• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • MsChevy

    Åhhh, börjar känna lite panik att fixa grejer till bröllopet nu! Men hur ska ja få tiden att räcka till med en 4-åring, heltidsjobb i form av tvåskift på fabrik, husrenovering...???
    Vilken ände ska ja börja i? Kanske bäst o kolla över budgeten igen (så man vet vilken bank man ska råna Tungan ute)
    Sen boka vigselplats o festlokal o börja jaga VF. 
    Sen åka till brudbutikerna i Västerås igen för o kolla olika modeller så jag vad jag passar i? (nån som kan tipsa om några andra bra butiker i Örebro, Katrineholm, Karlstad, ja typ större städer i mellansverige?) 

  • Sjörå

    Efter en tur i helgen med mamma i Stockholm så är nu brudklänningen bokad och halvt betalad. Jag köper den på Stockholms brud och fest och vilken bra service man får där. Viss väntan är det på ens tur, iallafall om man är där en lördag men hjälpen sedan är verkligen jättebra.

  • Pagnie
    Sjörå skrev 2012-09-30 20:11:36 följande:
    Efter en tur i helgen med mamma i Stockholm så är nu brudklänningen bokad och halvt betalad. Jag köper den på Stockholms brud och fest och vilken bra service man får där. Viss väntan är det på ens tur, iallafall om man är där en lördag men hjälpen sedan är verkligen jättebra.
    haha jag säger ju det. Dom är helt underbara. Vi var där i lördags och vi fick hjälp på en gång. :D fast å andra sidan kom vi dit vid 11 och gick därifrån vid 13. Så vi ockuperade en säljare heeela den tiden. Illa. Men jag kom ju därifrån med en brudklänning i alla fall.
    Vad köpte du får någon då?
  • Sjörå
    Pagnie skrev 2012-09-30 20:37:13 följande:
    haha jag säger ju det. Dom är helt underbara. Vi var där i lördags och vi fick hjälp på en gång. :D fast å andra sidan kom vi dit vid 11 och gick därifrån vid 13. Så vi ockuperade en säljare heeela den tiden. Illa. Men jag kom ju därifrån med en brudklänning i alla fall.
    Vad köpte du får någon då?
    I så fall måste vi har varit där samtidigt. Jag kom vid tolv och gick vid ett kanske. Jag köpte en Alfredo Angelo klänning. En där det är ett band högst upp i avvikande färg och så går det över tvären på klänningen. Modellen heter 2015. Vad köpte du?
  • Pagnie
    Sjörå skrev 2012-09-30 21:14:40 följande:
    I så fall måste vi har varit där samtidigt. Jag kom vid tolv och gick vid ett kanske. Jag köpte en Alfredo Angelo klänning. En där det är ett band högst upp i avvikande färg och så går det över tvären på klänningen. Modellen heter 2015. Vad köpte du?
    haha du såg mig säkert för jag var den enda som var i omklädningsrummena direkt när man kom in. Köpte en tylldröm tvådelad. Tyllkjol med släp nertill och korsett med massa blingbling upptill. Och en 140 cm lång slöja. :DTror jag stod med den där klänningen på i en halvtimme eller något.
    Så att du såg mig tror jag säkert men det kan vara svårt att komma ihåg folk man inte tänkte på så här i efterhand. Hur som hade jag i alla fall svärmor1 och svärmor2 med mig. Haha. Två iranska kvinnor som pratar alldeles för mycket. ;) haha
  • Sjörå
    Pagnie skrev 2012-09-30 21:49:00 följande:
    haha du såg mig säkert för jag var den enda som var i omklädningsrummena direkt när man kom in. Köpte en tylldröm tvådelad. Tyllkjol med släp nertill och korsett med massa blingbling upptill. Och en 140 cm lång slöja. :DTror jag stod med den där klänningen på i en halvtimme eller något.
    Så att du såg mig tror jag säkert men det kan vara svårt att komma ihåg folk man inte tänkte på så här i efterhand. Hur som hade jag i alla fall svärmor1 och svärmor2 med mig. Haha. Två iranska kvinnor som pratar alldeles för mycket. ;) haha
    Men då såg jag dig. Fast när jag kom dit hade du inte klänningen på dig så den fick jag aldrig se. Men väl korsettlivet för det hade du i handen.
  • FruHassel
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-09-21 21:02:11 följande:
    Någon som vet en bra skräddare eller vart man kan få tag på denna outfiten:


    GRYMT va snyggt!!!! Hade min sambo haft en annan kroppsbyggnad så hade detta varit perfekt för honom, han är också rockig i stilen. Han har korta ben och lite längre överkropp så han kan inte ha lång kavaj utan måste ha en extra kort annars har han inga ben kvar, blir lite som en pingvin .... men shit va snyggt!!
  • Pagnie
    Sjörå skrev 2012-10-01 06:26:32 följande:
    Men då såg jag dig. Fast när jag kom dit hade du inte klänningen på dig så den fick jag aldrig se. Men väl korsettlivet för det hade du i handen.
    aha. Ja det var ju synd då ;) ja det betalade jag ju på en gång kjolen däremot skulle beställas. Så då får man vackert vänta. :D
    Hur lång tid tar din att få då?
  • Sjörå
    Pagnie skrev 2012-10-01 10:33:20 följande:
    Hur lång tid tar din att få då?
    Det tar fem månader innan min kommer. Sen så ska den förhoppningvis tas in, jag ska sätta dit axelband och så kanske den behöver läggas upp. Men jag gifter mig inte förräns i augusti nästa år så än är det lång tid kvar. När gifter du dig?
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Ja visst är den snygg??
    Ska bara hitta den oxå... verkar dock svårare!