• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-03 21:52:49 följande:

    Den korta versionen är: vi bestämde oss för att bo isär ett tag, jag skaffade lägenheten. Vi bodde isär i 2 mån men kom på snabbt att vi inte ville bo isär så länge. Han bodde kvar i vår gamla lägenhet tills vi vår uppsägningstid gick ut (igår) och då flyttade han hit. Eller lite innan... Först funderade vi på att hyra ut den här (en etta) i andrahand och hyra en 2a. Men vi har rekordlåg boendekostnad (och superfräsch lägenhet!) så vi ska försöka stå ut här så länge vi kan och samla pengar på hög till kontantinsats till nästa hus/lägenhet.


    Men Tinzi! Tror inte att den kommer va så svår/dyr att lägga upp och det är nog enklast att göra i midjan, inte vid fållen. Och måste säga att du passar helt fantastiskt i den!! Spetsen på kjolen är ju galet maffig!


    Men herregud, bor ni i en etta? Utan att trampa varandra på tårna? Haha vi bor inte jättestort, men en 3a på 95kvm och ibland håller jag på att bli tokig. Jag älskar min man och vill vara med honom, men bara taken på en etta.. eller tvåa.. huuua. Nu har ju vi en dotter, två katter och en hund som fyller ut också, men ändå..

    Skönt dock att ha bra med utrymme för sparande :)
  • Tinzi
    Darling Daisy skrev 2012-01-03 21:56:27 följande:
    Men hur skriver jag egentligen ikväll? Jag är helt slut i huvudet, borde gå och sova. (vi fick avlva vår hund i morse, så jag är lite off)

    Jag menade i alla fall, att jag förstår att du är osäker på om du kommer att kunna gå och dansa med släpet. Jag tycker dock att släpet är väldigt fint!!
    Nu har jag sett bilden från sidan också, och tycker att den ser fin ut!! *tröstkram*
    Tack :)
    1700tal skrev 2012-01-03 21:58:25 följande:

    Du kan inte tänka dig en vidare underkjol då? För den du har på bilden är ju ganska "snäll" a-linje.


     


    Och jag tror verkligen inte den är så svår att korta av alls. Men inte vid fållen och fibbla med spetsen utan vid midjan! Särskilt som det är så lite det handlar om. Hur känns den annars? Den ser ut att sitta fint i övrigt?


    Ja jag frågade via mail om inte midjan var enklast faktiskt :) den sitter toppen annars, lite stor bara, men vi drog inte åt så jätte hårt heller :) Vill absolut ha en vidare underkjol, denna va inte så vid alls, kändes tomt under liksom.
    daniiel skrev 2012-01-03 21:56:40 följande:
    Ja, det förstår jag. Jag hoppas dock verkligen att det ska lösa sig, för ja.. som sagt.. väldigt fin klänning och den såg ut att passa dig väldigt bra :)
    Tack! Löser sig säkert, får väl köra på 20 cm klackar annars ;)
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-01-03 21:52:49 följande:

    Den korta versionen är: vi bestämde oss för att bo isär ett tag, jag skaffade lägenheten. Vi bodde isär i 2 mån men kom på snabbt att vi inte ville bo isär så länge. Han bodde kvar i vår gamla lägenhet tills vi vår uppsägningstid gick ut (igår) och då flyttade han hit. Eller lite innan... Först funderade vi på att hyra ut den här (en etta) i andrahand och hyra en 2a. Men vi har rekordlåg boendekostnad (och superfräsch lägenhet!) så vi ska försöka stå ut här så länge vi kan och samla pengar på hög till kontantinsats till nästa hus/lägenhet.


    Men Tinzi! Tror inte att den kommer va så svår/dyr att lägga upp och det är nog enklast att göra i midjan, inte vid fållen. Och måste säga att du passar helt fantastiskt i den!! Spetsen på kjolen är ju galet maffig!


    Tack för uppdateringen, nu är det lite lättare att hänga med!
     
  • 1700tal

    Daniiel - cool väggmålning!! :-O Har du gjort den själv?


     


    DD - åh, stackars dig... *kram* Var hon (visst var det daisy, på bilden?) gammal eller hur kom det sig? Väntat?

  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-01-03 22:00:02 följande:
    Fast den var ju också häftig.... Tapeten sitter på en 8 meter lång vägg hemma hos oss. Och sen är övriga väggar enfärgade. Har en annan rusta tapet i gästrummet (blivande sovrum),,, Är mörkgrå/svart ,med guld och vitt mönster. Med fjäril och körsbärsblom eller ngt..
    1/6 2013
    Ja, den var häftig. Ännu finare i verkligheten, men den var inte målad ända ner mot golvlisten, så när vi flyttade sängen såg det lite konstigt ut. Samt att den inte riktigt var min stil. Tjejen som bodde här före oss målade den.

    Jag tror jag vet vilken tapet det är, den är också jättefin tycker jag :)
  • Sommarbrud

    DD: Det var inge roligt att läsa. Då får ni verkligen ta hand om er och försöka hitta på ngt skoj

  • Lommila1
    Tinzi skrev 2012-01-03 21:58:10 följande:
    nej eg bara längden jag är missnöjd med faktiskt...att inte kunna GÅ och dansa utan att snubbla, kan ju inte ha det så här. Men borde inte Milly bekosta att den görs om iom att de gjort helt fel? jajaj...
    Inte är det ngt problem att korta, det är bara några tag med saxen... Tycker personligen det var enklare att korta av då det var spets nertill så behövade man inte kämpa med att få en fin kant:P
    Jag tror inte du skall förvänta dig så mycket av Milly, försök få en mer passande underkjolman vet ju inte var felet gick i konversationen -om det är de eller du som måttat fel.
    Sov på saken så är nog allt glasklart imorgon!
  • daniiel

    1700tal - Nej, tjejen som bodde i lägenheten innan oss målade den. Hon jobbar som grafisk designer eller något. Jätteduktig är hon :)

    DD - Men gud, nu såg jag det om hunden. Jag beklagar verkligen! Usch, vad sorgligt :(

    Tiniz - Haha ja, stappla fram på såna höga klackar kanske skulle vara något.. eller varför inte styltor? Såna som man spänner fast på benen ;P

  • Sommarbrud

    1700; Bra med en liten sammanfattning har inte heller hängt med helt, är ju lite virrig också :) Tycker fortfarande ettan låter som en dröm

  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-01-03 22:02:47 följande:

     


    DD - åh, stackars dig... *kram* Var hon (visst var det daisy, på bilden?) gammal eller hur kom det sig? Väntat?


    Nej, det är inte hon på min bild, men hennes bror. Han blev dålig igår, har varit frisk innan dess. Han hade svårt att syresätta sig, veterinären trodde på en stroke eller tumör som plötsligt brustit... Så det var helt oväntat och känns jättesorgligt! 
     
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!