• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lommila1
    ewaulrica skrev 2011-10-18 16:27:09 följande:
    men åh... en golvlång cape menar du? eller typ midjelång? vad fick du betala för den? Men du gifter dig i sommar va? eller har jag missuppfattat helt? ;)

    för mig blev det ett problem med att det kan vara kallt när jag gifter mig, hade ju inte haft det i åtanke alls, haha.. har också både spetsjacka (bolero) och en midjekort fuskpäls (cremefärgad) och fick köpa skor i skinn ifall det är slaskigt.. lite lättare blir det ju om man gifter sig sommartid :) Min kära sambo vill inte heller att jag har spetsjackan, inte min äldsta dotter heller, haha.. helst hade jag nog velat ha en lång vit fuskpäls eller en sån där jacka med pälskanter/pälskrage men har inte hittat nån sån till vettigt pris.. eller en lång cape... hopplöst! ;)


    En sånhär, bilden är ärligt stulen från Davids bridal www.davidsbridal.com/Browse_Accessories-Sashes-and-Coverage-Options-Coverage-Options__pageSize-all
    där den i övrigt kostar 75$
    Men jag skulle ha en Kinafirma att se upp den för 60$, men de har int hört av sig sen jag snällt betlade in pengarna på ett paypalkonto så nu håller jag på o processar via paypal, men det är en annan historia som sagt...

    Ja tydligen är spetsjackorna inte så omtyckta:P Hur  ser din ut?

    Det är lite knepigt när vi kommer att gifta oss, jag vet det står sommaren-12 på min sida, men den ursprungliga tanken var början av oktober-12 Å då kan de faktist vara snö här:S.. Men på grund av en och flera orsaker så är bröllopen tidigare lagt, just nu är det mest troliga början av maj-12, ja då kan det iofs och snöa men jag hoppas på mössöron på träden ist...
  • Lommila1
    MsChevy skrev 2011-10-18 18:11:40 följande:
    lommila: ska du sälja pälsboleron? Hur stor är den? 
    onesice fits all-typ ca 30 cm bred. såg helt ok ut på mig som drar 38/40-M
  • daniiel
    Jeni skrev 2011-10-18 18:04:27 följande:
    Vad bra! Jag känner mig säkrare nu när du beskrev dem. jag hittade nämligen min klänning hos mylove-bridal.com den skulle kosta $ 188 exkl frakt. Hur mycket fick du betala i frakt? jag vill bara att den ska se exklusiv ut och inte se plastig ut som vissa klänningar gör.
    De har två olika fraktalternativ, ett billigare och ett dyrare. Går ju snabbare att få klänningen med det dyrare alternativet, men tycker det gick rätt fort med det billigare också. Beställde min första klänning med det billigare och den andra med det dyrare. Fick hem båda klänningarna ca 4-5 veckor efter beställning. Jag tycker inte själv att någon av mina klänningar ser plastiga ut, utan väldigt fina. De känns bra på också, sitter bra, och överdelen är stabil. Den ena, som har släp (den andra är kort), har dessutom inbyggd underkjol. Väldigt praktiskt :)

    Jag kommer dessvärre inte ihåg exakt vad jag betalade för frakten, men kring 30-40 dollar tror jag.
  • Jane
    daniiel skrev 2011-10-18 18:22:12 följande:
    De har två olika fraktalternativ, ett billigare och ett dyrare. Går ju snabbare att få klänningen med det dyrare alternativet, men tycker det gick rätt fort med det billigare också. Beställde min första klänning med det billigare och den andra med det dyrare. Fick hem båda klänningarna ca 4-5 veckor efter beställning. Jag tycker inte själv att någon av mina klänningar ser plastiga ut, utan väldigt fina. De känns bra på också, sitter bra, och överdelen är stabil. Den ena, som har släp (den andra är kort), har dessutom inbyggd underkjol. Väldigt praktiskt :)

    Jag kommer dessvärre inte ihåg exakt vad jag betalade för frakten, men kring 30-40 dollar tror jag.
    Vad bra! Nu har jag till och med bestämt mig för att handla på mylove-bridal tack vare dina omdömen :) Jag kanske är jobbig nu, men du har ingen bild på klänningen med släpet du kan visa? tack tack
  • MsChevy
    Lommila1 skrev 2011-10-18 18:17:14 följande:
    onesice fits all-typ ca 30 cm bred. såg helt ok ut på mig som drar 38/40-M 
    Attans då blir den nog lite för liten för tjejen jag tänkte den till...Vad har du tänkt för pris annars?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-10-18 14:01:50 följande:

    1700tal. Haha är vi inne på sidan samtidigt ?


