• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Makeupmyday

    Det vi grubblar på är hur mycket alkohol som går åt och vilka sorter vi ska ha, samt hur jag ska ha håret, vilken slöja jag ska ha, smycken, festhäften och inbjudningskort... Ojoj, allt snurrar nog på i skallen med jämna mellanrum!

  • stormhelen
    FruHassel skrev 2012-10-26 20:57:51 följande:
    är så glad ... min pappa vill betala större delen av bröllopet... det vi betalar själva är kläder, smycken, foto och brudbukett/hans blomma till kavajen. Känns underbart!!

    Vad härligt att din far vill hjälpa till med finansieringen av bröllopet.


    Jag och min tillkommande var på middag hos mina päron för några veckor sedan dels för att fira vår förlovning. Under middagen berättar de att de vill betala större delen av bröllopet.


    Vi blev förstås översvämmande men jätte glada och rörda. Det var verkligen en bröllopspresent vi inte hade räknat med. Vi kommer att betala ringarna, tårtan och min "styling" (hår uppsättning hos frisör) själva och brudbuketten samt bröllopsnatten.


    Så jag kan tänka mig hur ni måste ha känt över en sådan stor slagen gest. ^^


    Vi gifter oss 14 september nästa år, så det är ju ett tag kvar.


     

  • FruHassel

    Okej tjejer jag har redan börjat drömma mardrömmar ... hahahahaha!! Festprogrammet finns inte, lokalen är inte dekorerad och vissa viktiga gäster kommer efter maten för att de blivit sena. ... ringen såg skit ut. hur ska det bli när det närmar sig?!

  • CoG

    Men då kan det ju bara bli bättre :)


    FruHassel skrev 2012-10-28 15:01:44 följande:
    Okej tjejer jag har redan börjat drömma mardrömmar ... hahahahaha!! Festprogrammet finns inte, lokalen är inte dekorerad och vissa viktiga gäster kommer efter maten för att de blivit sena. ... ringen såg skit ut. hur ska det bli när det närmar sig?!
  • Augusti13
    FruHassel skrev 2012-10-26 21:09:40 följande:
    Vad är det ni funderar mest på nu?! Jag klurar på min klänning och utformningen av ring ....
    Samma funderingar här! Särskilt ringen. Är det okej kvalite på typ Guldfyndringar eller bör man gå till en riktig guldsmed? Hur gör ni andra?
  • CoG
    Augusti13 skrev 2012-10-29 12:34:51 följande:
    Samma funderingar här! Särskilt ringen. Är det okej kvalite på typ Guldfyndringar eller bör man gå till en riktig guldsmed? Hur gör ni andra?
    vi beställde egen designade silverringar
  • stormhelen

    Vi köpte förlovningsringen på en guldsmedsbutik som heter GuldsmedjanTvå hjärtan. De var jätte bra där med kunnig personal, och priserna är väldigt bra i gemförelse med många andra. Vi kommer antagligen att köpa våra vigselringarna där också.


     

  • FruHassel

    Jag har sten och så gott som allt vitguld till min vigselring så jag skall få min omgjord ... guldfynd har bra grejer, det handlar ju om vad man väljer egentligen.

  • Sjörå

    Vet inte om det var i denna tråden jag skrev om min brudklänning som jag beställde men som hann utgå innan jag fick den. Men det har löst sig, jag har varit i kontakt med en kvinna som kan låta sy upp en likadan åt mig i Kina. Jag fick titta på de klänningar som redan fanns uppsydda och det var en underbar kvalitet på dem. Så det hela känns bra igen.


     


    I helgen ska jag och min blivande leta vigselring i Stockholm. Butiken vi ville till har stängt på lördag eftersom det är helgdag men vi hoppas på att NK ska ha ringen ocksål. Så att vi kan kolla vilken bredd jag ska ha och i vilka färger. Vi kommer att vara lite otraditionella av oss, då min blivande har kvar sin förlovningsring i silver och jag byter till en helt annan ring.