• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-04-01 17:38:47 följande:
    Haha jag råkade posta innan jag uppdaterat sidan, sorry!

    Jag skulle fått min i slutet av mars men fick svar att ETA är runt den 5 april deras tid (vet inte om de lever i någon annan tid). ETA, kan man anta att det är Estimated Time Arrival eller nåt i den stilen?
    ja det låer rimligt, ja jag hoppas min blir en vecka sen fr jag är inte hemma nästa. Men har du mailat dem o frågat o fick det svaret ?
  • Preggie
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 17:41:57 följande:
    ja det låer rimligt, ja jag hoppas min blir en vecka sen fr jag är inte hemma nästa. Men har du mailat dem o frågat o fick det svaret ?
    Ja precis!
  • Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-04-01 17:48:43 följande:
    Ja precis!

    Men det verkar som att det alltid är försenat :( Undrar varför de säger ett datum de måste ju veta att det kommer bli sent!

  • Sommarbrud

    Nej mina vänner, nu måste jag ta tag i lite packning här hemma.. Försöker läsa lite i veckan o kanske skriva ngt :)

  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-04-01 17:35:00 följande:
    Oj 250%!!! För mig blir det lite extra mycket eftersom sonens dagis ligger en halvtimme bort så hämtning och lämning tar ca 1 1/2 timme styck. Det känns som att man som norrlänning blir ganska van vid avstånd (och brist på slott så klart!)Flört

    1000kr/kuvert är ju ganska sjysst och om det är med vinpaketet kanske ni kan förhandla ner priset lite? Det ska i alla fall vi göra på "vårt" ställe där vinet också ingår.
    Japp, helt hysteriskt. Bara för han absolut ville läsa vissa kurser och de gick på en gång. Så han lämnade in en mindre uppsats och hade ny salstenta 2 dar senare. Enda sättet det går är nog för att han är sjukt planerande och har en sanslöst minne. Han är på 4 året jur nu och har haft full pott på varje tenta även när han har ont om tid. Lite stolt å hans vägnar sådär... Oskyldig

    Jo, vet att priset inte är skyhögt men bjärka säby kostar betydligt mindre. Obestämd Vi har inte supermassa pengar, han student och jag halvtidslön så bjärka säby var (är) en bra deal. Men å andra sidan får vi stryka en del gäster om vi är på BS för de tar bara 79 pers.

    Tycker det är uppriktigt jättesvårt! Jag BORDE va så nöjd men det gnager hela tiden. Vadstena har högt sentimentalt värde, det har inte bjärka säby alls... Sen tänker jag lite att vadstena klosterhotell är perfekt att återvända till på framtida bröllopsdagar, är det dumt att tänka så? Obestämd Fånig detalj kanske men det är lite samma grej som att jag gillar idén med att ha de rossorter till buketten från min egen trädgård, då kan jag plocka in ett helt fång varje framtida bröllopsdag. Fånigt kanske...

    Och så är det vadstena klosterkyrka. Känner mig så hemma där, har ju levt, bott och andats klosterdygnet där i 6 mån precis när jag och sambon träffades. Laudes, sext, vesper, varje dag, alla dagar i veckan. Konfirmerade mig i klosterkyrkan och gick hand i hand utmed vättern med blivanden när vi nykära och upp över öronen... Ja ni hör ju själva...
  • jessica p
    1700tal skrev 2011-04-01 17:29:50 följande:
    Sömmerska här i sverige är säkert billigast. Ska du ha snörning? För den är ju väldigt flexibel.
    snörning är alltså det mest praktiska ändå?
    på tärnklänningarna tror jag att det blir en hederlig dragkedja.
    hur gör ni andra med era tärnors klänningar? vi står för våras och även håret. sminkningen får dom stå för själva , alltså göra själva el. betala själva.
    skål förresten tjejer...;))
  • jessica p
    jennifaer skrev 2011-04-01 17:38:10 följande:
    du känner ingen som är duktig på att sy? eller typ något design-program på gymnasiet kan bli riktigt bra för att bra pris. Det ska jag utnyttja mig av i alla fallSkrattande

    och jag är precis tvärtom från dig. Jag har nästan hälften klart och jag gifter mig inte förrän nästa år haha! Till och med klänningen är beställdDrömmer
    önskar att jag vore som du!!!! jag kommer att få mkt hälp av mina tärnor och toastmaster med inbjudningskort mm..
    vad har du valt för klänningg och varifrån?
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-04-01 17:59:33 följande:
    Japp, helt hysteriskt. Bara för han absolut ville läsa vissa kurser och de gick på en gång. Så han lämnade in en mindre uppsats och hade ny salstenta 2 dar senare. Enda sättet det går är nog för att han är sjukt planerande och har en sanslöst minne. Han är på 4 året jur nu och har haft full pott på varje tenta även när han har ont om tid. Lite stolt å hans vägnar sådär... Oskyldig