    Tjohooo!!! Tjena gamling!
    Tinzi skrev 2011-10-18 14:17:56 följande:
    Ok, men vad söker du på dÅ+ vart hittar du dem på sidan?
    Får hoppas de har i min stl då :) är ju stl större vettu.

    Är ringar bekvämt om man ska sitta? är de hårda/mjuka?
    Tror det var fler som svarade med ringar är jättebekvämt om de inte är multistora (och de är de ju inte dessa). De lägger sig platt i knät när man sitter (de är böjbara och tyngs ner av kjolen när du sätter dig). Personligen tycker jag den med bara tyll trasslar in sig mellan benen, det rivs och blir klibbigt, varmt och svårt att gå. Desstutom plattas tyllen till ju mer tyg man har i klänningen och är blir då inte alls lika vid som på bilden.

    Och de har justerbara resårband i midjan. De finns även i plussize men då är ringarna oxå större (konstigt nog...). Vad har du för storlek/midjemått då? Så kan jag uppskatta på de jag har hemma om det räcker..

    Och de finns inte på sidan, jag har alla millys bilder (tuuuusentals ) på datorn vettu!
  • Sommarbrud

    ir mkt lu


    garetid ble


    1700tal skrev 2011-10-18 18:50:49 följande:
    Tjohooo!!! Tjena gamling!
    Tinzi skrev 2011-10-18 14:17:56 följande:
    Ok, men vad söker du på dÅ+ vart hittar du dem på sidan?
    Får hoppas de har i min stl då :) är ju stl större vettu.

    Är ringar bekvämt om man ska sitta? är de hårda/mjuka?
    Tror det var fler som svarade med ringar är jättebekvämt om de inte är multistora (och de är de ju inte dessa). De lägger sig platt i knät när man sitter (de är böjbara och tyngs ner av kjolen när du sätter dig). Personligen tycker jag den med bara tyll trasslar in sig mellan benen, det rivs och blir klibbigt, varmt och svårt att gå. Desstutom plattas tyllen till ju mer tyg man har i klänningen och är blir då inte alls lika vid som på bilden.

    Och de har justerbara resårband i midjan. De finns även i plussize men då är ringarna oxå större (konstigt nog...). Vad har du för storlek/midjemått då? Så kan jag uppskatta på de jag har hemma om det räcker..

    Och de finns inte på sidan, jag har alla millys bilder (tuuuusentals ) på datorn vettu!

    Haha ja gamling tack för den....


     


    Japp håller med dig, blir mkt skönare o svalare med ringar, var ju väldigt varmt när jag gifte mig så det var skönt med ringarna hade ju en kjol utan också den användes inte.

  • daniiel
    Jeni skrev 2011-10-18 18:27:53 följande:
    Vad bra! Nu har jag till och med bestämt mig för att handla på mylove-bridal tack vare dina omdömen :) Jag kanske är jobbig nu, men du har ingen bild på klänningen med släpet du kan visa? tack tack
    Vad roligt och hoppas du ska bli nöjd :) Vilken klänning har du bestämt dig för?

    Har skickat ett meddelande till dig :)
  • 1700tal
    FelizLane skrev 2011-10-18 15:28:09 följande:
    Kan man lägga beställning på tärnklänningar samtidigt? Funderar även på om dom kan göra ett annat band så att jag kan välja.... Svårt det här ;D
    Klart du kan! Menar du band till midjan? Jag beställde mitt i flera färger så jag skulle kunna välja.

    Lommila - jättesnygg! Var beställde du ifrån, kommer inte ihåg... Spontant tycker jag den är snyggast utan jacka, tyckte inte din fina figur gjordes rättvisa med jackan men det kan ju bara vara bilden. Men jackan ser fin ut, spetsen ser absolut ok ut.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!