• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Augusti13
    PimPim83 skrev 2012-12-21 11:39:32 följande:
    Oj, då får jag nästan beställa klänning dagen efter förlossningen. Flört
    Jag har stl 36/38 nu så då kanske jag får räkna med stl 38/40 vid bröllopet eftersom gravidkilorna efter första barnet satt som berget. Det kanske är en storlek som är någorlunda lätt att hitta en klänning jag kan ta med direkt?
    Jag har bara testat i en butik än så länge, men där fanns bara klänningar i 38 och 40, så det lär vara superlungt :)
  • Pagnie
    Doofie skrev 2012-12-21 12:10:18 följande:
    Var länge sen jag var inne på den här tråden! Kul att se att det går framåt för alla brudar 2013!
    För mig börjar det verkligen dra ihop sig!! 23 februari.. bara två månadet kvar! Förvånad
    Ska bli så roligt! Men nu börjar jag verkligen tänka på sånt där som: Herregud, jag ska verkligen byta namn, jag kommer från ena dagen presentera mig som Wallström och nästa som Mellberg. Konstigt! Flört

    Fortfarande en hel del kvar att ordna. Inte köpt några vinterskor än, inte helt klart med alla smycken. Menyn ska provsmskas i mellandagarna och tårtfyllningar i januari.
    Måste ordna med ev. sång i kyrkan. Festhäften och den fruktade bordsplaceringen Flört
    Men samtidigt; det är nu det verkliga fixandet börja känns det som!
    välkommen tillbaka doofie var verkligen längesen man såg till dig. Gud vad roligt för dig att verkligen få börja räkna ner. Vissa andra här börjar ju bli lite nervösa konstigt nog trots att hon har nästan 7 månader kvar. Haha.
    Hoppas du löser det med smycken och skor snart då. borde ju kunna hitta en del i mellandagarna annars. :D
  • Doofie
    Pagnie skrev 2012-12-21 12:12:29 följande:
    välkommen tillbaka doofie var verkligen längesen man såg till dig. Gud vad roligt för dig att verkligen få börja räkna ner. Vissa andra här börjar ju bli lite nervösa konstigt nog trots att hon har nästan 7 månader kvar. Haha.
    Hoppas du löser det med smycken och skor snart då. borde ju kunna hitta en del i mellandagarna annars. :D
    Joo jag har haft helt galet mycket att göra denna höst!! Från att ha suttit flera timmar här hela våren och surfat på bröllop varje dag till nästan inget se senaste månaderna :P
    Jag tänkte faktiskt att jag kanske skulle hitta några fina skor i mellandagarna.

    Är mest orolig för ev sång i kyrkan.. har inte löst det än och det börjar ju minst sagt vara dags om man vill ha det.. Hur ska ni göra med det? Någon som ska sjunga i kyrkan (eller under vigselnakten)?
    Måste man ha det?! :P Känns som att alla har det..
  • PimPim83
    Doofie skrev 2012-12-21 12:24:42 följande:
    Joo jag har haft helt galet mycket att göra denna höst!! Från att ha suttit flera timmar här hela våren och surfat på bröllop varje dag till nästan inget se senaste månaderna :P
    Jag tänkte faktiskt att jag kanske skulle hitta några fina skor i mellandagarna.

    Är mest orolig för ev sång i kyrkan.. har inte löst det än och det börjar ju minst sagt vara dags om man vill ha det.. Hur ska ni göra med det? Någon som ska sjunga i kyrkan (eller under vigselnakten)?
    Måste man ha det?! :P Känns som att alla har det..
    Min kusin och hans fru hade inga solosånger i kyrkan när de gifte sig . De hade bara psalmer och det var ingen som tyckte att det var konstigt. Det är klart att man inte måste ha sånger (förutom psalmerna då) :)
    Det finns inget estetgymnasium i närheten där du kan fråga om det finns någon duktig sångare/sångerska annars?
  • Pagnie
    Doofie skrev 2012-12-21 12:24:42 följande:
    Joo jag har haft helt galet mycket att göra denna höst!! Från att ha suttit flera timmar här hela våren och surfat på bröllop varje dag till nästan inget se senaste månaderna :P
    Jag tänkte faktiskt att jag kanske skulle hitta några fina skor i mellandagarna.

