• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

    Liva: ja man kan tycka det men mamma har fattat nu. Värre tycker jag det är med kompisar för har en kompis som iof är lite knepig men hon har just fått en tjej och hon säger väldigt gärna till mig hur tråkigt det är med killar för då får man inte köpa alla söta saker. Halv kul att höra hela tiden ! Mina grabbar är enligt Mig klädda super jag älskar att handla och de har både coola o söta kläder ! Åh nu blir jag arg igen !

  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-03-01 17:57:42 följande:
    Jamen du är ju så himla duktig på sånt! Var så pysslig och hade såna ambitioner i början av bröllopsplaneringen (för sisådär 1,5 år sen ) men har tröttnat för länge sen. Nu vill jag bara det ska gå så smidigt som möjligt och skapa minsta möjliga jobb. Prioritetsflytt...
    Mmm jag vet vad du menar. Första veckorna efter fireriet planerade jag i princip hela bröllopet och sen har det avtagit mer och mer. Men nu efter examen hoppas jag få tillbaka lite ork. 
  • liva
    1700tal skrev 2012-03-01 17:53:55 följande:
    Haha, eller hur! Nevars, men vi har oxå alltid haft gemensam ekonomi så nåt "ditt och mitt" har vi aldrig haft. Då slipper vi dessutom allt tjafs om pengar, väldigt skönt. Fast vi delar inte upp pengarna efter räkningarna är betalda osv, allt står på ett konto dit vi har varsitt kort. Intressant hur alla gör olika tycker jag, särskilt när man läser i trådar om ekonomi här på BT.
    Vi har egna "lekpengar " för att jag vill syssla med en del aktiesparande (utan att få dåligt samvete om det går dåligt ) och han vill köpa teknikprylar. Har haft flera varianter på ekonomiuppdelning under de 7år vi varit tillsammans. Olika tider passar olika varianter bäst.
    Håller med om att det är intressant att höra hur folk gör, tror inte det finns något sätt som alltid är rätt för alla.
    Men att inte prata ekonomi och inte komma överens om spelreglerna är nog alltid fel.
  • Sommarbrud

    Pulmonate och 1700: ha ha jag ångrar att jag inte gjorde lite mer själv men är så galet opysslig ( är det ett ord...). Jag gjorde inget själv beställde färdigt hade varit kul att ha gjort ngt litet själv.. Skrev inte ens adresser på inbjudningarna :/ skriver iof as fult men ändå !

  • liva
    Sommarbrud skrev 2012-03-01 18:03:14 följande:
    Liva: ja man kan tycka det men mamma har fattat nu. Värre tycker jag det är med kompisar för har en kompis som iof är lite knepig men hon har just fått en tjej och hon säger väldigt gärna till mig hur tråkigt det är med killar för då får man inte köpa alla söta saker. Halv kul att höra hela tiden ! Mina grabbar är enligt Mig klädda super jag älskar att handla och de har både coola o söta kläder ! Åh nu blir jag arg igen !
    Låt mig gissa, den kompisen anser att pojkar alltid är busiga och klättrar i träd medans flickor är små prinsessor?
  • knyttan
    memelie skrev 2012-03-01 10:19:20 följande:
    Här är en till med liknande problem fast från My-love istället. Håller helt seriöst på att dö. Senast jag hörde någonting från dem var 11 februari. Då sa hon att jag inte skulle oroa mig eller så (skrev ett tidigare inlägg om detta). Hon skrev då att jag skulle få min klänning innan mars. Så för två dagar sedan, när det var den 28:e februari skicka jag ett mail och frågade hur det gick eftersom de som sagt sa att jag skulle få min klänning innan mars men att jag inte hört ett dyft om beställningen. Jag sa att det inte var några problem om den är försenad men att jag skulle vilja veta hur det ser ut, om den börjar vara klar eller inte. Men jag har inte fått något svar från dem. När vi har mailkontakt tidigare har jag alltid haft en mail från dem morgonen efter att jag mailat.
    Jag kan överreagerar på tok för mycket, en jag får en sån dålig känsla i hela kroppen.
    Allt var klart och betalt den 30 januari och vid den tidpunkten sa hon att det skulle ta ungefär 25 dagar.
    Som jag känner just nu (hoppas att jag blir överbevisad snart) så skulle jag inte rekommendera detta till någon i hela världen. Men det kanske löser sig snart, får jag hoppas. Jag kanske har alldeles för dåligt tålamod och oroar mig i onödan. Men allt skulle kännas så mycket bättre om de i alla fall kunde svara på mitt oroliga mail. Jag är ju trots allt deras kund som har gjort en beställning av dem. Åh. Fattar ingenting.
    Jame nändå skönt att höra att det fins fler i samma sits - missförstå mig rätt nu Tungan ute Min klänning var betald o klar i mellandagarna, så jag håller på att gå av nu! Iofs har jag beställt från omvittnat långsamma Milly, så det är inte förrän nu jag har börjat hispa... men nu har det gått två månader faktiskt... De sa att det skulle ta en o en halv... och har också fått svar jättefort innan, men nu inget!
    Kan ju vara så att kinesiska nyåret har försenat beställningarna en del. Men, superdåligt att de inte ens svarar på mail, skulle också bli mkt lugnare då!
  • 1700tal

    Men hörrni, tänk på att det förr om åren var precis tvärtom! Då blev det en stor besvikelse varje gång en flicka kom till världen i familjen. Var glada för att det har svängt! Tänk bara på det land som denna tråd handlar om och tänk på hur stor procent flickor som adopteras därifrån och hit. Just saying... Kan vi inte uppskatta att flickor plötsligt är önskvärda efter en sju helsikes många år av motsatsen?

  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2012-03-01 18:05:40 följande:
    Pulmonate och 1700: ha ha jag ångrar att jag inte gjorde lite mer själv men är så galet opysslig ( är det ett ord...). Jag gjorde inget själv beställde färdigt hade varit kul att ha gjort ngt litet själv.. Skrev inte ens adresser på inbjudningarna :/ skriver iof as fult men ändå !
    Johodå, du är alla ggr pysslig innerst inne (du är ju fisk). Gäller bara att släppa fram den genen!
  • Sommarbrud

    Jo klart man ska uppskatta men det verkar ju knas o Man nu bara ska uppskatta tjejer för att få det " rättvist" för att nästa steg är då att uppskatta könen lika mkt ?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!