• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

    Vi gifter oss den 27 juli och min klänning hänger på övervåningen sen ngn vecka tillbaka :)

    Det är skönt att göra bort såna där bitar, man sprider ut kostnaderna och det är lättare att planera resten om man vet att en viktig del som klänningen faktiskt är klar!

    Vad har du beställt för klänning?


    morguse skrev 2012-08-31 10:42:27 följande:
    tack....fast bröllopet e så långt fram så har jag redan beställt klänning hahah...igår
  • ChristineL

    iiih! Idag är det ett år kvar! Nästa helg ska jag börja kolla på klänningar!

  • CoG

    Å så kul!!!

    :D


    ChristineL skrev 2012-08-31 16:12:12 följande:
    iiih! Idag är det ett år kvar! Nästa helg ska jag börja kolla på klänningar!
  • Frida87

    Hej igen... lång frånvaro, det har varit mycket fix med flytten hit till mexico men nu har vi bott in oss lite :).
    Vi har även hunnit med att boka lokal! Jippie!!! Sedan har jag köpt flygbiljetter hem för att köpa bröllopsklänning med min mamma i februari så det flyter på. Hoppas att det går lika bra för er andra! 

  • morguse
    CoG skrev 2012-08-31 10:59:27 följande:
    Vi gifter oss den 27 juli och min klänning hänger på övervåningen sen ngn vecka tillbaka :)

    Det är skönt att göra bort såna där bitar, man sprider ut kostnaderna och det är lättare att planera resten om man vet att en viktig del som klänningen faktiskt är klar!

    Vad har du beställt för klänning?
    hehe, har beställt på jenjen house, dom hade massiv rea så det blev riktigt billigt...sitter den då inte som en smäck så har man ju råd med en skräddare :P
    du då?
    j jag tänkte oxå försöka sprida ut kostnaderna....man e ju inte rik direkt...mammaledig o har precis renoverat ett kök...... 
  • fruwesterlund

    Nu har min brudklänning från Lilly kommit

    Jag kan dock inte prova den, för jag har gjorde en gallstensoperationi onsdags med lite komplikationer, så jag kom hem igår kväll. Har sår på magen så jag vill inte prova den än.... men den såg fin ut  kanske lite stor....får se, annars byter jag nog ut den....

    Om ingen vill köpa den härinne?  

  • L och J
    fruwesterlund skrev 2012-09-01 10:05:20 följande:
    Nu har min brudklänning från Lilly kommit

    Jag kan dock inte prova den, för jag har gjorde en gallstensoperationi onsdags med lite komplikationer, så jag kom hem igår kväll. Har sår på magen så jag vill inte prova den än.... men den såg fin ut  kanske lite stor....får se, annars byter jag nog ut den....

    Om ingen vill köpa den härinne?  
    Ska du sälja den redan, utan att prova? lugn nu Glad och krya på dig!
  • fruwesterlund
    L och J skrev 2012-09-01 11:00:31 följande:
    Ska du sälja den redan, utan att prova? lugn nu Glad och krya på dig!
    jag hoppas att jag kan ha den då den är jättefin tyvärr finns den inte i mindre storlek så jag håller tummarna! 
  • CoG
    morguse skrev 2012-08-31 23:48:01 följande:
    hehe, har beställt på jenjen house, dom hade massiv rea så det blev riktigt billigt...sitter den då inte som en smäck så har man ju råd med en skräddare :P
    du då?
    j jag tänkte oxå försöka sprida ut kostnaderna....man e ju inte rik direkt...mammaledig o har precis renoverat ett kök......

    Det är ju bra att ha lite marginaler så att klänningen går att fixa till vid behov!

    :)


    Jag är också mammaledig och vi ska flytta om ett tag, sånt kostar alltid.

    Min klänning är en Nixa, special edition från 2011, ny i butik.
    Gick på stax under 2000 kr med garderob.


    Ringarna är snart påväg hem och dom gick på 5000 alla 4 tillsammans.
    So far so good!
    Det är ju poster som kan dra iväg rejält annars.

    En bekant till mig berättade att hennes klänning gick på 7000 och deras ringar på 30 000 :O

  • CoG

    Ta´t lugnt och vila upp dig!

    Det kanske går att fixa den även om den är lite stor?


    fruwesterlund skrev 2012-09-01 10:05:20 följande:
    Nu har min brudklänning från Lilly kommit

    Jag kan dock inte prova den, för jag har gjorde en gallstensoperationi onsdags med lite komplikationer, så jag kom hem igår kväll. Har sår på magen så jag vill inte prova den än.... men den såg fin ut kanske lite stor....får se, annars byter jag nog ut den....

    Om ingen vill köpa den härinne?