• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Solrosen1982
    daniiel skrev 2011-12-11 08:24:25 följande:
    Jättefin klänning :) Men om du ska gifta dig barfota på en strand... behöver verkligen klänningen vara längre då? Tycker det är fint att man kan se att du är barfota :) Om du sedan väljer en sko i en fin färg, så gör det ju definitivt inget om den syns :)
    Tack så mycket! Ja det är ju sant... Ska testa att prova den med skor också och se hur det ser ut. På stranden kan man ju "borra ner" fötterna i sanden Var iaf och köpte tyll som jag ska nåla fast och se hur det ser ut.
  • Solrosen1982
    Lommila1 skrev 2011-12-09 13:13:06 följande:
    jeklar vad snygga spetsar dom hade! Jag tror nog dt funkar, trots allt ser ju ingen ner på fötterna.....Ta den spets som ligger närmast i tyget o pröva!
    Ja, de hade fina spetsar. Köpte tyll igår som jag ska börja med och se hur det ser ut. Om det ser bra ut så beställer jag spetsen också.
  • Solrosen1982
    pulmonate skrev 2011-12-09 14:23:32 följande:
    Men till just spettsklänning, kan man inte förlänga på ett annat ställe utom just längst ner. Alltså om man sätter in ett extra tyg under bysten eller nåt? Vet inte om det funkar till just denna klänningen..för jag ser inget naturligt ställe man skulle kunna göra det på... hmm. Man får nog fråga en sömmerska om råd helt enkelt!
    Jag funderade också på det, men det blir så fel på den här klänningen när den är så figursydd. Det hade ju varit snyggast helt klart...
  • Solrosen1982
    Sara1291 skrev 2011-12-10 14:05:30 följande:
    vart köpte du den ? jättefin!
    Jag köpte den på www.briarrose.se den ligger under fliken "i lager". Bilden på hemsidan stämmer inte så bra med verkligheten. Det är synd att det inte finns mer info om klänningen på hemsidan. 
  • Junibrud12
    Solrosen1982 skrev 2011-12-12 09:59:11 följande:
    Jag köpte den på www.briarrose.se den ligger under fliken "i lager". Bilden på hemsidan stämmer inte så bra med verkligheten. Det är synd att det inte finns mer info om klänningen på hemsidan. 
    Vad kul, precis den klänningen har jag provat i butiken, innan hon stängde igen den! Mina tärnor älskade den klänningen men den kändes inte "jag". Den är mycket finare på dig! Jag tycker inte heller det gör nåt om den är lite kort, köp en par färglada skor och gör en grej av det så blir det superfint tror jag!
    Darling Daisy skrev 2011-12-11 16:21:29 följande:
    Nu har jag ju inte köpt från milly, men de som köpte därifrån i våras fick bilder på lite olika ställen i produktionen. Exempelvis att de skulle godkänna spetsen innan den syddes fast, godkänna draperingar osv
    Om man beställde en egendesignad klänning, som inte fanns i millys ordinarie sortiment, fick man också se en provklänning sydd i fodertyg innan de påbörjade den riktiga klänningen...
    Själv väntar jag på min klänning från Milly, det verkar som om dom försämrat servicen rätt ordentligt... Min klänning är ett hopkok av två olika klänningar och dom säger att dom inte kan skicka bilder förrän den är klar. Den är i tredje stadiet och ska komma i januari, längtar!
  • pulmonate
    Darling Daisy skrev 2011-12-11 16:21:29 följande:
    Nu har jag ju inte köpt från milly, men de som köpte därifrån i våras fick bilder på lite olika ställen i produktionen. Exempelvis att de skulle godkänna spetsen innan den syddes fast, godkänna draperingar osv
    Om man beställde en egendesignad klänning, som inte fanns i millys ordinarie sortiment, fick man också se en provklänning sydd i fodertyg innan de påbörjade den riktiga klänningen...
    Skojar du med mig? Men, det vill jag ju också ha!! Varför har dom ändrat det så mycket? Jag ska ju också ha en egendesignad klänning där en del är i spetts till exempel och hade gärna sett hur det såg ut. Om jag bara får ett photo på när den är klar kan man ju inte säga så mycket. Tycker man då att spetsen inte är snygg så måste dom sprätta upp allt igen. 
    Men men..... Ni andra som har beställt nu på senaste, har ni fått några bilder, eller är vi alla i samma situation att vi bara får lov att se dem när klänningen väl är färdig? Har vi alla Lily som kontaktperson. Kan det ha något med henne att göra? Eller att de ändrat om reglerna? 
  • Junibrud12

    Japp, jag har också Lily. Hon kanske är en hittepåperson som de använder sig av, man har ju ingen aning...

  • daniiel
    Solrosen1982 skrev 2011-12-12 09:35:47 följande:
    Tack så mycket! Ja det är ju sant... Ska testa att prova den med skor också och se hur det ser ut. På stranden kan man ju "borra ner" fötterna i sanden Var iaf och köpte tyll som jag ska nåla fast och se hur det ser ut.
    Okej, ja det är ju bara att pröva sig fram och se vad man gillar bäst :) Om det är enkelt att sy fast lite extra och du tycker det blir finast, så är ju det bra :) Oavsett, så har du en väldigt vacker klänning! :)
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2011-12-12 11:16:30 följande:
    Japp, jag har också Lily. Hon kanske är en hittepåperson som de använder sig av, man har ju ingen aning...
    Ja det är klart. Men man brukar ju inte vara hur många som helst på ett företag som tar emot beställningar ändå. Jag frågade egentligen efter en annan handläggare som 1700tal hade haft, men då svarade Lily att den personen hade tagit ledigt. Annars hade hon ju bara kunnat låsas vara den personen om hon hade velat. Egentligen gör det ju ingen skillnad. Men jag tycker att det är störigt att vi får en annan sorts behandling än de brudar som beställde för 6 månader sedan! Man valde ju just Milly pga det dom sa om provklänningar och foton osv. Men det finns väl inte så mycket att göra nu. Vi får väl vänta tålmodigt på våra klänningar och se hur det blev i Januari!!
    Kramar på er! 
  • Darling Daisy

    Tråkigt att Milly ändrat sina rutiner. Jag tror dock att ni får fina klänningar även utan bilder, milly brukar ju lyckas bra! Håller tummarna för er!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!