• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • knyttan
    FelizLane skrev 2011-11-03 20:56:21 följande:
    ååh.... nu känner jag mig lite nere..... Började mäta mig, har ju liksom strl 44 på hm. Men enligt millys tabeller ska jag ha 50-52.. What to do?

    Mäter jag fel? Ska jag beställa så stort? 
    Samma här, fast jag har 40 i vanliga fall, när jag mätte mig och började jämföra så blev det 44. Antar att måtten står i franska eller italienska storlekar, alltså samma nummer, men mycket mindre!
    Kan också tillägga att man inte ska gå 100% på storlek för jag beställde en klänning från Topshop, där jag enl deras mått skulle vara UK size 16, och enl deras tabell är det lika med strl 42 i danska storlekar (alltså samma som vi använder), men när jag fick hem den så var den ett tält, jag fick byta till 14 (vågade inte gå ner mer än en strl) och den var också stor! Och då hade jag ändå mätt mig noga för att helt säkert kolla storleken. Nu tror jag säkert att Milly etc företag har bättre koll på mått/storlekar än vad Topshop har, det är ju lite skillnad i passform och så mellan en bomullströja och en bröllopsklänning!
    Men om jag var du så skulle jag
    a) Be någon annan ta dina mått, det är alltid lite svårt att göra på sig själv. Helst nån som kan lite om sömnad och sånt så att man får måtten tagna på rätt ställen! och
    b) skita i vilken storlek som du sedan "hamnar" på, det är bara en siffra! Och som sagt, beroende på vilken måttatbell företaget använder så kan det vara väldigt stor skillnad mellan en tysk storlek 40, en fransk storlek 40 och en italiensk storlek 40!!!
  • Sommarbrud
    Lommila1 skrev 2011-11-04 11:53:49 följande:
    HJÄLP

    jag köpte som ngn kanske minns min klänning för 2 månader sedan, nu har jag fått ångest o kalla fötter- är det verkligen den klänningne jag vill ha osv. Har blivit sugen på att beställa en till.
    Här detta ett normalt post-köpa klänningssymptom? går det om av sig själv?

    Okej nu var jag kanske lite ironisk men jag vet det är flera här som köpt flera, har ni några kommentarer? borde jag helt enkelt blocka alla kina-sidor/bröllopstorget?
    JA blocka alla sidor o sluta läs i tråden ;) Man blir lite skadad av att sitta här, herregud jag vill ju beställa klänningar nu fast jag redan e gift. Jag tror man blir lite galen för det är så bra priser och det är lite spännande att få hem paket och se hur det blev :)
  • daniiel
    Lommila1 skrev 2011-11-04 11:53:49 följande:
    HJÄLP

    jag köpte som ngn kanske minns min klänning för 2 månader sedan, nu har jag fått ångest o kalla fötter- är det verkligen den klänningne jag vill ha osv. Har blivit sugen på att beställa en till.
    Här detta ett normalt post-köpa klänningssymptom? går det om av sig själv?

    Okej nu var jag kanske lite ironisk men jag vet det är flera här som köpt flera, har ni några kommentarer? borde jag helt enkelt blocka alla kina-sidor/bröllopstorget?
    Sommarbrud skrev 2011-11-04 12:08:35 följande:
    JA blocka alla sidor o sluta läs i tråden ;) Man blir lite skadad av att sitta här, herregud jag vill ju beställa klänningar nu fast jag redan e gift. Jag tror man blir lite galen för det är så bra priser och det är lite spännande att få hem paket och se hur det blev :)
    Haha jag kan inte annat än hålla med dig Sommarbrud. Det blir lite av ett beroende med de fina klänningarna, bra priserna och spännande paketen :P Jag har själv 5st brudklänningar hemma just nu, är gift sedan ett par månader och vill beställa mååååånga fler klänningar :D Jag tjatar på maken att jag ska få beställa en ny brudklänning till varje bröllopsdag :P

    Det enda sättet är nog att blocka alla sidor som kan trigga igång suget ;)
  • Sommarbrud
    daniiel skrev 2011-11-04 12:18:03 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-11-04 12:08:35 följande:
    JA blocka alla sidor o sluta läs i tråden ;) Man blir lite skadad av att sitta här, herregud jag vill ju beställa klänningar nu fast jag redan e gift. Jag tror man blir lite galen för det är så bra priser och det är lite spännande att få hem paket och se hur det blev :)
    Haha jag kan inte annat än hålla med dig Sommarbrud. Det blir lite av ett beroende med de fina klänningarna, bra priserna och spännande paketen :P Jag har själv 5st brudklänningar hemma just nu, är gift sedan ett par månader och vill beställa mååååånga fler klänningar :D Jag tjatar på maken att jag ska få beställa en ny brudklänning till varje bröllopsdag :P