    Jo, vet att priset inte är skyhögt men bjärka säby kostar betydligt mindre. Obestämd Vi har inte supermassa pengar, han student och jag halvtidslön så bjärka säby var (är) en bra deal. Men å andra sidan får vi stryka en del gäster om vi är på BS för de tar bara 79 pers.

    Tycker det är uppriktigt jättesvårt! Jag BORDE va så nöjd men det gnager hela tiden. Vadstena har högt sentimentalt värde, det har inte bjärka säby alls... Sen tänker jag lite att vadstena klosterhotell är perfekt att återvända till på framtida bröllopsdagar, är det dumt att tänka så? Obestämd Fånig detalj kanske men det är lite samma grej som att jag gillar idén med att ha de rossorter till buketten från min egen trädgård, då kan jag plocka in ett helt fång varje framtida bröllopsdag. Fånigt kanske...

    Och så är det vadstena klosterkyrka. Känner mig så hemma där, har ju levt, bott och andats klosterdygnet där i 6 mån precis när jag och sambon träffades. Laudes, sext, vesper, varje dag, alla dagar i veckan. Konfirmerade mig i klosterkyrkan och gick hand i hand utmed vättern med blivanden när vi nykära och upp över öronen... Ja ni hör ju själva...
    Åh men när du säger så tycker jag verkligen du ska ta vadstena! Jag förstår hur det är med ekonomin men ni kanske kan försöka se över den och se om det skulle kunna gå ändå? Om det ändå har så mycket sentimental värde så tycker jag att ni ska satsa på det!
  • 1700tal
    jessica p skrev 2011-04-01 18:37:59 följande:
    snörning är alltså det mest praktiska ändå?
    på tärnklänningarna tror jag att det blir en hederlig dragkedja.
    hur gör ni andra med era tärnors klänningar? vi står för våras och även håret. sminkningen får dom stå för själva , alltså göra själva el. betala själva.
    skål förresten tjejer...;))
    Jag har kört med snörning på min 4 (i know...Skäms ) klänningar hittils, varav jag fått hem 1. Vill hemskt gärna ha knappar dock, det är SÅ fint! Men jag går ner i vikt och har långt kvar till bröllopet så jag törs inte chansa på det. Kanske på nästa klänning...

    Tärnor har jag inga så det bekymret slipper åtminstone jag.

    Cheers! Skål
    jessica p skrev 2011-04-01 18:40:27 följande:
    önskar att jag vore som du!!!! jag kommer att få mkt hälp av mina tärnor och toastmaster med inbjudningskort mm..
    vad har du valt för klänningg och varifrån?
    haha och jag är likadan som hon. Men önskar jag vore lite mer som du! Gifter mig inte förrän nästa år och har tänkt ut i princip allt! Men har sparat utvalda bitar att bestyra med sen.. Tycker det är svårt att låta bli!
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-04-01 18:57:39 följande:
    Åh men när du säger så tycker jag verkligen du ska ta vadstena! Jag förstår hur det är med ekonomin men ni kanske kan försöka se över den och se om det skulle kunna gå ändå? Om det ändå har så mycket sentimental värde så tycker jag att ni ska satsa på det!
    Tycker du det... Jo, nånstans känner vi väl så oxå. Men så har man det sunda förnuftet som säger att vi är korkade som dissar en så bra deal som BS. Suck...

    Men med den extra inkomst blivanden kommer ha de närmaste 10 mån (och om vi lever precis osm vi gör nu, dvs helt ok och utan att leva på snabbmakaroner för det) så kan vi stoppa undan 4000 kr/mån i 10 mån. Och 40 000 kr utöver den ursprungliga budgeten är ju verkligen inte att fnysa åt... Och vi har redan fått ihop över 20 000 kr sen vi förlovade oss i okt. Åh, jag skulle så hemskt hemskt gärna gifta mig där...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!