• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    knyttan skrev 2012-01-03 22:30:42 följande:
    meeeh shit vad ni gafflar!!! Skrattande försöker hitta var jag slutade läsa igår för att hänga med ochh det är ju över 10 sidor bort!! Förvånad
    Mohaha! Like good old days...
  • Sommarbrud

    DD: Godntt hoppas du får sova. Det är bara titta in o säga ho ho om du behöver prata jag brukar titta in från mobilen ganska ofta :)

  • Sommarbrud

    Välkommen nya i tråden roligt med nytt folk :) hoppas på massa fina bilder på klänningar :)

  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2012-01-03 22:34:09 följande:
    1700: jaha lät ju inte vidare gästvänligt får alltså inte ens sova i soffan ? Utan under eller i garderoben hm får tänka på saken :)
    Fniss... Ja, nu slipper du dela med blivanden iaf. MIN blivande vill säga... Men sen nån dag tillbaka har vi en dubbelsäng så det har du förstås rätt i - du kan sova i soffan nu. Suck, och jag som preciiis fick min soffa tillbaka...
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-03 22:29:27 följande:
    Daniiel - Haha, du ser! Genast växte lyan... Förut kunde vi knappt spara nåt heller, nu får vi liksom räkna om vår budget gång på gång och säger "noo!". Men "joo!". Så vi står ut, hehe! "Tänk handpenning, handpenning, handpenning" typ... Vi har en cocker spaniel på 3,5 år. Ni då?
    Ptja, man är ju inte mer än människa.. och pengar.. ja.. det är bra att ha ;P Tänker ni köpa hus sen? Eller bränner ni iväg allt på ett hejdundrandes bröllop? :D

    Nej, men vad gulligt.. de är ju så sockersöta :) Vi har en staffordshire bullterrier, så lite bitigare, men även hon väldigt söt :)
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-01-03 22:38:25 följande:
    Ptja, man är ju inte mer än människa.. och pengar.. ja.. det är bra att ha ;P Tänker ni köpa hus sen? Eller bränner ni iväg allt på ett hejdundrandes bröllop? :D

    Nej, men vad gulligt.. de är ju så sockersöta :) Vi har en staffordshire bullterrier, så lite bitigare, men även hon väldigt söt :)
    Jo, de är ju onekligen det. Nja, blir väl till att spara till bröllopet först. Är ju 8 mån kvar men ett par av de mån är vi utan inkomst så det blir gränsfall. Efter det tänkte vi råspara ett år (medan jag pluggar florist) och sen köper vi hus eller lägenhet i huvudstaden. Eller så flyttar vi till Malta. Det lockar nog mest lust nu. Vi ska dit igen nästa vecka (har förträngt flygresan). Sen flyttar jag till wales och jobbar nån mån i vår, via skolan. Det lär oxå kosta en liten slant.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-03 22:43:04 följande:
    Jo, de är ju onekligen det. Nja, blir väl till att spara till bröllopet först. Är ju 8 mån kvar men ett par av de mån är vi utan inkomst så det blir gränsfall. Efter det tänkte vi råspara ett år (medan jag pluggar florist) och sen köper vi hus eller lägenhet i huvudstaden. Eller så flyttar vi till Malta. Det lockar nog mest lust nu. Vi ska dit igen nästa vecka (har förträngt flygresan). Sen flyttar jag till wales och jobbar nån mån i vår, via skolan. Det lär oxå kosta en liten slant.
    Wow, flytta till Malta? Vadan detta? :) Har ni någon anknytning dit eller har ni bara fallit för platsen? Vad roligt att plugga till florist, ångrar ibland att jag inte hoppade på det istället, barnskötare är ingen höjdare :P Så spännande att flytta till Wales, men varför så långväga? :) Kan tänka mig dock att det inte är helt gratis, nej.
  • Sommarbrud

    1700: ja du känns som att jag är halv välkommen :) du får komma hit iof är gästsängen inne i w s rum men han e så snäll och då kan du gå upp på natten :). Nu ska jag sova men imorgon tittat jag in från datorn och läsa ordentligt det ni skrivit. Har redan hoppat i säng :)

  • 1700tal

    Och cockrar är bara sockersöta på utsidan. Hon tycker hon är större än stor och grymt envis och dominant. Vår förra hund var en bitsk terrier. Det tog henne 2 dagar som 8-veckors valp att samla ihop alla hans ben och leksaker och göra dem till sina. De drog i leksakerna med tänderna båda två åt varsitt håll medan han vrålmorrade. Hon bara la sig platt på magen och gjorde stora puppy-eyes och släppte INTE. Till slut gav han upp och släppte... Så det lilla "sockersöta" fluffet handskas vi med varje dag!


     


    Vi hade en sån bullterrier på valpkursen på bruksan. Den var inte lätt, de fick specialhjälp av ledarna. Men de ägarna var nog inga hundmännikor alls...

  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-03 22:51:24 följande:

    Och cockrar är bara sockersöta på utsidan. Hon tycker hon är större än stor och grymt envis och dominant. Vår förra hund var en bitsk terrier. Det tog henne 2 dagar som 8-veckors valp att samla ihop alla hans ben och leksaker och göra dem till sina. De drog i leksakerna med tänderna båda två åt varsitt håll medan han vrålmorrade. Hon bara la sig platt på magen och gjorde stora puppy-eyes och släppte INTE. Till slut gav han upp och släppte... Så det lilla "sockersöta" fluffet handskas vi med varje dag!


     


    Vi hade en sån bullterrier på valpkursen på bruksan. Den var inte lätt, de fick specialhjälp av ledarna. Men de ägarna var nog inga hundmännikor alls...


    Jag känner igen det där. Min bästa vän i högstadiet hade en väldigt söt cockerpojke och han var likadan. Hehe men ni har det ni gör då, fullt upp :D Tur dock att hon inte är så stor ändå. Mina föräldrar har en blandras som är lite likadan, men hon väger 40-50kg :P

    Jasså? Har aldrig hört talas om att Staffar skulle vara sådana. Aldrig upplevt det själv heller. De är väldigt glada, energiska och lättlärda hundar, enligt min erfarenhet :) Bullterrier däremot, rasen som har äggformat huvud, de är betydligt svårare att handskas med. Sen är det ju som du säger, vissa människor ska inte ha hund och speciellt inte sådana raser, om de inte kan hantera dom.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!