    Det enda sättet är nog att blocka alla sidor som kan trigga igång suget ;)
    Smart med en ny till varje bröllopsdag:)
  • daniiel
    Sommarbrud skrev 2011-11-04 12:20:38 följande:
    Smart med en ny till varje bröllopsdag:)
    De är ju så himla billiga, så varför inte? hehe Då får man pröva många olika varianter :)
  • Jane

    hej allihoppa, jag vet inte fick ungefär ett "AHA-moment".  Glad Allting börjar ta plats och planerna inför bröllopet blir bättre och bättre och jag vet nu exakt vad jag ska göra med klänningen och accessoarerna. Allt börjar falla på plats och utforma sig väldigt fint. Jag längtar sååå till den stora dagen (4/8-2012).

    Jag vill bara säga att just denna tråd alltid är så glad och hjälpsam, och det hjälper mig oerhört. Väldigt kul att man får träffa andra och diskutera med dom som är eller har varit i samma sits.  Ni är så smarta och har så bra tips! Inte ens den bästa vännen hade stått ut med att hjälpa mig med min brudklänning så mycket som ni har gjort. Man hade fått skäll om man frågar 50 frågor om samma klänning. Jag uppskattar det därför jättemycket och vill bara säga att: NI ÄR BÄST!! en stor kram till alla glada-hjälpsamma-snälla tjejer här i tråden, det hade varit svårare utan er! {#emotions_dlg.flower} Nalle


  • Lommila1
    daniiel skrev 2011-11-04 12:18:03 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-11-04 12:08:35 följande:
    JA blocka alla sidor o sluta läs i tråden ;) Man blir lite skadad av att sitta här, herregud jag vill ju beställa klänningar nu fast jag redan e gift. Jag tror man blir lite galen för det är så bra priser och det är lite spännande att få hem paket och se hur det blev :)
    Haha jag kan inte annat än hålla med dig Sommarbrud. Det blir lite av ett beroende med de fina klänningarna, bra priserna och spännande paketen :P Jag har själv 5st brudklänningar hemma just nu, är gift sedan ett par månader och vill beställa mååååånga fler klänningar :D Jag tjatar på maken att jag ska få beställa en ny brudklänning till varje bröllopsdag :P

    Det enda sättet är nog att blocka alla sidor som kan trigga igång suget ;)
    oh shit, måste mao skaffa ett nytt internetberoende...
    vad sa er bilvande då klänning 2,3,4, började droppa in?
    det min M2B sa då jag sa jag funderade på att köpa en till behöver inte återges....
  • Tinzi
    Jane skrev 2011-11-04 14:27:45 följande:
    hej allihoppa, jag vet inte fick ungefär ett "AHA-moment".  Glad Allting börjar ta plats och planerna inför bröllopet blir bättre och bättre och jag vet nu exakt vad jag ska göra med klänningen och accessoarerna. Allt börjar falla på plats och utforma sig väldigt fint. Jag längtar sååå till den stora dagen (4/8-2012).

    Jag vill bara säga att just denna tråd alltid är så glad och hjälpsam, och det hjälper mig oerhört. Väldigt kul att man får träffa andra och diskutera med dom som är eller har varit i samma sits.  Ni är så smarta och har så bra tips! Inte ens den bästa vännen hade stått ut med att hjälpa mig med min brudklänning så mycket som ni har gjort. Man hade fått skäll om man frågar 50 frågor om samma klänning. Jag uppskattar det därför jättemycket och vill bara säga att: NI ÄR BÄST!! en stor kram till alla glada-hjälpsamma-snälla tjejer här i tråden, det hade varit svårare utan er! {#emotions_dlg.flower} Nalle
    Precis så känner jag med! Bästa tråden på BT :) Jag har också ställt 10000 frågor och alltid fått vänliga svar!
  • Darling Daisy

    Jane o Tinzi: 
    Visst är det en trevlig tråd vi har! Jag hänger kvar trots att jag är gift sen några månader tillbaka, bara föratt det är så härlig stämning här. Sen känns det bra om mina erfarenheter kan hjälpa nån som har frågor inför sitt bröllop.
    Och det här är ett billigare sätt att fortsätta titta på brudklänningar om man jämför med att kolla på kinasidorna - där man kanske "råkar" beställa en klänning i förbifarten!  

  • daniiel
    Lommila1 skrev 2011-11-04 14:52:47 följande:
    oh shit, måste mao skaffa ett nytt internetberoende...
    vad sa er bilvande då klänning 2,3,4, började droppa in?
    det min M2B sa då jag sa jag funderade på att köpa en till behöver inte återges....
    Han sa faktiskt inte så mkt som jag trodde att han skulle säga. Han tycker också att klänningarna är fina och billiga, om än liiite onödiga kanske :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!