt då. 
  • emmadeckmar
    1700tal skrev 2012-06-14 11:35:35 följande:

    För det första, herreguuuuuuud vilken snygg klänning!!!!!!!! :-O :-O Den måste du ju bara göra... Och hos Landy, de gör den nog snyggast. Och i taft såklart!


    Och som svar på din fråga... Jag har inte social fobi utan kan få panikångest (inte alltid dock, oftast är det bara superjobbigt) i trängda situationer, typ alla ställen/situationer där jag känner mig låst och trängd. Värst brukar vara bussar, tåg, flyg, tunnlar osv. Men allra värst att att bli stående i bilköer (eller annat fordon iofs). Och att stå still i kyrkan inför alla människor kanske utlöser det hela, jag vet inte. Men superjobbigt kommer det vara iaf, och inte det minsta njutbart för min del. Det är inte alla människor i sig, utan att möjligheten att gå ifrån eller ha en utväg som tas ifrån mig i och med att alla sitter där. Typ. Om det nu gjorde nån klokare...


    Men jag förstår hur du menar med din sociala fobi, då är det nästan värre faktiskt för då handlar det väl främst om att stå i centrum och alla människor? Hur löser ni det med allt då, och hur gör ni med festen - känns det jobbigt då med eller är det mest vigseln?


    va KUL att du tycker det! jag blir så peppad av alla fina kommentarer så då känns det verkligen som att jag väljer rätt OM jag väljer den klänningen Skrattande

    Okej då förstår jag mer din situation! själv är jag livrädd för att prata inför många folk, eller att hamna i centrum (t.ex om jag ska betala i affären och så skulle jag inte ha pengar på kortet/i plånboken så är det kö bakom mig och alla "stirrar" - då vill jag bara sjunka genom marken och det blir en slags ångest, pulsen går upp, jag blir yr osv.) jag undviker ALLA sådana situationer där det kan hända liknande saker. Jag vägrar sitta i grupper där man ska presntera sig själv och intressen osv. Blir darrig och rädd bara av att tänka på dessa situationer Obestämd

    Hur jag löser det?  jo.. under vigseln vill jag ha slöja på mig, det skulle faktiskt kännas bra. Och på festen vill jag inte ha en massa lekar och tal.. nu när jag skrev allt det där så jänns det som att jag är jättelöjlig och att det blir en "tråkig" fest :( så känns det nu iaf, jag önskar jag kunde skita i fobin men funkar inte så.. fast med folk jag känner så känns det bättre! men i kyrkan där det är tyst och ALLA verkligen tittar på mig/oss, då har jag bestämt mig för att ha slöja tills vi har pratat klart. (hur fjantigt det än låter) det är min bror som viger oss så det känns lite bättre genom det.

    På middagen bjuder bara in de närmaste, föräldrar och syskon (ca 45 pers inkl barn) så det blir folk jag känner väl, och sen vill jag ha en bröllopsmiddag som är lite enklare, inget program och utan en massa hemska lekar där jag måste vara mitt i centrum. Då känner jag mig trängd på det sättet som du beskriver det.. jag känner igen mig i det du skriver.

    ..nu vart det ju en hel bok skriven, sorry! Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!