• Sammet

    Bilder på Smink

    Kanske har ni samma dilemma som jag med smink? 
    I sån fall vore kul ifall vi skapade en bildbank här med olika tips
    Lägg in din bild här 

  • Svar på tråden Bilder på Smink
  • Hoppe
    Sammet skrev 2011-04-03 10:46:37 följande:
    vad tar hon i kostnad?
    Hon tar 2800 kr. Lite dyrare än jag hade trott, men i priset ingår en provsminkning och att hon kommer hem till mig och sminkar.
    (För mina tärnor kostar det 700 kr, utan provsminkning.)
  • c4trin

    Om man som jag sminkar sig ganska mycket vid ögonen till vardags är det kanske inte så roligt att ha enkeltt diskret smink på sin bröllopsdag... Här är några fina sminkningar som jag hittat, love them!
    Ska testa alla (dock till fester 2 av dem) och den understa ska jag själv ha på bröllopsdagen e tanken =)



    Typ den här ska jag ha! =)


  • shakynose
    Hoppe skrev 2011-04-04 20:46:53 följande:
    Ja, lösögonfransar är såklart en smaksak...
    Jag skulle tro att hon lagt på någon highlighter eller produkt med skimmer i som ser blankt ut med fotblixt, det finns nog en hel del puder där under :)
    Men då är det ju lit synd, eftersom fotoblixten gärna kommer fram just på bröllop? Alltså, hon ser ut att vara väldigt skicklig och den som har lite sotig sminkning till vardags ska ju helt klart anlita någon som kan göra det extra bra, men man kanske ska be henne att spara lite på skimret om man vill att bilderna ska bli bra?

    Jag skulle kunna tänka mig att ha lite ljusreflekterande på kinderna, men henns brudar ser ut att ha över hela ansiktet så jag skulle bett om det!
  • vickanofilip


    mitt hår ser ut så här naturligt..


    Hon är lite för mörk men mer åt mitt håll


    jag som inte är svensk till utseendet men till sättet-adopterad från colombia och ser spansk ut med naturligt lockigt hår och olivfärgad hy har ibland svårt attt hitta inspiration till make up och hår för de flesta är ju anpassade till det skandinaviska utseendet.. här kommer bilder på tips för lite mörkare brudar men jag är ljusare i huden så jag vet inte om det passar.. håret mitt är precis som hennes på bild 2 naturligt men problemet är ju att jag inte känner att jag gjort nåt speciellt på min bröllopsdag mer än dragit det åt sidan..hmm..
  • Emelie 87
    Sammet skrev 2011-03-30 21:06:40 följande:


    Något sådant här har jag också funderat på, fast med rött läppstift. Är det genomförbart tro?
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87

    Genomförbart är det nog allt.. hehe. Men skulle det bli snyggt?


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Zelmah
    c4trin skrev 2011-04-25 16:26:03 följande:

    Typ den här ska jag ha! =)


    Var försiktig så det inte ser ut som blåtiror bara. Jag hade nog även lagt ljus skugga inners för det öppnar upp ögat mer och ger en piggare blick och förstorar ögonen. Mörk skugga innerst förminskar ögat och gör att det ser ut som de sitter tätare och drar dem neråt. En sån här sminkning kan se fräck ut på bild men är väldigt svår att få till bra i verkligheten, därför råder jag att du istället kör en ljus skugga innerst vid ögonvrån och näsroten. Det tror jag blir snyggare och tynger inte ner lika mkt. Om man är blond och ljus ska man oxå vara lite mer försiktig med mörka skuggor då det kan ge ett skrämmande intryck på ljushylta. (Nu vet inte jag o du är blond eller brunette men rent generellt säger man att sotning o mörka skuggor gör sig på brunetter och att ljusa tjejer hellre bör välja ljusare toner på skuggorna för att inte ge ett för hårt intryck. blondiner ser lättare översminkade ut i mörka färger än vad mörkhåriga gör eftersom de redan har mörka färger i sig som kompenserar.)

    Hoppas du inte tar mitt inlägg fel, jag dissar inte ditt val jag bara ger lite tips på hur jag tror att det kan bli ett bättre resultat. :)
  • c4trin
    Zelmah skrev 2011-04-27 17:03:10 följande:
    Var försiktig så det inte ser ut som blåtiror bara. Jag hade nog även lagt ljus skugga inners för det öppnar upp ögat mer och ger en piggare blick och förstorar ögonen. Mörk skugga innerst förminskar ögat och gör att det ser ut som de sitter tätare och drar dem neråt. En sån här sminkning kan se fräck ut på bild men är väldigt svår att få till bra i verkligheten, därför råder jag att du istället kör en ljus skugga innerst vid ögonvrån och näsroten. Det tror jag blir snyggare och tynger inte ner lika mkt. Om man är blond och ljus ska man oxå vara lite mer försiktig med mörka skuggor då det kan ge ett skrämmande intryck på ljushylta. (Nu vet inte jag o du är blond eller brunette men rent generellt säger man att sotning o mörka skuggor gör sig på brunetter och att ljusa tjejer hellre bör välja ljusare toner på skuggorna för att inte ge ett för hårt intryck. blondiner ser lättare översminkade ut i mörka färger än vad mörkhåriga gör eftersom de redan har mörka färger i sig som kompenserar.)

    Hoppas du inte tar mitt inlägg fel, jag dissar inte ditt val jag bara ger lite tips på hur jag tror att det kan bli ett bättre resultat. :)
    Ja, de låter bra.
    Grejen e den att de e en makeupartist som ska göra det och han är riktigt duktig. Har haft liknande sminkning innan och varit supernöjd med den. Har glasögon så mycket smink "försvinner" tyvärr då.
    Ska ta med mig ditt tips nästa gång jag pratar med honom så hoppas jag det blir superbra :)
    Tack
  • Zelmah
    c4trin skrev 2011-04-27 19:46:42 följande:
    Ja, de låter bra.
    Grejen e den att de e en makeupartist som ska göra det och han är riktigt duktig. Har haft liknande sminkning innan och varit supernöjd med den. Har glasögon så mycket smink "försvinner" tyvärr då.
    Ska ta med mig ditt tips nästa gång jag pratar med honom så hoppas jag det blir superbra :)
    Tack
    ja men då vet han ju förmodligen vad han pysslar med och hur färger fungerar o vad som passar olika ögonformer m.m Glad

    tänkte först att du skulle göra det själv men om han e makeupartist så borde han ju med ta skuggeffetker o sådant i beaktning o vad som passar just dig bäst :)

    Ja, glasögon tar ju verkligen bort uppmärksamheten från maken,, ska du ha dem på bröllopet eller kör du med linser ibland? Själv har jag precis fått glajjer men ser hyfsat utan dem så jag klarar mig utan att ha på dem om jag inte måste se ordentligt som när man kollar film, kör osv.. så de får stanna hemma på bröllopet. Jag gillar ju inte att ha på mig dem heller, de är lite ivägen liksom men det är väl en vanesak antar jag... o  eftersom jag ändå ser någorlunda utan så blir de lätt att jag skiter i dem o sen så blir jag irriterad när jag hamnar i situationer då jag inte ser tillräckligt bra...hehe... Men lite OT blev det där...

    ska du ha glasögonen på så kan du ju dra på extra med ögon maken iaf :) själv lägger jag krutet på röda läppar. I love!
Svar på tråden Bilder på Smink