• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-04-01 20:47:49 följande:
    Nej då jag tycker bara att det är kul och det är bra träning. Det är ju väldigt viktigt att du kommer ihåg att det här är väääldigt generellt bara! men ca 1400kcal eller 6000kJ ska en treåring på 15 kilo få i sig. Men har ni inte tillgång till en dietist som hjälper er?
    Jag vet, jag vet.... 1400 var ungefär vad jag kommit fram till också (ja jag är både hobbyläkare, hobbysyrra och hobbydietist - allt i ett!)
    "Vår" dietist har varit utlånad till neonatalen under en längre period nu men ingen på verkar riktigt veta vad man ska göra med sonen, för problemet är att han i snitt får i sig 2000 kcal/dgyn men har stått stilla på 15 kilo i 1,5 år. 
    Tänk om man hade den ämnesomsättningen...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 20:34:54 följande:
    Word! 
    Men vad betyder word (mer än ord förstås)??? Har frågat det vid flera tillfällen i andra trådar.. Känner mig väldigt omodern... Skäms
    Hahaha ååh nej! Det lät som något min sambo skulle kunna göra. Men trots blodet blev jag sjuuuukt sugen på att dra ut och springa! Tyvärr har man ju dragit på sig årets dunder-dagisförkylning så det blir soffläge hela helgen
    Fniss, liite påverkad av bubbel och annat ska jag försöka att inte dra den självklara parallellen mellan ditt behov att lära sig hur barn blir till och din och sambons lust att ut och springa en frekväll... Öhum.. Drömmer
    Hahahahaha jag dööör!!!! Jag tänkte inte ens på detSkäms
    Well, need I say more...? Men det var ju tur att jag faktiskt aldrig sa vad jag tänkte då...
    Sörön10 skrev 2011-04-01 20:45:23 följande:
    cheeses!! tråden har funnits en eftermiddag och ni är redan uppe i drygt 220 inlägg! Tungan ute

    ni är inte talträngda på en fläck! Flört

    någon som har snackat med milly idag? jag väntar mail, men det verkar gå såå segt just nu i allting jag försöker fixa med! 
     Här gafflas det...

    Japp, jag har haft lång debatt med milly på chatten imorse. De är supersega just nu. De påpekade ett par ggr att de hade extremt stressigt just nu och inatt kraschade deras ena mailsystem. Hade 10 återkommande sändförsök från gmail imorse för inga mail gick fram.
  • Skumboll
    Pimpinellros skrev 2011-04-01 20:48:43 följande:
    Hej tjejor.

    Har hängt med sedan förra kinaklännings-tråden = awesome!  Och nu när ni tagit steget till ett litet "friare" forum måste jag skjuta in min stora oro inför den stundande dagen.

    Har nämligen inget med klänningen att göra. Men ni brudar verkar vara så härliga så ni kan säkert hjälpa mig lite på denna punkt. Nämligen med fotograferingen!

    Inte för att jag är fotograf, verkligne inte! Men jag ser ändå bilderna framför mig, hur jag vill att dom ska se ut. Men hur ska jag förmedla detta till fotografen!? Hur ska jag få henne att se det ur mina ögon?

    Usch....
    Har du kollat runt bland olika fotografer och hittat något som är liknande det du själv ser framför dig? Även om det inte är exakt kan det vara bra att ha något att utgå ifrån.... 

    Välkommen hit förresten?
  • Skumboll

    Och nej, det skulle inte varit ett frågetecken utan ett utropstecken!

  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 20:56:45 följande:
    Men vad betyder word (mer än ord förstås)??? Har frågat det vid flera tillfällen i andra trådar.. Känner mig väldigt omodern... Skäms
    Typ "jag håller med"
  • Sessan67
    Pimpinellros skrev 2011-04-01 20:48:43 följande:
    Hej tjejor.

    Har hängt med sedan förra kinaklännings-tråden = awesome!  Och nu när ni tagit steget till ett litet "friare" forum måste jag skjuta in min stora oro inför den stundande dagen.

    Har nämligen inget med klänningen att göra. Men ni brudar verkar vara så härliga så ni kan säkert hjälpa mig lite på denna punkt. Nämligen med fotograferingen!

    Inte för att jag är fotograf, verkligne inte! Men jag ser ändå bilderna framför mig, hur jag vill att dom ska se ut. Men hur ska jag förmedla detta till fotografen!? Hur ska jag få henne att se det ur mina ögon?

