• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • FruHassel
    CoG skrev 2012-12-20 15:48:26 följande:
    Vad fint alltsammans är.

    Jag tycker att blomman i midjan band ihop allt så fint.
    Det blev samma färger hela vägen.
    Visst är det fint, är dock lite rädd att blomman och buketten kommer ta ut varann lite ... hmm nåja det är ett bra tag kvar att fundera på men imorn hoppas jag på att det är sista provningen med klänning och att jag kommer beställa!!!!
  • FruHassel

    Jag får spunk, hur f-n vet man vilken klänning man ska köpa ... jag tvekar hela tiden ... börjar snart gråta när jag tänker på det. Klänningen är bland det största den dagen för mig ... känns som bullshit att man tar på sig klänningen och känner att DETTA är min klänning ... Får dessutom panik att det måste beställas inom kort trots att det är så lång tid kvar iom att det är 20 veckors leveranstid ... Hur tänker ni andra?! hur går det med klänning?!

  • Pagnie
    FruHassel skrev 2012-12-20 22:45:06 följande:
    Jag får spunk, hur f-n vet man vilken klänning man ska köpa ... jag tvekar hela tiden ... börjar snart gråta när jag tänker på det. Klänningen är bland det största den dagen för mig ... känns som bullshit att man tar på sig klänningen och känner att DETTA är min klänning ... Får dessutom panik att det måste beställas inom kort trots att det är så lång tid kvar iom att det är 20 veckors leveranstid ... Hur tänker ni andra?! hur går det med klänning?!
    ja jag kan inte annat än hålla med dig om att det är det viktigaste. Men till skillnad från dig så hade jag ett sånt där moment at jag bara kände att DET var min klänning. Hittade den i första butiken vi gick till den dagen när vi gick ut för att köpa. Så min blev beställd i oktober. Så det är klart.
  • stormhelen
    FruHassel skrev 2012-12-20 22:45:06 följande:
    Jag får spunk, hur f-n vet man vilken klänning man ska köpa ... jag tvekar hela tiden ... börjar snart gråta när jag tänker på det. Klänningen är bland det största den dagen för mig ... känns som bullshit att man tar på sig klänningen och känner att DETTA är min klänning ... Får dessutom panik att det måste beställas inom kort trots att det är så lång tid kvar iom att det är 20 veckors leveranstid ... Hur tänker ni andra?! hur går det med klänning?!
    Ja, jag känner lika dant. Jag ska ut med mina tärnor imorgon, och tanken är väll att jag ska försöka fatta ett beslut då. Det står mellan tre klänningar, och jag tycker om alla 3 jätte mycket. Så jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Har förvisso bara provat dem en gång tidigare så det kanske klarnar imorgon, då man kanske ser på klänningarna på ett annat sätt samt att man har tre stycken kritiska vänner som kan säga vad de tycker. ^_^
  • PimPim83
    FruHassel skrev 2012-12-20 22:45:06 följande:
    Jag får spunk, hur f-n vet man vilken klänning man ska köpa ... jag tvekar hela tiden ... börjar snart gråta när jag tänker på det. Klänningen är bland det största den dagen för mig ... känns som bullshit att man tar på sig klänningen och känner att DETTA är min klänning ... Får dessutom panik att det måste beställas inom kort trots att det är så lång tid kvar iom att det är 20 veckors leveranstid ... Hur tänker ni andra?! hur går det med klänning?!
    Nu gifter inte jag mig förrän i oktober 2013 troligtvis, men jag känner likadant som du. Jag förstår inte hur jag ska kunna bestämma mig! Dessutom är jag gravid och ska föda i månadsskriftet mars/april så jag börjar få lite panik över att hitta en klänning i tid som fortfarande passar i oktober. Förhoppningsvis har jag ju förlorat lite vikt mellan april och oktober. Jag kan ju inte direkt gå ut och prova klänning nu med en stor mage...

    Hur lång leveranstid ska man egentligen räkna med när man köper/beställer en klänning i butik?
  • Pagnie

    pimpim83 - dom brukar säga att beställer du från butik kan det ta upp till 5 månader eller snarare det tar så lång tid. beställde min i oktober och får den i mars. Men sen går det ju att hitta sådana som du kan ta med dig hem på en gång också. Har du en någorlunda normal storlek som faktiskt kanske kan finnas så är det nog lättare. jag har liksom en storlek 34 och det finns ALDRIG.

  • PimPim83
    Pagnie skrev 2012-12-21 10:56:38 följande:
    pimpim83 - dom brukar säga att beställer du från butik kan det ta upp till 5 månader eller snarare det tar så lång tid. beställde min i oktober och får den i mars. Men sen går det ju att hitta sådana som du kan ta med dig hem på en gång också. Har du en någorlunda normal storlek som faktiskt kanske kan finnas så är det nog lättare. jag har liksom en storlek 34 och det finns ALDRIG.
    Oj, då får jag nästan beställa klänning dagen efter förlossningen. Flört
    Jag har stl 36/38 nu så då kanske jag får räkna med stl 38/40 vid bröllopet eftersom gravidkilorna efter första barnet satt som berget. Det kanske är en storlek som är någorlunda lätt att hitta en klänning jag kan ta med direkt?
  • Pagnie
    PimPim83 skrev 2012-12-21 11:39:32 följande:
    Oj, då får jag nästan beställa klänning dagen efter förlossningen. Flört
    Jag har stl 36/38 nu så då kanske jag får räkna med stl 38/40 vid bröllopet eftersom gravidkilorna efter första barnet satt som berget. Det kanske är en storlek som är någorlunda lätt att hitta en klänning jag kan ta med direkt?
    ja det känns ju som det i alla fall för det är ju en väldigt normal storlek så att säga. Så jag håller tummarna för dig.
  • Doofie

    Var länge sen jag var inne på den här tråden! Kul att se att det går framåt för alla brudar 2013!
    För mig börjar det verkligen dra ihop sig!! 23 februari.. bara två månadet kvar! Förvånad
    Ska bli så roligt! Men nu börjar jag verkligen tänka på sånt där som: Herregud, jag ska verkligen byta namn, jag kommer från ena dagen presentera mig som Wallström och nästa som Mellberg. Konstigt! Flört

    Fortfarande en hel del kvar att ordna. Inte köpt några vinterskor än, inte helt klart med alla smycken. Menyn ska provsmskas i mellandagarna och tårtfyllningar i januari.
    Måste ordna med ev. sång i kyrkan. Festhäften och den fruktade bordsplaceringen Flört
    Men samtidigt; det är nu det verkliga fixandet börja känns det som!