    Är mest orolig för ev sång i kyrkan.. har inte löst det än och det börjar ju minst sagt vara dags om man vill ha det.. Hur ska ni göra med det? Någon som ska sjunga i kyrkan (eller under vigselnakten)?
    Måste man ha det?! :P Känns som att alla har det..
    ja jag förstår det. ibland har man inte tid helt enkelt. jag har faktiskt ganska nyligen kommit tillbaka hit jag med. var ett tag när man verkligen inte hade tid med något alls.
    Ja hoppas du hittar några fina då. Jag hittade faktiskt mina på etsy. Fick dom på två dagar :D helt underbara var dom.

    ja det är ju ett problem det. vi har bokat en solist till kyrkan som kommer sjunga. Min systers bästa kompis ska sjunga i kyrkan så hon kommer sjunga två låtar.
    Hon sjöng på min systers bröllop också så vi vet att hon är jätte duktig. Men kan ni inte kolla med någon gymnasieskola eller något som har estetprogrammet eller liknande?
  • FruHassel

    JAG HAR BLIVIT MED KLÄNNING!!!!! Jag hade provning idag igen och mammsen var med ... Detta är min klänning, en Lilly. Blommorna på höften skall bort och jag ska istället ha ett svart smalare band i midjan. När mamma sa: den köper vi så kände jag att Jaaaa detta är min klänning! Så nu har jag betalt första halvan och nu kan jag bara drömma, längta och vänta!! Jag som en sten har fallit från mina axlar. Detta är min 5e provning av klänningar och tredje på samma ställe...

     

  • CoG

    Men jag kan inte se den :(


    FruHassel skrev 2012-12-21 16:43:35 följande:
    JAG HAR BLIVIT MED KLÄNNING!!!!! Jag hade provning idag igen och mammsen var med ... Detta är min klänning, en Lilly. Blommorna på höften skall bort och jag ska istället ha ett svart smalare band i midjan. När mamma sa: den köper vi så kände jag att Jaaaa detta är min klänning! Så nu har jag betalt första halvan och nu kan jag bara drömma, längta och vänta!! Jag som en sten har fallit från mina axlar. Detta är min 5e provning av klänningar och tredje på samma ställe...

  • CoG

    Det är inget måste alls, blir fint utan också. Särskilt då det är i kyrkan då det ändå är med psalmer.
    Vid en borgelig vigsel skulle det inte bli mkt alls om ignen sjöng...

    Förra gången jag gifte mig hade vi bara psalmer och det gick hur bra som helst.
    Men den här gången kommer en tjej här från BT att sjunga i kyrkan och det ser jag framemot :)


    Doofie skrev 2012-12-21 12:24:42 följande:
    Joo jag har haft helt galet mycket att göra denna höst!! Från att ha suttit flera timmar här hela våren och surfat på bröllop varje dag till nästan inget se senaste månaderna :P
    Jag tänkte faktiskt att jag kanske skulle hitta några fina skor i mellandagarna.

    Är mest orolig för ev sång i kyrkan.. har inte löst det än och det börjar ju minst sagt vara dags om man vill ha det.. Hur ska ni göra med det? Någon som ska sjunga i kyrkan (eller under vigselnakten)?
    Måste man ha det?! :P Känns som att alla har det..
  • FruHassel
    CoG skrev 2012-12-21 17:46:35 följande:
    FruHassel:

    NU ser jag klänningen plötsligt, guuuu så fiiin!!
    :)
    Tack vad glad jag blir! Jag älskar den och det känns verkligen som en klänning som passar ett sommarbröllop! Ååå mina drömmar håller på att slå in en efter en ... det känns underbart! 2013 kommer bli det bästa året någonsin!