    Usch....
    Väldigt svårt det där, men det bästa vore nog att försöka förmedla vad du är ute efter via bilder. Är nog VÄLDIGT svårt att beskriva med ord! Hur har du fått inspiration till det du vill ha? Om du sett några liknande foton, så visa fotografen! Annars - försök att hitta några du gillar!

    Själv ska jag inte ha någon riktig fotograf, men har tänkt be min dotter som älskar att fotografera och gått fotokurser med strålande resultat på gymnasiet {#emotions_dlg.flower}
  • jennifaer
    Skumboll skrev 2011-04-01 20:56:25 följande:
    Jag vet, jag vet.... 1400 var ungefär vad jag kommit fram till också (ja jag är både hobbyläkare, hobbysyrra och hobbydietist - allt i ett!)
    "Vår" dietist har varit utlånad till neonatalen under en längre period nu men ingen på verkar riktigt veta vad man ska göra med sonen, för problemet är att han i snitt får i sig 2000 kcal/dgyn men har stått stilla på 15 kilo i 1,5 år. 
    Tänk om man hade den ämnesomsättningen...
    Ja det är ju tyvärr så att området är så förbannat komplext att det ibland kan vara helt omöjligt att säga varför vissa går upp så mycket i vikt och varför vissa inte gör det. Jag kan inte heller hjälpa dig mer för jag har inte haft min kliniska utbildning än. Och jag antar att de har kollat alla problem med upptag och sånt? för om har har dåligt upptag av maten spelar det ju ingen roll om han äter mer om det ändå inte tas upp av kroppen.

    Ja guud tyvärr har jag ju typ den förbränningen och ligger på mina trygga 47-48 kilo hur mycket jag än trycker i migObestämd
  • Pimpinellros

    jennifaer och skumboll: jo jag her letat runt, men tycker det är super svårt. sen så har vi ju tyvärr inte så stor budget till just detta. så valet av fotograf är ju knivigt redan där. tänk om jag inte lyckas förmedla vad jag önskar och inte alls blir nöjd?

  • 1700tal
    Pimpinellros skrev 2011-04-01 20:48:43 följande:
    Hej tjejor.

    Har hängt med sedan förra kinaklännings-tråden = awesome!  Och nu när ni tagit steget till ett litet "friare" forum måste jag skjuta in min stora oro inför den stundande dagen.

    Har nämligen inget med klänningen att göra. Men ni brudar verkar vara så härliga så ni kan säkert hjälpa mig lite på denna punkt. Nämligen med fotograferingen!

    Inte för att jag är fotograf, verkligne inte! Men jag ser ändå bilderna framför mig, hur jag vill att dom ska se ut. Men hur ska jag förmedla detta till fotografen!? Hur ska jag få henne att se det ur mina ögon?

    Usch....
    Hej och väldigt välkommen! Hoppas du känner att du vill fortsätta delta med egna inlägg oxå, även om det inte har med klänningar att göra.

    Förstår precis hur du känner med fotografen. Jag är oxå väldigt noga med bilderna. Ju mer vi pratar om det här hemma desto mer känner vi att det är en viktig post i alltihop. Det är ju det man har kvar sen, och ringarna förstås...

    Jag fick massa bra input på bröllopsmässorna ! Jag kommer inte leta fotograf på hemmaplan utan låta den fotagraf jag hittar (som ser det ur mina ögon med rätt effekter och rätt känsla) åka en bit istället. Jag träffade ett par i sthlm och samtliga var villiga att resa långt för att få ett jobb.

    Men summa summarum, tror att om du tittar på massa fotografers portföljer kommer du hitta den som kisar genom linsen precis som du...
  • Sessan67
    Skumboll skrev 2011-04-01 20:56:25 följande:
    Jag vet, jag vet.... 1400 var ungefär vad jag kommit fram till också (ja jag är både hobbyläkare, hobbysyrra och hobbydietist - allt i ett!)
    "Vår" dietist har varit utlånad till neonatalen under en längre period nu men ingen på verkar riktigt veta vad man ska göra med sonen, för problemet är att han i snitt får i sig 2000 kcal/dgyn men har stått stilla på 15 kilo i 1,5 år. 
    Tänk om man hade den ämnesomsättningen...
    Mår han bra i övrigt så är det säkert inget problem. Om han har problem med magen så skulle jag rekommendera att ni testar honom för celiaki (glutenintolerans).

    Det gör ju att kroppen inte tar upp näringen som den ska och viktkurvan stannar av. Min som fick sin celiakidiagnos när han var 2 år. Han gick upp dåligt i vikt och hade problem med magen innan det. Nu är han snart 14 och har ätit glutenfritt sen han fick diagnosen. För nåt år sen växte han om mig på längden Flört
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!