• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

    Och sen en helt annan fråga: När ska man klippa ner gamla rosor och sånt ? Ser så tråkigt ut nu när det kommer upp massa nytt. kanske ngn som vet i denna tråd?

  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-09 17:54:40 följande:
    Fattar inte varför det inte skulle gå att kopiera bilderna på spetsklänningen? Var det så ni menade? Jag har ju bilderna annars.
    Jag kunde inte heller kopiera bilderna (kanske är bilderna kopieringsskyddade?) däremot går det ju alltid att ta printscreen. Eller fråga dig för du sitter ju på hela sortimentet.  
    Sommarbrud skrev 2011-04-09 18:03:05 följande:
    Hej hej har försökt läsa igen lite nu herregud vad ni skriver :)

    1700tal: Vad fin din klänning är som du beställt, lite lik min :) Din var nästan snäppet vassare och nu blev jag också sugen på att ha ngn annan färg på skärpet.. Fast vi inte har ngt färgtema .

    Vilken sida är sammanställningen på med alla klänningar? Har bara sett på telefonen och ipad vill se på den riktiga datorn nu när jag e hemma :)
    Välkommen hem!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-09 18:08:15 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-04-09 18:03:05 följande:
    Hej hej har försökt läsa igen lite nu herregud vad ni skriver :)

    1700tal: Vad fin din klänning är som du beställt, lite lik min :) Din var nästan snäppet vassare och nu blev jag också sugen på att ha ngn annan färg på skärpet.. Fast vi inte har ngt färgtema .

    Vilken sida är sammanställningen på med alla klänningar? Har bara sett på telefonen och ipad vill se på den riktiga datorn nu när jag e hemma :)
    Välkommen hem!
    tack:)
  • tesso77

    Tjingeling på er flickor! Får man va med å leka Tungan ute?  Är ny på denna sida då min sambo sen 11 år (äntligen) friade för några veckor sedan, så nu planeras det för bröllop....
    Ser att många av er tänker beställa klänningar från Kina så jag tänkte passa på och fråga lite om era beställningar. Har själv hittat en klänning från Shoppingdream http://www.shopindream.com/A-line-square-strapless-taffeta-long-white-bridal-gowns/6161.html men blev lite fundersam på måttet "Hollow to Hem" . Vad fasiken är det??!!Foten i munnen

  • Skumboll
    tesso77 skrev 2011-04-09 18:29:02 följande:
    Tjingeling på er flickor! Får man va med å leka Tungan ute?  Är ny på denna sida då min sambo sen 11 år (äntligen) friade för några veckor sedan, så nu planeras det för bröllop....
    Ser att många av er tänker beställa klänningar från Kina så jag tänkte passa på och fråga lite om era beställningar. Har själv hittat en klänning från Shoppingdream www.shopindream.com/A-line-square-strapless-t... men blev lite fundersam på måttet "Hollow to Hem" . Vad fasiken är det??!!Foten i munnen
    Hej Hej! Välkommen hit!

    Hollow to hem = från håligheten på halsen mellan nyckelbenen till kjolfållen. Oftast ska man ta måttet med skor på men det får du nästan kolla upp först!
     
  • Sessan67
    tesso77 skrev 2011-04-09 18:29:02 följande:
    Tjingeling på er flickor! Får man va med å leka Tungan ute?  Är ny på denna sida då min sambo sen 11 år (äntligen) friade för några veckor sedan, så nu planeras det för bröllop....
    Ser att många av er tänker beställa klänningar från Kina så jag tänkte passa på och fråga lite om era beställningar. Har själv hittat en klänning från Shoppingdream www.shopindream.com/A-line-square-strapless-t... men blev lite fundersam på måttet "Hollow to Hem" . Vad fasiken är det??!!Foten i munnen
    Välkommen hit tesso - och grattis Solig
  • Sommarbrud
    tesso77 skrev 2011-04-09 18:29:02 följande:
    Tjingeling på er flickor! Får man va med å leka Tungan ute?  Är ny på denna sida då min sambo sen 11 år (äntligen) friade för några veckor sedan, så nu planeras det för bröllop....
    Ser att många av er tänker beställa klänningar från Kina så jag tänkte passa på och fråga lite om era beställningar. Har själv hittat en klänning från Shoppingdream www.shopindream.com/A-line-square-strapless-t... men blev lite fundersam på måttet "Hollow to Hem" . Vad fasiken är det??!!Foten i munnen
    Välkommen hit :)
  • 1700tal

    Åh, Sommarbrud är du äntligen hemma nu?! Vi har saknat dig... Fast du har tittat in då och då... Och rosorna ska du inte klippa än. De ska klippas när "björkens nyutslagna löv är stora som musöron". Och det stämmer, för tidigt så kan du frysa sönder plantorna. Senare så kan man missa blomningen och plantan kommer i otakt. Brukar vara nån gång första halvan i maj, kanske lite senare för er "däruppe".

    Och eller hur, sa ju att jag inspirerats av din klänning! Den är ju trots allt bland de typ snyggaste i hela tråden!


    Fattar inte varför det inte skulle gå att kopiera bilderna på spetsklänningen? Var det så ni menade? Jag har ju bilderna annars.
    Jag kunde inte heller kopiera bilderna (kanske är bilderna kopieringsskyddade?) däremot går det ju alltid att ta printscreen. Eller fråga dig för du sitter ju på hela sortimentet.   
    Hm, skumt... Nåja, jag har ju bilderna som sagt ifall monarkfjäril vill ha dem.
    Tjingeling på er flickor! Får man va med å leka Tungan ute?  Är ny på denna sida då min sambo sen 11 år (äntligen) friade för några veckor sedan, så nu planeras det för bröllop....
    Ser att många av er tänker beställa klänningar från Kina så jag tänkte passa på och fråga lite om era beställningar. Har själv hittat en klänning från Shoppingdream www.shopindream.com/A-line-square-strapless-t... men blev lite fundersam på måttet "Hollow to Hem" . Vad fasiken är det??!!Foten i munnen
    Välkommen och grattis! Såg att skumboll redan talat om vad hollow to hem betyder. Och oroa dig inte, vi hjälper dig om det är mer du funderar över med mätningen. Inte så svårt som det först låter.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-09 19:30:35 följande:
    Åh, Sommarbrud är du äntligen hemma nu?! Vi har saknat dig... Fast du har tittat in då och då... Och rosorna ska du inte klippa än. De ska klippas när "björkens nyutslagna löv är stora som musöron". Och det stämmer, för tidigt så kan du frysa sönder plantorna. Senare så kan man missa blomningen och plantan kommer i otakt. Brukar vara nån gång första halvan i maj, kanske lite senare för er "däruppe".

    Och eller hur, sa ju att jag inspirerats av din klänning! Den är ju trots allt bland de typ snyggaste i hela tråden!
    Ja nu är jag hemma :) Riktigt skönt faktiskt, men gillar fjällen sitter o tittar på us nu faktiskt :)

    hahah vad roligt att du även kan trädgårdskötsel :) Men åh då får jag vänta länge här är ju knappt björken vaken :(
  • Monarkfjäril
    tigerlily skrev 2011-04-08 10:11:11 följande:
    Himla bra datum ni har valt, måste jag säga! Årets bästa, eller hur?
    Absolut bästa datumet Skrattande
    för oss iaf
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!